- 1236 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
Özgelişim Sevgi Aşılar
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
ÖZGELİŞİM SEVEN İNSAN YAPAR
Sevgili dostum,
Özgelişimine önem veren insan aynı zamanda zamanla insan olmanın şuuruna eren insan olur. İnsan olmak demek te başta Yaradan ve yaratılanları seven insan olmak demektir. Çok insaa yapmacıktan sever, sevgisi çıkarlarına göre değişir. Zamana göre değişir. Sevişerek evlenen ve dövüşerek ayrılanlardan en az birisi gerçekten sevmemiştir belki de.
Sevgili dostum,
Özgelişim demek insanın zamanla özü ve sözüyle daha iyiye giden insan olmak yolunda çaba harcamak demektir. Özgelişim içinde olan insan hep daha iyi olmanın , içindeki olumsuzluk ve kötü yönleri ile mücadele eden onları yenerek içinden uzaklaştırmaya çaba harcaması demek. Çaba olmadan gayret olmadan hiçbir başarı elde edilemez değil mi?
Sevgili dostuım,
Çocuklarımız gerçek manada anne ve babasını sever. Anne ve baba çocuğunu dövse bile çocuklar 5 dakika sonra unutur. Çünkü güçsüzdürler ve anne babaya muhtaçdırlar. Ama devamlı şiddet gören çocuklar o an unutsalar bile ilerleyen yaşlarda unutmazlar onlarda büyük oranda çocuklarına şiddet uygulayan insana dönüşürler. İnsanın çok büyük, içindeki kötülükle mücadele gücü olmazsa kendini değiştirmesi ve gelişmesi zor olur. Ama imkansız değildir. Yardım alan ve kendi gayreti ile kötülükleri iyiliğe dönüştüren insanlarda az değildir hayatta.
Sevgili dostum,
Çocuklaraeen kadar sevgi gösterirsek onlarda mutlaka bizlere daha çok sevgi gösteriyorlar. Bu sevgi sadece lafta değil. Mesela onlara harçlıklar vererek, kitap, kalem, defter hediye ederek en güzel “seni seviyorum” mesajı olabiliyor. Çok büyük ve yaşlı insan, geçmişte kendileriine pek kitap kalem defter hediye eden olmadığı için bunun önemini pek anlamıyor. Bn bunun önemini anladığım andan itibaren bunu yapınca çocukların bizlere olan sevgisini arttığını gördüm. İyilikler ve kötülükler nasıl unutulmuyorsa çocukların üzerinde daha büyük etki yapıyor. Bunu yazar ve akedemisyenlerin nehir söyleşi kitaplarında, çevremizdeki insnaların gözlemlediğimizde, kendi tecrübelerimizde, çevremizdeki çocuklardan daha iyi gözlemleterek anlıyoruz. Çocukların yaşı ilerledikçe bu sevgi daha da artıyor. Anne ve babalarda böyle çocuklarına hediyeler veren insnaları daha çok ziyaret ederek çocuklarının özgelişimine olumlu katkı sağlayabilirler.
Sevgili dostum,
Bizler dahi özgelişimin önemini zamanında tam anlamamışız. Bunu sohbetlerimizde sen söylemiştin de bende bu mektuplarla sana yazmaya karar vermiştim. Sen okuyunca anlamadığın yerleri anlatmıştım. Bende sana sorular sorarak daha iyi öğrenmemiz için adımlar atmıştım da özgelişimimizin biraz daha ilerlediğini görerek sevinmiştik. Keşke diğer dostluklarda da insanlar böyle “naısl gelişebiliriz veya çocuklarımızı da nasıl geliştirebiliriz?” sorusunu sorarak cevap arayabilseler. Bu soruları sorabilen çok az insan oluyor. “Çok insan da biz yaşlandık bu yaşta gelişsek ne ollur gelişmesek ne olur” diye önemsemeseler de, Çocuklardan sonra torunlarda dede ve nenelerini iyi gözlemliyorlar. Yani dede b nene gelişmeye bakarsa torunlarda onları gözlemleyerek uygulayarak gelişmeye bakacaklar oysa.
Sevgili dostum, özgelişim yolcusu,
Sevmeyi hayatının kuralı olarak görerek insanları seven bir insanın , duygulu insanın sevgisine karşılık görememesi, İnsanların “ seni seviyorum” deyip de bunu davranışları ile göstermemesi gerçekten, hakiki manada seven insana dokunuyor fazlasıyla. Ama ne yaparsın gerçek manada sevemeyenlerde anne ve babalarından böyle görmüşler ve bunu değiştirmek için bir “özgelişim eğitimi” almaya da gerek görmemişler. Bu eğitim insanın azmetmesi ve karar vermesi ile olur . Kendi kendine olur.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Samimiyet nasıl ki gözlerden anlaşılırsa, sevgi de genelde gözlerden ve davranışlardan anlaşılır. Her zaman diyorum ya, “dil yalan söyler ama vücut yalan söylemez” O yüzden davranışlarımıza ve bakışlarımıza dikkat etmek sevgimizi en güzel şekilde başta çocuklarımıza göstermek demektir.
Sevgili özGelişim yolcusu,
Düşünüyorum da, özgelişime önem vererek senin ve benim gibi adım adım özgelişim için çabalayan insan sayısı artsa dünyada kötülükler de yavaş yavaş iyiliğe dönüşerek dünya gelişebilir. Bunu yaşı büyük olanlara anlatmak zor olduğundan derim ki bu gelişimin önemini çocuklara anlatalım ve hissettirelim ki onlar daha kolay anlar ve gelişime adım atar. Çünkü öğrenmeye ve iyiliğe kötülükle tanışmamış çocuklar daha yakındır.
Sevgili özgelişim yolcusu,
Başkalarının çocuklarına pek etkimiz olmazsa da yakınmızdaki çocuklara ve gençlere özgelişimin önemini hem sözle hem davranışla onlara kalem defter, okumayı sevene kitap hediye ederek gösterirsek hiç olmasa çevremiz gelişir ve biz da rehat ederiz. Bunu yapacak gücümüz ve imkanımızda işte özgelişim sevgimiz ile var.
Sevgili özgelişim yolcusu,
Bunu yaparken bizimle alay eden, taciz eden, küçümseyen hatta sözlü saldırılarda bulunanlarda olacak. Onların amacı eğlenme ve günü geçirme. Bizim amacımız eğitim ve öğrenme, geleceği inşaa etmek, geleceği geliştirmek olduğundan bunlara önem veren Yaradan bizlerin çabasını mutlaka görerek manevi olarak ödüllendirecektir. Ama biz ödül beklentisi ile değil faydalı olmanın sevinci ile yapalım bunu. Bu sevinç bile yeter bize.
Sevgili Kişisel Gelişim yolcusu,
Bu mektubu yazmak bile bana iyi geliyor. Biliyorum sana da iyi geliyor ve bilmediklerimizi karşılıklı iletişim halinde okuyan ve yazan olarak öğreniyoruz. Bu öğrenme zenginliği ve tarihe not düşmemizde sanırım zamanla anlaşılacak şey. “Yaz bırak isteyen çöpe atsın isteyen kalbine yazsın” Herkes kendine yakışan ve kendine değer verdiği kadar kendine hediye edilene değer verir. O yüzden biz bunu hediye olarak verelim. Karşımızdaki kendine yakışan şekilde karşılık versin.
YORUMLAR
yorumlar için herkese teşekkürler özgelişim içinde insanlar her zaman çoğalsın dileğimiz bu.
Evet en güzel en olgun süreç ancak tek başına değil çok derin bir mevzu çalışmanızı kutluyorum