- 261 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HALİT ÇELİKOĞLU İLE OLAN MÜNASEBETLERİMİZ...
HALİT ÇELİKOĞLU İLE OLAN MÜNASEBETLERİMİZ...
Bu gün 27 Ağustos 2012 Pazartesi;Biraz önce ünlü şarkı sözü yazarı Halit Çelikoğlu’nun öldüğünü öğrendim, ne kadar üzüldüğümü tahmin edemezsiniz.
Ben 14 yaşında iken şiir yazmaya başlamıştım, Halit Çelikoğlu o zamanlar Düzce’de yayınlanan Ferman Gazetesi’nin 1 sayfasında ’Kültür Sanat ve Şiir Köşesi’ yönetiyordu. Benim ilk şiirimi bu gazete o yayınlamıştı, yıl 1964-1965 yılları. Yani bundan 47-48 yıl önce. O zamanlar Nazilli’de günlük olarak Gerçek Gazetesi yayınlanıyordu, ben de arada bir oraya gidip geliyordum. İdarehanede Mehmet Panayırcı isimli bir gazeteci vardı ve benden oldukça da büyüktü, bir sabah yanına uğradığımda bana birden bire ’’Sen şiir yazıyor musun ?’’ diye sordu. Şaşırdım, yazdığımı söyledim. Meğerse bana gönderilmeyen Ferman Gazetesi buraya gönderiliyormuş. Gazeteyi bana verip veremiyeceğini sordum, verdi. Daha sonraları direk adresimi vererek gazeteye şiir ve yazı göndermeye başladım, yayınlanan yazı ve şiirlerin ihtiva ettiği nüshalar bilakis Halit Çelikoğlu tarafından adresime postalanıyordu. Sonraları bir çok şiirimi yayınladı, arkasından uzun yıllar bitmek bilmeyen bayram tebrikleri. Mektuplaşmalar başladı, uzun yıllar devam etti.
Bir ara İstanbul’da çalışmalarımla ilgili 50 gazeteci ve yazara brifing vermiş ve bu olaydan 1 gün sonra kendisini İstiklal Caddesi üzerinde bulunan Müzik Yapımcıları Derneği’nde ziyaret etmiştim. O gün bol bol sohbet etmiştik, benim İstanbul’a gelip yerleşmemi ve büyük yol alabileceğimi söylemişti. Yapmış olduğum toplantıyıa gelmek istediğini ve nerede yapılacağını öğrenemediğini de bana söylemişti, bu arada İstanbul’da yaptığım bu toplantıyı o zamanlar İstanbul’da ki gazete+dergilerin sanat sayfalarını düzenleyen önemli kişiler de izlemiş ve bu brifing haberi 50’ye yakın gazete ve dergide yer almıştı. Ayrılırken kapı önünde birlikte fotoğraf çektirmiştik, daha sonra kendisi de benimle birlikte İstiklal Caddesi’ne inmişti. O sıra birden bire tramvayın uzaktan geldiğini farkettim, fotoğraf çekilmem gerektiğini söyledim. Bana ’Sen tramvay’a doğru dur, ben çekeyim.’ demişti, Öyle de oldu. Taksim-Tünel arasında işleyen tramvay’ın önünde çekildiğim tek fotoğrafın çekimi Halit Çelikoğlu’na aittir, bu olaydan bir kaç yıl sonra Müzik Yapımcıları Derneği Genel Sekreterliği’nden ayrılmış. İstanbul’a daha sonraları gelip gitmelerimde kendisi ile görüşemedik, hatta bir ara kendisini İstanbul’da Eflatun Dergisi yayınlayan ve hemen hemen her sayısında benim yazılarımı kullanarak İstanbul ve çevresinde ismimin duyulmasını sağlayan Nuşin Kavukçuoğlu’na sormuştum. Halit Çelikoğlu’nu sevdiğini, nerede olduğunu ise bilmediğini beyan etmişti. Aradan yine uzun yıllar geçti sanıyorum, bir gün postacı Rahmi Kalaycıoğlu’nun Halit Çelikoğlu’nun Hayatı ve Eserleri isimli büyük boy bir kitabını elime tutuşturdu gitti. Eseri incelediğimde bir sayfada Halit Çelikoğlu ve çalışmaları hakkında yazdığım bir yazıya kitabında yer vermişti, sevindim tabi. Orada adres olarak bir PK.su vardı sanıyordum, yazıştık yazışmadık araya telefonlar-cep telefonları girdi. Benim işlerim çoğaldı, irtibatımız kayboldu. En son olarak Zaman Gazetesi’nde 5-6 şarkı sözü yazarı ile fotoğrafını görmüştüm, fotoğraf altında şarkı sözü yazarlarının dertli olduğu yazılı idi. Almış oldukları telif ücretlerinin az olduğundan yakınıyorlar ve geçinemediklerini ifade ediyorlardı, buna rağmen Halit Çelikoğlu ile bir daha bir araya gelemedik. Ne var ki ben kendisini hiç unutmadım ve daima izini sürdüm ama çok seyahat etmem, her gün bir çok yere gidip gelmem nedeni ile bir müddet sonra yazışmalarımız falan kesildi. Onun son yıllarda birden bire ortadan kaybolmasını ben hayata küsmüş olabileceğine bağlıyorum, bana göre aradığını bulamadı gibi geliyor. İnce uzun boylu konuşmasını seven birisi idi, yüzünde mahkeme zabıt katipliği ve memur ciddiyeti vardı. Halit Çelikoğlu’nu hayatımda ki önemi nedeni ile hiç unutmadım, bundan sonra da sanıyorum unutmayacağım. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun diyorum...
NOT.Halit Çelikoğlu ile birlikte ’’Müzik Yapımcıları Derneği’’ önünde çekildiğimiz fotoğraf, Çelikoğlu sağ tarafta ki kişidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.