- 211 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Laiklik "Ortak beyin "mi...
Laiklik "Ortak beyin "mi...
Hendek savaşında hendek kazma eylemi...Ortak beynin "ürünüydü...Peygamberimiz iştişareye ve "ortak beyne kıymet verdi ve o hendek kazıldı ve her eylem hal düşünce duygu bir şeylere sebebtir çünkü bu alemimiz sebeb-sonuç kurallı... e o hendek savaşın kazanılması sonucunu doğurdu...Ortak beyin Uhut savaşında yanlış çözüm üretti...çoğunluk uzman değil yani...Ortak beyin sayma çoğunluğun beynini...Uzman kadronun beynidir "Ortak beyin"çünkü..."Hak Ali" "Oğul" isa diyen beyin uzman beyindir ama hz Alinin eline saz verdiler hz isanın eline de "Baba Allaha asileri affetme yetkisi verdiler "Ortak beyni "bozdular uhutta da "Ortak beyin bozulmuştu...Uhudun da meydanda değil Medinede yapılması daha ilmi idi...İlimden kopmak Allahtan kopmaktır çünküü esmadan kopmak Allahtan kopmaktır...yani İştişare ile de ilimden yani alim olandan kopuldu...Alim olandan adil olandan rahman olandan iştişare yolu ile de kopuluyor ...de...ve İştişareye çok kıymet verme der tarih ve tecrübe...uzman kadro ile yapılmalı iştişare sadece...yani demokrasi de referamdum ile ççoğunluğk ile iştişare yapılmıştır...demokrasiye güvenme der tarih "Uzman kadro ile ancak iştişare faydalıdır "demiştir binlerce olayla...
Laiklik "Ortak beyin "mi...yoksa bir ırkın beyni mi...Uzman kadronun beyni mi...Ortak vicdan mı...veya çoğunluğun vicdanı mı...demokratik mi yani...ve uzman kadronunu uzman beynin iştişaresi mi...Uzman beynin iiştişaresi ile İznikte incillerin sayısı "dörde "düşürülmüş...Uzman kadronun beyni evrenseldir...çünkü.Hz Osman zamanında da "Kur’an çoğaltılmış..."ve hz Ebu bekir "uzman kadro beynine güvenmiştir "Kur’anı kitap haline çevirirken..."Ortak beyne "değil "Uzman kadro" beynine güvenmeliyiz...ekmeli arıyorsak...
Felsefede "Laiklik" çoğunluğun ...beyni değil..."Uzman kadronun"...beynidir...çünkü uzman kadro alim olana daha yakınlık sağlamıştır Vahiy alacak kadar sadece peygamberler seçilir ama "Uzman kadro da ADL sıfatı yoluyla yani kesb ile peygamberlere en yakın kişilerdir...Alim olana uzak olana iştişare hakkı vermez felsefe bile zaten Kur’an da vermiyor...ehil olmayanla iştişare etme""bokuyla iştişare eden adam olma"...
Yahudiler "siyasi laikliği" kovdular...hiristiyanlar ve İslam alemi ise aldılar...çünkü "Hak Ali" ve "Oğul isa"nın beyni vicdanı ölçüdür ilim için diyorlar oysa tek ölçü esmadır ilahi dinde...İmamlık Aliye verilmiştir İslam aleminde ve "Oğul İsaya verilmiştir hiristiyan dünyasında...Yahudiler imamlık kitabın vahyin hakkı demişler böylece ve dolaylı olarak...
Laiklik imamettir ...liderlik konusunda "Hak Ali" dese o üstün bir laiklik sayılmalı "Oğul İsa"yı lider seçse de...ama bozuk bir toplum bozuk bir halk ölçü seçilmemelidir...İmam seçilmemelidir...imamet halkın hakkı der demokrasi...çünkü.
Laiklik de "Hak Ali" veya "Oğul İsa"demeli ...imamet konusunda lider konusunda..der İslam ve hiristiyanlık ...demokrasi halk ölçüdür dedi...halk imamlığa en layık olandır ...demiştir...yani.
Evet...yahudilik de müslümanlık da hiristiyanlık da demokrasi ile anlaşamazlar...imamet lider belirleme konusunda anlaşamazlar yani...çünkü en ekmel ölçü Allahtır esmadır...ama Allaha iftira edenler "bu haram bu helal" demişler .ölçüyü içerden görülelrek bozmuşlar...bozuk ölçü insanlığa felaket getirmiş tarihimizde...yani iftiracılara bir reddiyedir demokrasi ve laiklik...
Kısacası...demokrasi ölçü "Ortak beyindir ...çoğunluğun beynidir ...demiş.Irk beynini de yeterli bulmamış...giyim ingiliz giyimi olmalı demiş...imamet konusunda ölçü de belirlemiştir diğer konularda da...ama bu ölçüler dinlerin ölçüleriyle kavgada hep...
Evet...demokratik değerler...ırk çatısından daha geniş bir çatıdır...Birleşmiş milletlerin değerleri de öyle ama vahiy doğru anlaşılsa iftiracılara kalmasa Allaha en yakın insan olacağız.Beynimiz vicdanımız nice ölçü olsun ki...nefisliyiz..."Ben" deyiciyiz...İşte Birleşmiş milletler bile çokca yanlış karalar alıyorlar...rüşvetin işe yaramadığı kurum yok...Vahiy tamamen Allahın ilmidir...en ekmel çözümlerdir yani İslam ilimdir...ekmel tecrübedir...ekmel değerlerdir...İştişare yani uzman kadroların beyni de kıymetlidir..."Hak Ali" "Oğul isa" ölçüsü de kıymetlidir ama vahiy ilimdir sadece...tarikatler ve mezhebler vahyin onayına muhtaçlar hep...ve her asırda bazı fetvalar kaldırılmalıdır mezhepler tartışılmalıdır...