- 171 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nasuh tevbesi ne mi...
Nasuh tevbesi ne mi...
"Tevbe tevbe"demek yetmez affın için...ey kul"...insanın her şeyiyle tevbeye katılması elzem...eyleminden halinden düşüncesinden duygusundan dönmesidir nasuh tevbesi...sadece dilin mi var.dilin söylemesi ekmel yani nasuh tevbe olamaz...
Nimettir tevbe cennetten uztılmış iptir...her şeyinle sarıl...hz İbrahim gibi evladını kurban edebildin mi tevbe bu...hz Nuh "oğulcuyum"dedi oğlu kenana ama nehyedildi...tevbe engelleri terktir...koşaktır Allaha esmaya uyuma...
Zenginlik şükürle hastalık yani olumsuzlar sabırla nimete dönüşür...tevbe şükürdür sabırdır...secdedir...zenginsen secde ettir malını...hz İbrahim kurban keserek malı da engel olmaktan çıkardı...malı secde etti Allaha...evladı da...şeytanı da taşladı hz İbrahimin ekmelliğe bu aşkı onun tevbesidir...eski sad-yeni sad der beduzzaman Sait nursi...tevbe bir eylemde bir halde bir fikirde bir duyguda ise ekmel değildir...ömür sana ne eylemler haller düşünceler duygular sunmuşsa esmaya uyumsuzlarının tümünden geç...sadece namaz ekmel tevbe değil...bütün ibadetlere kucak aç..ekmel tevbeye sarıl...esmanın hepsine uyuma aşık ol...tevbe esmaya aşktır çünkü...
Tevbe bir duadır bir yaşam seçimidir...Kur’ana dönmektir..."Kur’an dört kadınla evlenmeye izin vermiştir"bu ülkede ne eleştirildi bu izni...bir yiğit çıkıp kur’ana bu eleştirilere cevap vermedi...oysa tarihsel şartlarda ve bölgesel şartlarda bu çok faydalıdır...ama batı bölgesi bölgesel beynini tarihsel tecrübelere kapamış...Nice dul kadına peygamberimiz nikkahla sahip çıktı...işte üstün beyin bu...ekmel tecrübeye uyum bu ekmel iştişareye uyum bu...ekmel ilme yani İslama uyum bu işte tevbe bu...
İslam ilimdir savunulması kolaydır...peygamberimizin ve ashabının seçtiği eylemler haller fikirler duygular en ekmeldir...hz İbrahim eksikti Nemruda mağlup oldu...tevbesi ile ateşten de cehennemden de kurtuldu...hz Adem de...hz Eyyub hastaydı...hastalığı düşman gördü eksiklik gördü...hz Peygamberimiz fakirdi zengin kadın olan yaşça büyük olan çocuklu bir kadın olan hz Haticeyi eş seçerek fakirliğe savaş açtı...
İşte cihad bir tevbedir bir devrimdir...ilkeleri olan bir devrim inancı farklı duygusu farklı bir devrimdir tevbe...
Eksik tevbe ile eksik namazla eksik oruçla yetinme orucun namazın bir tevbe bir devrim bir düşünceye kavga açmak olduğunu bilmeliyiz...tevbe cihaddır oruç da namaz da cihaddır arınmadır kötü eylemden iyi eyleme hale düşünceye duyguya geçiştir...
Her eylem ibadet olur secdeyi seç...iyi niyet iyi amaç haramı caiz kılar...kan sulandırmak amacıyla şarab caizdir...domuz eti de caizdir faiz de caizdir iyi niyetle...osmanlı faiz aldı rusya ile savaşmak için namusu sınırları korumak için...yani niyet olumsuzları caiz hale getirir...mecellenin 27. maddesi "ehven-i şerri seç der...
Fakir ana-babadan dünyaya gelmek 1-0 başlamaktır yarışa ama Allah VEHHABTIR...Allahın bu seçimi zulüm değil...
ama nefsin seçimleri zulümdür...esmaya uyumu seçmeli...ilmi seçmeli İslamı seçmeli...Kimse etmez senin sana ettiğini denilmiş"...nefisten esmaya Allaha tevbe et...
Eksiklikten ekmelliğe tevbe et...diye o eksiklik verildi...hz Eyyuba hastalık da tıb ilmi gelişsin diye verildi...helak amaclı değil Allah ama helak edilen kavimlerin eylemlerinin işlenmemesi için ekmellik içindir o helak da...değilse çirkin o eylemin çirkinliğini tam idrak edemezdik kadir gecesinin de kıymetini anlamıyoruz...Vehhabtır Allah öyle hediyeler verir ki...bir gecede 80 yıllık sevaba erişirsin...bir telefonla bir ekonomik başarı elde ediliyor ki 80 yılda o kazanç elde edilmez...
Adam zenginliği nimet sanıyor...cahiliye arabları da Allahın zenginleri sevdiğinin delili sandılar oysa zenginlik şükürle birleşince kıymetlidir nimettir...sıfırdır zenginlik hatta eksi 1 dir eksi 2 dir...sayılar yükseldikçe çirkinliği de artan zenginlikler var...eşkiyalardan eziyet gören zenginler var tarihde...zenginlik nimettir anlayışı tarihseldir...her tarih şartlarından onay almaz alamaz...
Bu gün bir dansöz daha zengin oluyor...zenginlik Allahın sevgisine işarettir deme...zina ile zengin olanlar var...tarihsel ve bölgesel iddialar mezhebten tarikatlerden temizlenmeli...İslam ilimdir çünkü...cahiliye arabının kanatleri bölgeseldi tarihseldi...9 yaş daki kız evlenmelidir fikri de bölgesel ve tarihseldir...Çünkü bir çok bölgede 9 yaşında ki kız çocuk yani eksik eylemlidir hallidir düşüncededir duygudadır...oyuncaklarıyla yatak odasına girer...Tarihi şartlar bölgesel şartlar..."Fakirliği kutsal hastalığı kutsallaştırmamıza sebebtir ama ölçü esmaya uyumdur...Hz İbrahim nemruda yenilmiş diye işte Tevhid faydasız mı diyelim "Berden"diyen VEHHAB "olan Allah var mı diyelim...ekmel ilimli olan şeytanın nefsin eksiklerini fark eder...şeytan zekat vermemeyi süsler...Feministe erkeği rakip gösterir oysa bir bütünün iki ayağıdır erkek-kadın aile tek ayakla ilerleyemez...cem olmalılar...şeytan zenginliği süsler veya fakirliği süsler oysa tek ayaklla yol alınmaz...zenginlik bir ayaksa veya bir kanatsa...şükürde diğer ayaktır diğer kanattır...ve bir bedenin iki kanadadır ihtiyacı...şeytan nefis eksiktir aynalar hilecidir...hileci bir aynanın karşısındaa dur başını büyük gövdemizi küçük gösterebilir o hileci...hileci şeytansa zekatı mirastan erkeğin fazla pay almasını zararlı eylem gibi gösterir...tarihi şartlar bölgesel şartlar da şeytanın işini kolaylaştırır...ABD nin nükleri var...sömürü işini kolaylaştırıyor...Teknooji müşrike yasaklanmalıdır ama onlar bizi engelliyor...
Hileci gözlük her şeyi toz pembe gösterir...tarihsel şartlar ve bölgesel şartların iştişaresi ve tecrübeleri yetmez ilme erişmek için İslam ilimdir onun kıymetini ahiret şartlarında ekmel anlayacağız...acı hüzün esmaya uyumsuzluktandır bunu anlamamıza dünya tecrübesi de yeter"kenarına bak bezini al anasına bak kızını al" mantıklılığa davetiyedir...ahiret tecrübesi cehnenmliklere "Keşke namaz kılanlardan olsaydık" dedirtecektir dedi Kur’an...
Tevbe ilme talib olmaktır bozguncu olmak asi olmak eksikliğe razı olmak beyinsizliktir tevbesizliktir Kur’ana göre...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.