- 305 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
okulun bahçesinde
-bundan çok daha önceleri nasıldı.bizim köylünün fırını vardı istanbulda bütün köylüler orda çalışırdı.şimdi fabrikaları var ama durum aynı.nedimin anlattıklarını dinleyen cafer usta
-değişen bir şey yok diyerek konuyu güncellemiş oldu.fabrikadan çıkıp memurluğa geçen arkadaşı vardı asgari ücretle geçinemediğinden.sosyal yardımlarda bir yere kadar.insandaki bağımsızlık erezyona uğruyorsa.eğitimciler ciddiye almıyor konuları galiba.okul müdürleri nasıl bir eğitimden sorumlu.kitap okuma oranı düşük öğrenciler arasında.sigara ve uyuşturucu kullanımına önlem almakla mesul görmeleri kendilerini.doktorlar üç bin dolara yakın maaş alacak.bu tablonun meslek seçiminde etkili olması kaçınılmaz.teknofest kuşağı karnını doyuramıyor fiatlara bakınca.devletteki ciddiyetsizlik hat safhada emekli maaşlarına bakınca.konu bu noktaya gelince
-bunların feleği şaşmış dedi cafer usta
-başka nedenleri vardır mutlaka dedi nedim.elbette üç yüzyıllık bir tarihi var modernleşmenin.koreliler gibi ihraç edilecek markalar üretebilseydik.bu marka merakını anlamış değildi nedim
-arge çalışmaları gündeme gelmeli dedi cafer usta.cafer usta gelişmişlik hayaliyle yaşıyordu eskinin özlemi içinde.rejimin devletçi olduğu dönemler.tsknın güçlü olmasıyla aşılırdu sorunlar.askerin ayrı bir konumu vardı anayasal düzen içinde.bunlarla toplum ayakta kalır cafer ustaya göre.öğrencilerin geçişi vardı sokakta.herkesin bir hayali olmalı öğrencilikte.kültüre öncelik tanımalı meslekten önce.çünkü ihtiyaçlar tükenmez kültürün önemi yanında.resim ve müzik önemliydi hepsinden önce.türk ressamlar yeterince tanınmıyor ilgisizlik nedeniyle.müzik için yeni sanatçılar demek o havzalardan beslenmek.bunlar geçti nedimin aklından okulun bahçesine bakınca.prıl pırıl çocuklara borçlu yaşıyorduk.eğitim bir ufuk kazandırmalı gençlere.kitap kültürünü nasıl kazanacak öğrenci kişisel bir merakı yoksa sanata.işte fikirlerle başlar cehaletle savaş.neden önemisiz hale gelmiş edebiyat.o yaştaki öğrenci için bir külfet demek kitap okumak.ancak kendi seçimiyle sevgi dünyasını kurmalı arkadaşları arasında.bunlar aklından geçiyor öğrencilere bakarken.bir müddet sonra ömer hoca yanındaki cafer ustanın masasına oturdu.bir hayli zaman geçmiş güneş solgun yüzünü gösternişti.cafer ustanın arkadaşı mahir beyde gelince koyu bir sohbet başlamıştı.ta başından beri konuşan kemal usta işin gırgırındaydı.
-kadıköyde böyle bir ortam bulamazsın buranın kıymetini anla dedi mahir beye kemal bey.kimlere dokunuyordu imalar pek bir şey anlayamadı nedim.üç çayın hesabını ödedikten sonra pastaneden ayrılmak için dışarı çıktı.aslında gidecek yeri yoktu bütün dünyayı sırtında taşıması karşılığında.marksın yanılgısı bu kadar acı vermemişti kalbine.şunu haykırmak isterdi insanlara.
-ikiyüzlülüğe mahküm olmak.insanlığın sefaleti demek bu anlamsız yargı.şeriatı bile özleten bir istismarın konusu olmayla burjuva denilen para babalarına isyan geliştirmenin imkansızlığını yaşamak.kapitalist ahlakın taşeronu görülmekle dünyaya nizamat vermekte hayatın haklılığını görmek zülümde.bunlar tedarik edilecek karanlıktan.bu tecrübe edilmiş bir kabullenme olrak herkesin şahitliğinde doğrulanmıştır ne yazıkki.yoldan geçen insanlar gözyaşını tutamıyordu bu nedenle.altyapı üst yapıyı değiştirir düşüncesi bir safsataymış demekki.demekki paranın cinleri için yürüyüşe çıkılıyor şehirde.işte tiksinti uyandırması insanlıktan kopuşun.zihninde sendikaların anlamsızlaşması vardı insanlar için bu konunun kullanışa elverişli olmasıyla.onca şarkı şiir ve imgenin bir tomar para karşısındaki iddiası için yaşanmışsa hayatın soyluluğu.
-kardeşim bir insana buda yapılmazki.bunlar dökülmüştü ağzından oradan uzaklaşırken.böyle şerefsizlerde var dünya bunları anlatmak isterdi insanlarda.şimdi insanlarda tatil telaşı var.cafer usta bu haberle gelmişti tatilden.bir çeşit itiraf gibiydi devrim hakkında düşündükleri.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.