- 371 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KALBİMDEKİ STENTLER DÖRT OLDU..
Ölüm çok yalın bir gerçek,
Değişmeyen binlerce yıldır devam eden bir sünnetüllah.
Hiç aksi olmamış,zengin,fakir,siyah,beyaz,müslim,gayri müslim aynı akibete düçar olmuş...
Her insanın başına bir gün gelecek,er yada geç..
Kimi anne karnında hiç dünya yüzü görmeden yaşama veda ediyor,
Kimisi dünyaya gelip bir süre yaşıyor,
Hayatının çocukluk çağlarında bir hastalıktan,
Bir kaza sonucunda gerçek yurt olan ahiret alemine göç ediyor.
Bazılarıda çok ileri yaşlara kadar sağlıklı bir şekilde yaşayıp hayatının son demlerinde hanımı ölüyor,
Perişan olup,çoluk çocuğun himayesine muhtaç hale geliyor..
Bir ekmeği alıp evine getiremeyecek acziyete mahkum oluyor.
Herkesin eceli ayrı yazılmış,nerede nasıl öleceği belli değil.
Allahın bildiği kader proğramında belli ama onu kul bilemiyor.
***
İyi kötü bu yaşlara erişiverdik yaşımız bir hayli oldu...(63 olacak yilbasinda)
Acı tatlı ekmeğimizin peşinde koştuk,helalinden nafaka kazanmak için çalıştık durduk..
Sabahın ilk ışıklarında dersimize girip,öğrencilere faydalı olmaya gayret gösterdik.
Kader dediğimiz ilahi proğramda insanın hepten eli kolu bağlı elbette...
Şöyle bir geriye bakarım bazen..
Değişen bir şey yok çok şeyler yapmak istemişimdir..
Olmamıştır,dünyanın koşuşturması içinde erteleye erteleye bugüne bir çırpıda gelmişizdir...
İstediğini elde eden var mı acaba?...
Dört dörtlük insan var mı?...
Hiç dersiz insan görmedim derdi rahmetli babam...
Bir Hocadan duymuş bir arkadaşım ben de ondan işittim..
Hadisi Kutsi veya ayeti kerime olabilir...
’’Zenginlikle sağlığı bir kulumda bitiştirmem,vermem’’...
Zenginse sağlığı elden gidiyor..
Fakir ama sağlıklı çok insan var...
Birbiriyle ters orantı var anlaşılan..
Vehbi Koç örneği gelir hemen aklıma...
İlkokulda öğretmenimiz söylemişti..
Türkiye’nin en zengin holdinginin sahibi olan adamdı...
Sadece günde bir kaç haşlanmış patates yiyor demişti bize...
Sağlığını ancak böyle koruyordu bu zenginimiz...
***
Vucudumuzun her uzvu önemli elbette ama kalp bir başka önemli..
Durduğu zaman insanın ömrüde duruyor..
Kalbin en önemli görevi vucuda kan pompalamak ..
Kan ile oksijeni,besinleri hücrelere taşımak.
Kalp hastalıklarında en önemli etken sigara,kalıtım,obezite ve stres olduğunu uzmanlar söyler..
Bende kalbimin arızalı olduğunu ilk olarak okulda yapılan sağlık taramasında 1998 yılında öğrenmiştim.
O güne kadar hiç tansiyonumu ölçtürmedim demek ki..
Yüksek tansiyon hastasıydım geç farkına vardım...
O günden sonra ilaç tedavisine başladım uzun bir süre..
İlerleyen yıllarda kalbimin sıkıştığını farkettim,
2008 yılı kasımında 100 metrelik yokuşu çıkmakta zorlanıyordum..
Soğuk havalarda kollarımda ve boğazımda reflü benzeri yanma oluyordu..
Obeziteye bağlı olarak kalbimin sol taraf damarından birisi %90 oranında tıkandığı için oluyordu bunlar..
Neyse tıp ileri artık eko,anjiyoğrafi,efor,sintiğrafi tedkikleri var..
Hepsini öğrendik yaşayarak...
Tıkalı damarı bulup bir stent olmadı iki stent atarak yaşam kalitenizi artırabiliyorlar..
2014 yılı Ekim ayında kalbim altı aydır yine sıkıntı yaşıyordu..
Elhamdülillah 2014 ekiminde Ankara’da A.Araştırma Hastanesinde yine başarılı bir koroner anjiyoğrafi stent uygulaması ile sağlığımı tekrar kazandım.
2008 de konulan stentin açık olduğunu aynı damarın bir cm.altında %90 darlık olduğunu öğrendim..
Bir ilaçlı stentle tıkalı damar açıldı..
Ondan sonra şikayetler hemen geçiverdi...
Tek başıma gittim geldim,kimseye rahatsızlık vermedim..
Bu işin kolay olduğunu biliyordum.
İki günümü aldı bu işlem,anjiyo stent kolayda kum torbası konulup altı saat sırtüstü yatmak zor diyorlar.
Oda çok kolay şimdilerde,televizyon seyrederek bir çırpıda geçiyor saatler..
Bu böyle gidip durmayacak elbette..
Bunun ilerisi önlem almayacak olursam bypas gerekeceğini bana gösteriyor.
İşin farkına varıp kendi kendimin doktoru olmak zorundayım..
Ankara Atatürk Araştırma Hastanesinde bu konuda çok ileri bir KVC ,Kardiyoloji ve damar cerrahi bölümü var.
Çok değerli tıp doktorlarımız başarılı ameliyatlara imza atıyorlar..
Türkiye’de dereceye giren değerli tıp doktorlarımız var..
Kendimi korkmadan ellerine teslim ediyorum..
Bana ilaçlarımı düzenli olarak kullanmayı ve birazda spor yapmayı salık verdiler..
Emeği geçen bütün doktorlarıma,sağlık çalışanlarına teşekkür ederek ayrıldım.
Güler yüzlü,çalışkan personele hayran kalmamak elde değil..
Sabah erkenden başlıyor hizmetler ve gün boyu hastane tıklım tıklım ama işler yürüyor..
***
Her şeyin başı şu fazla kilolar değil mi?
Kolestrolüm farkında olmadan ileri safhalarda nüksetmiş ve sinsice damarları tıkamış..
Günlük koşuşturmalar,stresli ortamlar bir anda bir damarın tıkanmasına neden olabiliyor.
Ben buna şahid oldum,bir şeyi kafama taktım,stres yaptım hemen sıkıntı başlamıştı..
Bazıları bunu farkedemiyor,belirti vermeyen gizli kalp bir anda götürüyor insanı..
Altı ayda bir düzenli kalp değerlerimizi kontrolden geçirmeliyiz..
Birazda ilgili olmak gerekiyor..
Geçen gün tv de bir sağlık proğramında aldığım kalp yetmezliği ve kalp sağlığında beslenme beni oldukça aydınlattı.
Bu tür proğramları kaçırmamak lazım..
İlk zamanlar anjiyo olmaktan çok korkmuştum,ertelemiştim ama şimdi her ay olmak isterim.
Çok basit ve acısız,ağrısız bir tanı yöntemi,tedavide hemen arkasından yapılıyor.
İnsanın derdi olunca bu konuları ister istemez sorarak,inceleyerek öğreniyor.
Beterin beteri olduğunu görüyor ve Allahın lütfu keremiyle hayat sürdüğümüze şahit oluyorsunuz.
Damarda biriken plaklar,lezyonlar vardır..
Bunlardan birisi bir gece uyurken yerinden hareket ederse ve beyin damarlarınızdan birisini tıkarsa,
Önlem alamazsanız felç geçirir,sürünür bel kide bir kaç saatte ölebilirsiniz.
Rahmetli annem pıhtı denilen bu plaklardan beynine kaçması sonucu üç ayı sonunda vefat etmişti..
Tıp çok ileri ama ulaşabilirseniz ve vadeniz varsa.Yoksa her şey boşuna,takdir neyse o olmakta..
Koronovirus günlerinde iki defa Covit olmuştum.Beyinde üç kılcal damar tikanmisti.Kalp doktorum 2020 de kontrol için anjiyo istedi hastanede virüs kaparım diye ertelemistim.
O günden beri yazları sıcaktan dolayı kalbimde bir daralma oluyordu.
Bu yıl haziran ayi başından beri kalbimde bir daralma nefes almamda bir zorluk vardı.
Gecen yılda haziranda başlayıp ekim ayına kadar devam etmişti.
Ben de bir de saglik sorunlarından dolayı panik atak kaygı bozuklugu olduğundan bunu ona yoruyordum.
Gecen haftalarda bu durum gecmeyince göğüse baktırdım bir şey çıkmadı.
Bir süre önce aort damarı ameliyatı olan bir arkadaşımla telefonla görüştüğümde kalbin bu nefes darlığıni yapacağını söyledi.
Kirikkale Tıp Fakültesi Kardiyoloji bölümüne dün sabah başvurup tedkik verdim.
Öğleden sonra çıkan kalp kan ve eko sonuçlarına bakan doktorum damarlarin tıkalı olabileceğini kalp krizi riski olduğunu hemen acil kasiktan anjiyo olmami önerdi.
Dün öğleden sonra başarılı bir anjiyo ile eski stentli damarın altına ve diğer ikinci bir damara birer ilaçlı stent attılar.
İki damar yüzde 90 tikaliymis bu yüzden göğüste kalpte sıkıntı daralma varmış.
Bir saate yakın cerrahi mudahale sonucunda yoğun bakım ünitesine aldılar.
Elhamdülillah tekrar sağlığıma kavuştum.Bir kaç gün yatıp haftasonuna kalmadan taburcu olup evime ulaştım.Bundan sonra ilerde bypaslik olmamak için çok dikkatli olacağım.
Kirikkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi çok donanımlı temiz ve yoğun bakım ünitesinde Prof.Doktorlar iki üç defa vizite yapıp yakın alaka gösterdiler.
***
Sağlığımızın kıymetini onu kaybetmeden bilmeliyiz.
Neler gördüm hastanelerde,kalıtsal kalp hastası olanlar var..
Ameliyatla kalp kapağı değiştirilenler var,doktorlar %15-20 şans veriyorlar.
İleri derecede kalp yetmezliği olan,nakil bekleyenler var..
Organ bağışına dikkat çekmek isterim.
Yıllar önce ben de organlarımı bağışlamıştım..
Masadan kalkamayıp ölenler var elbette..
Allahın verdiği her nimet çok değerli,kalp,göz,kulak,mide hepsi birbirinden kıymetli..
Size sağlıklı uzun ömürler dilerim.Sağlık,neşe,huzur sizlerin olsun...
Arayıp telefonla hal hatır soran tum dostlara teşekkür ederim.
16.09.2023//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.