BAZI HESAPLARI ALLAH'A BIRAKIN
Bazı hesapları Allah’a bırakın!
Her kalp kırıklığının hesabını sormaya kalkmayın!
Her iyiliğin karşılığını hemen beklemeyin!
Çünkü bu dünya her kötülüğün hesabının sorulacağı ve her iyiliğin karşılığının tastamam alınacağı bir yer değildir.
Bazı hesapları Allah’a ve ahirete bırakın!
İmam Şâfiî diyor ki:
Kur’an’da öyle bir ayet vardır ki zalimin kalbine saplanan bir ok, mazlumun kalbine sürülen bir merhem gibidir. İşte o ayet şöyledir;
ve mâ kâne rabbuke nesiyyâ(nesiyyen) meryem-64
"Senin Rabbin hiçbir şeyi unutacak değildir."
Rahat olun!
YORUMLAR
Tevekkeltü Alallah.
O ki( CC) hesapları çarçabuk görendir.
Asla ihmal etmez lakin imhal eder ki zalim olan da merhamete gelir mi diye.
Bazen hesapları görür de mazlum kuluna göstermez
ola ki gönlünde oh olsun diye duygu belirir de kirlenir kulunun temiz kalbi diye
çok uzaklarda alır hakkını hak sahibinin dahi haberi olmadan.
Mevlam neylerse güzel eyler .
Niyetini akıbetini Rabbine bırakan zarar eder mi hiç ?
"Senin Rabbin hiçbir şeyi unutacak değildir'
Ne müthiş ayet
Ne büyük teselli inananlara
Allah razı olsun .
Kavi66
"BAZI HESAPLARI ALLAH'A BIRAKIN"
Yazınızı beğeniyle okudum. Elbette üstadım elbette saygılar sunarım.
Kavi66
Kavi66
İnsan eksik bir varlıktır.tukendigimiz noktada sonsuz kudret sahibine teslim olmak en iyi şifadır.
Saygiile.
Kavi66
Bazı hesapları bırakmalı...
Bazıları ise alınmalı... zalime merhamet başka mazlumlara zulümdür.
Hac Suresi, 69. ayet: "Allah, kıyamet günü, kendisinde ihtilafa düştüğünüz şey hakkında aranızda hükmedecektir."
Allah kötü sözün açığa vurulmasını sevmez; ancak haksızlığa uğrayan başka. Allah her şeyi işitmekte ve bilmektedir.
Nisa 148
Hz. Ali der ki: "Haksızlığa karşı susarsanız, hakkınızla birlikte şerefinizi de kaybedersiniz."
Haksızlığı hak zanneden adamlara karşı hak dâvâ etmek, bir nevi haksızlıktır. Bediüzzaman.
Bazı haklar alınmalıdır. Bazıları ahirete bırakılmalıdır.
Elif V Mim tarafından 3.9.2023 10:23:35 zamanında düzenlenmiştir.
Kavi66
peygamber efendimize (sav) kendisiyle münakaşa edenlerle münâkaşa etmemesini (Hac 68-69) ayetlerini indiriyor
Bu ayet ile Yüce Allah’ın kullarına öğrettiği güzel bir edep vardır. Bu da işi yokuşa sürmek ve sırf tartışma yapmak için vs vsss inatlaşan kimselere karşı takınılması gereken tavırdır. Böyle kimselere cevap vermemeli ve onlarla tartışmamalıdır. Rabbimizin, Peygamberi efendimiz (s.a.s.)’e vahiy ild emrettiği bu ayet ile onların inatlaşmaları defedilmelidir.
Allah kıyamet günü adâletle hükmedecek, haklı haksızdan ayrılacak, herkes hâline münâsip bir netice elde edecektir.yüce Allah göklerde ve yerde olan her şeyi bilmektedir. Her şey O’nun tarafından kayıt altına alınmıştır. Hiçbir söz, hiçbir amel ve hiçbir düşünce Allah’ın bilgisinden kaçmaz. Bütün bunlar bir gün eksiksiz olarak sahiplerinin önüne çıkarılacaktır. Bunları yapmak ise, nihayetsiz ilim ve kudret sahibi Allah için çok kolaydır.acikla yazıdan daha uzun oldu zamanınızı alacak belki şimdiden hakkınızı hela edin Rabbime emanet kalın selam dualarımla inşallah..
Elif_V_Mim
Alçakça söylenen bir söze karşılık vermeyin onda daha çok düşük sözler vardır.
Kavi66
Alçakça söylenen bir söze karşılık vermeyin onda daha çok düşük sözler vardır...tespit ve yorum.masallah selam ve dualarimla