- 231 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İSKİLİPLİ ATİF.
İSKİLİPLİ ATIF KİMDİR?
Âtıf Hoca diye de bilinen Cumhuriyet devri tarihimizin en büyük saptırma ve yalanlarına âlet edilmiş isimlerinden biridir.
1905 yılında, dengesiz davranışları yüzünden Abdülhamit tarafından Bodrum’a sürüldü. Osmanlı Döneminde müderrislerin cami kapılarında cer açması (para toplaması) yasaktı, çünkü devletten en yüksek maaşı alıyorlardı. Bodrumda para toplarken ihbar edilmesi üzerine suçüstü yakalandı. Cebini doldurduktan sonra eski medrese arkadaşlarından Kırımlı İbrahim Efendi’nin pasaportunu çalarak Kırım’a kaçtı. Zaten vaazlarından sonra cami cemaatinden para toplaması da bu kaçma planının hazırlığıydı.
II. Meşrutiyet’in ilanından sonra İstanbul’a döndü. Bu defa katıldığı 31 Mart İsyanı’nda Beyazıt Meydanı’nda “Din elden gidiyor, başında fes olanlar kafirdir, kafirlerin kellesini kesin” bağırışları yüzünden İngiliz provokasyonuna destek verdiği için tutuklandı. Cezası idamdı ama Osmanlı geleneğinde müderrislere idam cezası verilemiyordu, bir haftalık hapisten sonra serbest bırakıldı.
Bu maceraperest İskilipli Atıf günümüz Müslüm Gündüz’ünün bir benzeriydi. 1913’te, Başbakan Mahmud Şevket Paşa’nın öldürülmesi olayında suçlu bulunarak 5,5 yıllığına Sinop’a sürüldü. Sonra, Kuvvayı Milliye karşıtı olarak İngiliz casusu Robert Frew’in kurdurduğu İngiliz Muhipler Cemiyeti kuruculuğunu ve yöneticiliğini yaptı. İngiliz maşası olarak Alemdar gazetesi’nde “Dinin ve devletin anahtarını İngiliz’in eline vermekte beis yoktur” diyecek kadar da Osmanlı düşmanıydı.