- 162 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allahı tanımdan Kur'anı tanıyamazdın ey müfessir...
Allahı tanımdan Kur’anı tanıyamazdın ey müfessir...
İşte ayet dedin ama ayet göndereni tanıyana gizliliğini kaldırır ancak...
Esmasını tanı Kur’an ile...ve yaratıkları ile Kur’an ilimden parçadır...yaratılmamıştır .hem esmasından parçalar hem yarattıklarını tanıyamazsın Allahın amacını iradesini niyetini özünü tanımadan...
Peygamberler de hata yapar ...de...tevbe için yaratıldı çünkü her yaratılan...ama hatası en az olanları seçmesi "El_Hakim" oluşundandır...elçi ölçü değildir ama ölçüye en yakın fıtratta ve takvadadır...
Kur’an"deveden" bahseder ...deme.ne amaçla deveden bahseder...Kur’anın "deveden bahsetmesinin"sebebi amacı ne bunu öğren önce...Allahla özdeşleşmek marifetullah amaçlı ol yani ...abdessiz Kur’ana ellemeyen diyen Kur’an senden bu temizliği de istiyor aslında...Tefsire ehil değilsin bu arınmayı yapmamışsan...ekmel tecrübe...ekmel iştişare sahibi ol...yakın ol Kur’ana...Kur’anı doğru anlamaya yakın ol...Fransız beyniyle hint beyniyle Arab beyniyle Kur’an sınırlı anlaşılır...ortak beyinli ol ekmel tecrübeli ol ..ekmel iştişareli ol...ilimli ol ki Kur’anda ki ilmi anlayasın...
Ekmel ve esmaya secdeli vicdanın olsun aklın olsun ...ilimin olsun esmayla özdeşliğin olsun esmaya sığınışın yoksa aşkın yoksa asisen müşriksen Kur’anı anlaman amacı budur Kur’anın demen Haksızlık olur Kur’ana...
İşte ayet dedin ...mirasda erkek çocuğa iki kıza bir ver...dedin...Bu adl sıfatına asilik...esmaya asiliktir...Hikmetsiz bir iddiadır...eksiktir...esma ile özdeş olmayan ayet olamaz...Hadi esma ile özdeştir bu eylem hal düşünce duygu...de ve kanıtla...Miras hukukunu arab adetleriyle tefsir ettin...ölçü esmadır ama...Aile reisliğini erkeğe verdin...Kur’an emri sandın...bunu.ama ölçü esmadır...esma özlü olmayan eylemler haller düşünceler duygular Kur’an olamaz...İslam olamaz...ilahi olamaz...ancak beşeridir onlar.
Arab beyni fransız beyni hint beyni yetseydi .vahye ne gerek var...Vahiy esma özlü eylemleri halleri düşünceleri duyguları emreder...Şarabın zerresi de haramdır dedin ama şifa için ise şarab helaldir...şifa için ise oruç tutmamak hikmetlidir...çünkü ölçü esma...
Kur’an esma ölçüsüne asi olamaz...esmaya asilik Allaha asilik çünkü...Ölçüyü ikileme bu şirktir çünkü...ne tarikat ne mezheb ölçü değil elçi de alimde ölçü değil...İlim ölçü çünkü...esma ölçü çünkü...mürşit ilimdir çünkü...İnsan mürşit olamaz...peygamber bile olsa...ancak elçi olur ölçü olmaz...ölçü esmasıdır ancak...Öğretmen tektir sadece Allahtır öğretmen lider mürşit...diğerleri Allahla özdeşleştiği yani takvası ölçüsünde liderdir öğretmendir alimdir ölçüdür...İlahtan başka ilmin ölçüsü yok adaletin ölçüsü yok...Fransız kanunuyla adalet olmaz der Kur’an...adaletin kaynağı tektir ölçü tektir...ama fransız beyninin yerine Arab beynini koysan yine Adalet olmaz...Allahın ilmini koymalıyız hukuka...yaşama eylemlerimize hallerimize düşüncelerimize duygularımıza...Bir ırka değil Allaha tevbe et...daldan dala gezme Allaha sığın...
Kur’an ilimdir...tarih de coğrafya da esmayı öğretir...hz İbrahim-Nemrut kıssası sebeb-sonuç öğretir yani esmayı öğretir...esmayı öğreten tarih de Kur’andır coğrafya da Kur’andır...Kur’an ilimden parça çünkü...yala yazan tarih şirke kul eder insanı...ilim ise Allaha kul eder insanı...
İslam anlaşılmaz bir gerçektir .erişilmez bir gerçektir...Kur’an ise anlaşılamaz...ancak istidadın kadardır Kur’andan payın."Kur’an İslamı..."diyen hilecisin.çünkü kur’an acık desen de payın sınırlı çünkü insansın ve insan sınırlı...şeytan da sınırlı ve Tevvaba sığınmak istese de hz Ademe kini hasetliği yani yolun kayganlığı buna imkan vermiyor...Kur’an açık ama payın sınırlı...Takvan ile orantılıdır payın çünkü...Kur’an sadece Allah tarafından tefsir edilebilir ekmel tefsir sadece Allaha aittir...ey müfessir...iddia etme Kur’anı sınırsız anladım ...deme aman ilahlık taslamaktır bu çünkü...
Kimimiz jet teravihçiyi seçtik teravih namazları için kimimiz hatimle kıldıranı...herkesin şeyhi lideri kendi seçimidir...ölçü Allahtır...takdir tek onun hakkı ödülü verecek de tek o...kimimiz liderimizle aldandık diyeceklerdeniz onun huzuruna gidince...
Erkeğin aile liderliği ve miras hukuku...ve 9 yaş kız için evlilik yaşıdır iddiası İslamdır deme...esmaya asilikleri var onlardan arındır...eski erkek kardeşler kız kardeşlerini koruyarak kız kardeşlere haklarını helal ettirdiler ama şimdi ki erkek kardeşler "anayı-babayı bakım evlerine yolluyor ...yani erkek var erkek var...ne hikmetle aile reisi olsun ki...ne hakla ve hikmetle ve hangi takva ile hangi secdesi gereği...üstün tutulsun ki hani üstünlük takvadaydı...erkekliğe ırka üstünlük vermek bu senin yaptığın ölçü takvadır...mirasda da...aile reisliğinde de...ayetlerle yanılttınız yeter bizi yanıltmayın ölçü takva olsun esmaya sığınış olsun esmaya asilikleri İslam sandığımız yeter...Ölçü esmadır ölçü takvadır...ayet hadis ölçü mü...takvasız erkeğe aile liderliği verilemez...devlet liderliği hiç verilemez...liderlik mürşitlik ne aile mürşitliği ne devlet mürşitliği erkeğindir...Hikmet gereği peygamberler erkeklerden seçilmiş takvası aynı olan kadın erkek aynı ödüle hak sahibidir ama aynı göreve değil çünkü peygamberlik erkek işi...parçalama görevini aslana veren Allah parçalama yeteneği de verdi...o Hakimdir...parçalama kabiliyeti olmayan aslan evcil aslan hazırcı aslan hükmen tilkidir...bazı aile reisi sandığımız erkekler de öyle devlet idarecileri de öyle...böyle bir kural yok İslamda...Ölçü Takvadır esmadır...Özdeşliktir...halife özlülüktür...ailenin halifesi ırkların halifesi insanlığın halifesi ne ehl-i beytten olandır diye bir kural doğru ne de diğerleri Takvalının hakkıdır halifelik mürşitlik liderlik der Kur’an ve İslam diğer iddialar arab beyninin fars beyninin ürünleri...Fransız beynini seçerim ben arab beynini neden seçeyim Takvalıyı seçmeyeceksem eğer...Allah "Takvalı beyni aklı vicdanı ...Takvalılarla iştişareyi seç diyor...ama
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.