- 394 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
özgün müziğin geleceği
1
yazgının şarkıları neden dinlenmiyor.müziği hoş olsada eksik tarafı var şarkıların.onlarca şarkıcı var müzik piyasasında.bunlar şöhreti yakalama şansı bulmuyor medyanın ilgisizliği yüzünden.aleyna tilkiyi şöhret yapan kendi tarzıydı.rock müzik yapanlar seslerini duyuramıyor halka.yeniden anadolu rocka dönenler var metalcilerden.özgün müzikte eski heyecan yok ideolojik duyarlılığa yabancalaşmasıyla.bunun kanallarıda yok toplıumda.90lı yıllarda parlayan sanatçılar devrimciliği esas aldığından halkla içiçe bir hayat sürmüştü.buda gönül kazanmanın kısa yoluydu.herkes bilimsellikten sözetsede halkın gündeminde yoksulluk ve nepotizm gibi olgular var.sadık ngürbüz varılmaz gayri gibi şarkılarıyla özgün müziğin örneklerini veriyor dinlenilmesi hoş olan.adalılar örgütlemişler baharı şarkısıyla devrim şehitlerine selam yolluyor.emperyalizme direnmekle yükümlüdür insan kalmak isteyenler.muhafazakar söylemin böyle bir zaafı var anlaşılan.islamcılık eski hastalığına yakalanmanın savrukluğuyla dünyayı izliyor.80lerde yetişen nesil için bir davanın icaplarıyla düşünmek vardı.ancak parayla tanışan mürşitlere bağlanmak.bunda bir sakınca görülmedi nedense.ayrıca vandalizmden şikayet edenler için sanat dışı kalmakta bir çeşit barbarlaşma demekti.gelenekle moderni barıştırmak istiyordu halkçı şairler.günümüz için direnç gösterme şansı yoktu zulüm ordularına.başka olgulara dönüştü moderni savunmanın olanağı.hayata bağlılık için sosyal gerçekler belirleyici hale geldi.kimisi için lüx hayattı kendini tatmin etmenin aracı.seranat bağcan bejan maturun şiirni bestelemiş olması bir yankı yarattımı toplumda.buna yanıt aramak için mücadele ruhunu alkışlamak gerekiyor.böyle bir duyarlılık yok türk insanında.müzeyyen senarı bilmeyen gençlik için protest müzik demekti 70li yıllarda.şimdi rep mizik için beyin yıkamak demek arkadaş grupları arasında.ceza ve sakopa gajmer gibi rapçiler 2000li yılların gerçeğiydi.bundan vazgeçilmedi günümüzde.
2
müziğin konuları arasında ideolojik savaşlar.ahmet kaya her kesimin sanatçısıydı.özellikle halkçılığa yakın bir duruşu vardı.zülfü livaneli yangın yeri şarkısında madımak olayını anlatır.ancak kemalist sola iflas etmiş gözüyle bakabiliriz.değişim birazda ülkeyi sevmekle alakalı.halka rağmen halk için felsefesi geçerli değil artık.zaranın şarkılarında var ağıt ve direniş ezgileri.başka sanatçılar olsada müziğin güzel olmasına rağmen dinleyici için önyargılar barındırması demek.şimdilerde şiirler besteleniyor müzik adına.bunlarla kimler hedef kitle halinde.gençlik umut olduğu kadar hayal kırıklığı yaşıyor ülkesi adına.türkiye aklını kaybediyor haberi vardı medyada.beyin göçüyle sınırlı değil yaşanan açmazla görülen sorunlar.düzen kalmayınca haklılığıda sorguluyor zaman.özgün müziğin yeşil rengide vardı eşref ziya ve ömer karaoğlu gibi sanatçılarla.bunlar devamını getiremedi protest müziğin.iktidara gelen bir sınıfın acılarıyla çığlık olmuş direniş çağrıları susmuş oldu kimliksizliğe dayanınca mücadele.neden her şeyin sonuna gelinmiş hissi var insanlarda.bunu anlamanın uzağındaysa sanat.himi yavuzun islamdan anladığı gelenek modern ilişkisi mi yalnızca.gelenek denince islamın farklı yorumları var tarihte.islamın felsefi yorumu marksizmle barıştırırmı dini.belkide böyle nir fikir için cihadı anlamlı kılıyordu kültür düşmanlığı.neye yenik düşmektir böyle bir yanılgı.vandallığa bunlar örnek gösteriliyorsa şeriatın en ilkel yorumunu bahisle.bizde insan keşfetmenin mekanları kahvelerdir fazla bir seçeneği olmayan.kağıt oynama dışında bir alternatif yoktur konuklar için.lise talebeleri burda vakit öldürür çoğunlukla.çalışmak gençleri hayata bağlamanın aracıysa.buda müzik grupları demek modern kültür için.özgün müzik bir anlamda örgütlerin çalışma alanı demek onun için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.