- 177 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Peygamber Efendimizin Doğduğu Gece Evlerinde Meydana Gelen Harikalıklar
Peygamberimiz Aleyhisselâtü Vesselâmın doğmasına üç ay varken annesi bir rüya görmüştü. Rüyasında bir zat annesine âlemlerin en hayırlı insanına hamile olduğunu, doğduğunda adını Muhammed(a.s.m.)koymasını söyledi.
Allah’ın bir lütfü olarak Peygamberimiz Aleyhisselâtü Vesselâmın annesi hamilelik döneminde ve doğum esnasında hiçbir sıkıntı çekmemişti.
Doğum başladığı zaman Hz. Âmine evlerinde bulunuyordu. O esnada bir ses duyup korkmuştu. Birden beyaz bir kuş göründü, kanadıyla arkasını sıvazladı. O an korku hissetmemeye başladı. Ona ak bir kâse içinde şerbet sunuldu. Şerbeti içer içmez her tarafı nur kaplamıştı. Hz. Âmine adeta hayal âleminde gibiydi. Hz. Âmine bu halleri yaşarken Kâinatın Efendisi dünyayı şereflendirmişti.
Doğum esnasında Hz. Âmine’nin yanında olan Fatıma bint-i Abdullah o geceyi şöyle nakletmektedir:
“O gece nereye baksam, her şeyi nurlu görüyordum. Evin her tarafı nurla kaplıydı. Yıldızların bana yaklaştığını, üzerime düşecekmiş gibi sarktığını görüyordum.
Doğum sonrasında bir bulut indi, yavru kundaklanmıştı. O anda bir ses duydu: Doğuyu ve batıyı dolaştırmalarını, deryaları gezdirmelerini, mahlûkatın Kâinatın Efendisi Hazreti Muhammed’i ismiyle, sıfatıyla, suretiyle tanımalarını söylüyordu. Sonra birden bulut gözden kayboldu.”
Peygamberimiz Aleyhisselâtü Vesselâmın doğduğu gece Şifa Hatun da oradaydı. Gördüğü harukülade halleri şöyle nakletmiştir:
“Allah’ın Resulü doğduğunda oradaydım. O anda bir ses duydum. Doğu ve batı arası nurla doldu. Hatta Rûm diyarının bazı saraylarını gördüm. Resulûllahı kucağıma alıp emzirmeye başladım. Vücudum titremeye başladı, gözlerim karardı, sanki başka hale girdim. O anda Resulûllahı göremez oldum. Bir ses ‘Nereye gitti?’ diye sordu. ’Doğuya götürdüler’ diye cevap verildi.
Bu hadise hiç aklımdan çıkmadı. Allah’ın Resulünün peygamberliğini ilan ettiğini duyar duymaz koştum, ilk iman edenlerden oldum.”
Peygamber Efendimiz Aleyhisselâtü Vesselâmın dikkate değer bir özelliği de dünyaya sünnetli ve göbeği kesik olarak gelmesidir.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.