- 181 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.Neden mi...
"Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.Neden mi...
İnsanların takvaları da farklıdır...ama "Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.
Takvası kadar yani esmayla örtüştüğü kadar insan kıymetlidir ...de ama ""Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.
Bu konuyu bir çok yazımda da izaha çalıştım.saçmalıktır bu inanç..."Oğul"dna...taşımak da demektir bu mümkün değil...ve "HAK"esmasıyla ve diğer esmalarla örtüşmenin bir sınırı var...yani esmanın sahibi tek Allahtır...yaratılan sadece aynadır emanetçidir...vücutta örtüşme de mümkün değil...yani Allahın zatı gizlidir"yerlerin göklerin nurudur Allah der Kur’an"ama gizlidir nurdan kasıt ne...bilinmiyor ki...Esmada örtüşme var...ama sınırlı...Mutlak vücut ile yaratılan vücutlar olsa olsa vücut ve gölge gibidir...Esması ile örtüşmemiz de farklı değil...Gölge ve aynadaki görüntü bir hiçtir...yani "Hak Ali" "Oğul İsa"...deme
Hint beyni özdeşleşmeyi abartmıştır...yani "Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.ancak takvası kadar kıymet ver yaradılana...eşitleme yaratanla yaradılanı...Özdeşlik başka bir şey...eşitlik denklik ayrı şey...gölge ile vücut özdeştir sınırlı da olsa...gölge bir kuşa mı ait bir insana mı ait...bilebiliriz.ama gölgeyle vücut bağı eşitlik ve denklik değil ki...
Kıymet ver imam seç lider seç ama eşitlik ve denklik verme yaradılana yaradan hep gizlidir.Bilinmezdir...Her şeyin kaynağıdır ama hiçbir şey ona denk ve eşit değil.ondan parça değil...abartma ve gölge vücut bağı mümkün de...Hint beyni takvalılara farklı vücut verdi sınıf farkı oluşturdu...ama sadece takvalarda dır farklılık ve ruh göçü gerekmez farklı takva için.nasıl beyin nimetinden de tam yararlanmamız mükün değil...ruhlar bir birine denktir ama farklı nimet ve izin verilmiş ruhlara ve farklılık bu nedenledir aman "Hak Ali" "Oğul İsa"...deme yani farklı sınıf verme...Nimetlenişlerdedir farklılık sadece...
Laiklik insan beyninin ve vicdanının ürünüdür...Şeriat esma sahibine aittir...ama bazı tefsirler laiklikten de eksiktir esma yönüyle...esmayla özdeşlikte...Muttekilerin iştişareleri şeriat sandığımız öğretilerden çok daha esmayla özdeşlik taşır.kıymet güzellik taşır...saçma şeriatler inançlar var...yani "Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.şeriat sandığın şeriat değil yani..ilahi öğreti vahiy takvasız akıl ve vicdanlarca şeytanlarca eksik tefsir edilir çünkü...
"Domuz eti yeme "dedi mi Razzak evet...çünkü onu da rızık edinen yaratılmış hayvanlar ve böcekler var...insan yemedi diye rızık olmmadı boşa gitti sanma..."ölme tehlikesi ile karşılaşırsak ye dedi fıkıh..."adam ölürüm de" yemem diyor...laik beyin laik vicdan yani vahiyden kopuk vicdan ve akıl...hep eksikliği gösterir...ister tefsir kitaplarında gör ister iştişare yani beşeri dinlerde gör...laiklik beşeri dindir ve eksikliği farklı...yani "Hak Ali" "Oğul İsa"...de.çünkü belirli bir seviyedir bu.beşeri imkanlarla erişilmiş...ama hz Aliciler saz çalar içki içer yine o seviye yok olur..."OĞUL İSA"cılar da saçmalamıştır...eksikliğe gömülmüştür...yani esmadan başka ölçü yok yani tefsir kitapları da ölçü değil ki...bu sebeble "Hak Ali" "Oğul İsa"...deme. diyorum Aliye içki içir hz Muhammede "fakirliği"övdür...bu da tefsiri bozarak esmayla özdeşleşmekten kaçıştır...çok laik beyinler var ki çok esma ile örtüşmeler taşıyor..."Hak Ali" dediler tarihte mü’min kanı döktüler Osmanlı önlemiştir mü’min boğazlamayı şiaya fırsat doğdu Osmanlı yıkılınca...ve "Hak Aliciler" hz ALİYİ içki içen biri olarak tanıttılar...yani Razzaka asi olarak...hz Alinin eline bir de saz erdiler...esmayla örtüşme amacı yok oldu.evet..."Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.
"Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.Laik olmak daha büyük nimettir İnsan aklı insan vicdanını ölçü seç o saçma dinleri ölçü seçmektense...çünkü İslam...Nimet takva esma ile örtüşmektedir...yani "Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.o saçma bir dine sebebtir çünkü...laikçi insanlar daha ehvendir o saçma dinlerin mensuplarından...
İslam...Nimet takva esma ile örtüşmektedir...hz Alinin eline saz verdiler."OĞUL İSA" günah çıkardı...şefaatçi oldu...yani bozanlar onu da bozdular tarihte...İslam...Nimet takva esma ile örtüşmektedir.."Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.Laik olmak daha büyük nimettir o saçma dinlerden vahiyden kopmuş dinlerden..laiklik de vahiyden koptuğu için eksik sayıldı felsefede...laiklikler de fransız beyniyle sınırlı ise bölgesel ise tarihsel ise eksiktir...ama bazı dinler saçmalıkta daha ilerdedir yine söylemeliyim laikliği seç ama "Hak Ali" "Oğul İsa"...deme.Laik olmak daha büyük nimettir çok şartlarda.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.