- 219 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allahtan parçayım ...deme
Allahtan parçayım ...deme
Zatı parçalanan ilah olamaz...değişime uğrayan ilah olamaz...der mantık...eksilen çoğalan doğan doğurulan ilah olamaz ulu olamaz büyük olamaz subhan olamaz...esmaları da parçalanmaz...insanda ki ilim İlahi ilmin parçası değil...ilim de parçalanmaz çünkü parçalanan azalır eksilir...büyüklüğü sınırsızlığı yok olur...
Allahın zatı her yerdedir...esması da ...ve sınırsızdır...güneş gibidir zatı da esması da...güneşin sana sıcaklık vermesi sıcaklığını azaltmaz...Kabuk da değiliz gölge de değilliz...bilinen ve Allahı bildiren varlıklarız...de.
Görülen görülmeyeni gösterir...duman ateştendir...Allah kaynaktır...sebebtir...esması ve zatı ile...yaratılmamızın sebebidir esması ve zatı...Halıktır çünkü..."Yaratma özlüdür yani"...Ruh zatına ve esmasına işarettir...ruh esmalarına aynadır...emaneti yüklenen aynadır ruh...biz emanetçiyiz...toprak güneşle ve su ile rızıklar ürettiği gibi eylemler haller düşünceler duygular da ruhumuzun ürünleridir...her ruh görevlidir peygamberin ruhu ile bizim ruhumuz aynı görevler için değil...göreve göre ruh ülkü dua nasip olur her insan farklıdır...nimet yönüyle...ama ruh aynıdır...sadece görevleri farkllıdır...Şeytana kin ve hasetlik verilerek TEVVABA kulluğu engellenmiştir...engeller konulur kader konulur her ruha...görev ayrılır her ruha...izinler yönüyle farklıdır her insanın özü ruhu...Peygamberliği taşıyacak nimetlenmiş ruhtur... "nimet verdiklerin"denilen ruhlardır onlar...ruh nimetlerle bezenmedikçe izinli olmadıkça başarılı olamaz hiç bir hale eyleme düşünceye duyguya...kader ile izin ve nimet verilmiştir...
Parçalanan "SUBHAN olamaz ekber olamaz...hamdı da hakketmez...der mantık...
Allah sınırsızdır her şeyin kaynağıdır ve sebebbidir..."düşen yaprağın bile"onun kanunları gereği "ölüm var fanilik var...yaprak yeşeriyor ve düşüyor topraktan gelen yine aslına dönüyor...emanetçiler de emanetlerini aslına gönderiyor...Allaha ruhundan üsledi o emanet de aslına döner...
Madde enerjiye dönüşür ama ruh göçü mümkün değildir der mantık emanetlere kader koyan var...yarattıklarına da kader koymuş "yaprak toprak olur ..."ama ruhla farkı var yaprağın...kıymeti farklı...geldiği yer kaynağı da dönüş yeri de farklıdır...
Sudur vardır ama esmadan ve zatından sudur mümkün değil...yarattıkları arasında sudur mümkün ancak...madde yokluktan geldi yokluk da Allahın nurundan geldi...yokluk yok olmadan maddenin nura dönüşmesi mümkün değil yani...madde enerjiye dönüşür ama Allahın nur sıfatına da dönüşmesi için yokluğun yokluğu gerekir oysa ahiret alemi var...Nura tekrar dönmesi konusunda Kur’anda da bilgi yok...makaranın geriye sarılması konusu gizli kalmıştır...Kur’anda da...
Hint beyninin ürettiği "ruh göçü"bir yalandır...takva için ruh göçü gerekmez ruha verilen izin yeterlidir...der mantık...ekmellik için ruha verilen izin yeter...hz muhammedin ruhuna bu izin verildi ve varlığın imamıdır o...
İmam yaratılmış cemaat yaratılmış...ilk yaratılan nur hz muhammedin nuru...makara neden geri sarılsın hz Muhammedden Allah razı o Allahtan razı...
Cehennem razı olmadığı kullar için var zaten ...makara neden geri sarılsın ki...Allah gizli bir hazineydi...tekrar o makara geri sarılmayacak cehennemin ebadiliği cennetin ebediliği seçilmiş Allah tarafından Kur’anda bu açık bir beyan olarak mevcut...Üçler yediler kırklar...var ruhu izinli olanlar var ama ruh görev ve izin yönüyle farklı da olsa öz olarak aynı yani peygamberin ruhu ile ebu cehilin ruhu aynı ama tercihleri duası amacı ülküsü farklı görevi farklı o iki denk ruhun...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.