- 227 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sadra şifa tespitler
1
psikolojik vakaların nerden kaynaklandığı konusundaki tezler.bunlar haklı çıkarmaz çağdaş yaşam felsefesini.şizofrenide kimlik sorunu yaşayan hasta için bir seçenek tanımazmı ona dünya.yalnız bir ölümle başbaşa kalmıştır insan.kimi dünyasını kurma gerçeğiyle bir ada satın alır.ama bir komplonun içindeyse güzel sanatlar.sürrealizmin bu amaçlar için kullanıldığı söyleniyor.günümüz dünyasında insanın yaşadığı yalnızlık için bir gayeye dönüşmüş hizmet hareketleri.insanlığa hizmetten ne anlaşılıyorsa.her cemaatin kendi önceliği var uzlaşılmaz görülsede siyaset.eğitimin yetersizliği sorun değil tarikatlerde.şimdilerde gerçekçilikle anlaşılıyor resim sanatı.bunları topluma kazandırmakla mükellef insan.daima sanatçıdan sorulmuştur insanın düştüğü açmaz.gençliğin düştüğü uçurum için nasıl bir kurtuluş umulur sanattan.bu konuda duyarlı değil insanlar.çünkü kapitalizmin gerçeğinde var rekabet.kazanma hırsıyla yaşayan için önceliğin para olması.paranın satın alamıyacağı çok şey var aslında.ancak bunları umursamıyor insan.bir zamanlar insanların inanç dünyası vardı.şimdilerde bağnazlığın kısır döngüsünü yaşıyor dünya.şeriatın yanlış anlaşıldığı görüşünde dilipak.bu tür düşüncelerle modern bir toplum inşa edilemez fikriyle toplumculuğu çare görüyor nihat genç.şalom gazetesi yazarı riva şalhon tek satırlık entel kitabında gerçeğin anlaşılmasını görüyor basitlikte.dünya iktidarı demekse soylu bir sevdanın yarattığı ilizyon.yanlışlığın dogmatik hezeyanla başarısızlığa mahküm oluşu.bunlar sanatın işlediği konular sonuçlarıyla yüzleştiğimizle açıklık kazanan.geleceğin dünyasında çaresizlik var çünkü.insanların karamsarlığı bu durumu açıklıyor.tanrıyı kıyamete zorlamak değilmi bütün amaç.dünyaya yön vermekle sınırlı değil hayat oysa.büyük güçler çatışma alanı kabul ediyorsa düşünceyi.polit büronun varlığına karşılık yıldırma amaçlı operasyonlar.başarısızlık kazanmayla ölçülür bu durumda.hollywoodun dünyasında korku ve heyecan demek şiddetin estetize edilmesi.kitleler bu afyonla reddediyorsa ideal bir hayatı.engereğin gözündeki kamaşma demekti haklılığın üstünlük olması.böyle durumlarda komplolara başvurur kötülük odakları.tanrıya karşı durmanın rezilliğidir fikir yoksunluğu bu durumda.süregelen işkenceler için bir kapı açılır gelecekten.teknoloji evrendeki dinamiği keşfetsede insana gerekli olanları unutamıyor dünya.
2
halktv halk meydanında laiklik tarşılıyor karma eğitim bağlamında.meral danış beştaş soruları yanıtlıyor kendi görüş açısıyla.karma eğitim ahlaksızlığı teşvik ediyor iddiasına karşı çıkıyor cinsel istismarın asıl nedeni için baskı ve şiddeti akla getiriyorsa inançlar.konu sistem meselesine gelince yspnin yerinden yönetimi savunduğunu hatırlatıyor gençlere.pkknin bir uzantısı olmadığını savunuyor terörle parti örgütünü ayrı tutmakla.haksız ölümlerin yaşandığını inkar etmiyor ama.farklılığımız zenginliğimiz diyor taraflı olma ithamına karşın.pkk gücünü yitiriyor gerçeğine geliyor siyasi tartışma.çözümün nerden geçtiği düşüncesi.kürt halkını bir uyanışa davet ediyor beştaş.hepimiz aynı kaderi yaşıyoruz öngörüsüyle sonlanıyor program.anayasal hakları uygulamıyor faşist yönetim özgürlüğe düşman olduğundan.kürt halkının cezalandırılması kabul edilemez deniyor çağdaş dünyanın insafına terkedilirken halkın beklentileri.demirtaşın hüküm giymesindeki hukuk dışılığı vurgulanıyor beraatinin mahkemece karara bağlanmasına rağmen yargının bunu tanımaması.diyaset zorlaşıyor muhalif tarafta olanlar için.yargı siyasallaşmıştır değişen rejimle birlikte.bunlar anlaşılıyor geçen tartışmalardan.
3
fatma barbarosoğlu yeni şafak gazetesindeki haftalık yazısında bir sosyal gerçeklik olan düğünler bağlamında gelenekselle toplumun var olan bağlarını tasvir etmiş kendi deyimiyle.bu konuyu genelleştirmek mümkün ortadoğu halklarına bakınca.gözgöze gelmenin zina kabul edildiği bir yaşam için kesitler.hangi düşüncede böyle bir davranışlara neden olacak modelleme olabilir.tabiki günümüz dünyasında bunlara şahit olmuyoruz aile içi baskılar dışında.insanlar çağdaşlığı ararken özgürlüğü kaybediyor bir bakıma.rejimin tanımında vardı çağdaş uygarlık seviyesi.ancak bu literatür eskimiş durumda barbarosoğlunun farkettiği gibi.insanlar için çözüm aranmıyor sosyal ilişkiler çözüldüğünden.zaten amaç bu değilmiydi dindar geçinen sınıfın icatlarıyla meşgül olurken dünya.helal gece medeni hukukun bir gereği gibi görülüyorsa.eğitimin önceliği değiştiğinden mütedeyyin aileler için bir handikaptır tarikat yurtlarında çcuklarını koşulsuz hocalara teslim etmek.bunlar gelecekte yaşadığı çevre dışında görecektir çağdaşlığı.sınınf çatışmasını en güzel bu durum açıklıyor belkide.işçi sınıfı için fazla bir seçenek yok burjuvanın kölesi gibi yaşamak dışında.çünkü kültür sanatla ilgilenen için bir dünya tasavvuru değil yoksulların bilinç kazanması.faşizan baskılarla toplumdaki geçişgenliği yoketmek ister emperyalizmin afyonladığı yerli işbirlikçiler.baskı ve şiddetin dozu yükselir söz konusu halkçılık olunca onun için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.