- 988 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
sevmiyorum
SEVMİYORUM
Sevgili dostum,
Son zamanlarda en çok duyduğum sözlerden bir tanesi de “sevmiyorum” sözü oluyor. “Sevmiyorum” kelimesi de ister istemez olumsuz kelime olduğundan olumlu düşünen ve hayata olumlu bakan insanları rahatsız eden kelimedir. Bunun temelinde kişinin kendisinin ailesi ve toplum tarafından sevilmediği bllinçaltı yatar çoğu zaman.
Sevgili dostum,
“sevmiyorum” sözünü söyleyene sorsan bunu “ özü sözü bir olduğu için” yaptığını söyler. Halbuki olumsuz her söz karşısındakini kast ederek söylenmese bile muhatabı üzer. Mesela okumayı öğrenmeyi seven insanın karşısına çıkıp da “ okumayı sevmeyen bir milletiz “diyen insan bütün toksik enerjiyi muhatabına aktardığını belki de bilinçsiz olduğundan görmez. Okumayı seveni soğutur okumaktan. Bu durum tespiti de değil alenen boşboğazlıktır da. “Bunun çaresi nedir? Okumayı neden sevmiyoruz” sorgulaması veya sorusu da belki çözümün bir parçası olabilir.
Sevgili dostum,
Çocukların ve torunlarının yanında sık sık kişilerden bahsederek “sevmiyorum” sözü de belki de topluma faydalı olan ama senin sevmediğin insanı çocuklarında sevmemesine sebep olabilir. Belki bizim anlamadığımız ve faydalanamadığımız insanlardan çocuklarımız ve torunlarımız faydalanabilir. Çok zaman anne ve babamın hakkında olumsuz konuştuğu kişileri ilerleyen yaşımda sevdiğimi ve faydalandığımı hatırlıyorum.
Sevgili dostum,
Dede ve ninelerin şakadan da olsa çocukları yalanllama, utandırma ve mahçup edecek mesela çocuğun “seviyorum” dediği insan için çocuğu kast ederek “ seni sevmiyormuş” demesi şakadan da olsa bu söz çocuğu olumsuz etkiler. Bana güvenmiyor mu büyükler diye düşünür çok. “Sevdiğime neden sevmediğim konusunda konuşuyor? Diye sorgular.
Sevgili dostum
“sevmiyorum” sözünü sık sık kullanan insan sevmeye fırsatı bulamaz. Belli ki bizim yanımızda bizi seviyor görünse de aleyhimize konuşmasa da bize faydalı olacak sözlerde söylemez. O yüzden durmadan “sevmiyorum” sözü söyleyen insanları aramak gelmez , geldiği zamanda “ işini görse de çabucak gitse” duygusu geçer içimden. Olumlu düşünen ve bunu davranışları ile belirten insanlar ile ise sohbet etmekten hoşlanırım çoğu zaman. Çünkü bu pozitif enerji verir ve daha mutlu hissetmemizi sağlar.
Sevgili dostum,
“okulumu sevmiyorum “ diye söze başlayan insan mezun olsa da yapacağı işten verimlilik beklenemez. Çünkü sevmeden okula giden işine de sevgi katamaz ve faydalı olamaz uzun vadede. Bu sözü sık söyleyen insanın çocukları da olumsuz sözlere maruz kalarak negatif insanlar olacaklardır çok zaman.
Sevgili dostum,
“tatlı dil yılanı bile deliğinden çıkarır “ sözünü boşuna dememiş atalarımız. Güzel sözler söyleyen, bunu da samimiyetle söyleyen ve muhatabına da samimi gelen sözleri her zaman insanlara olumlu izler bırakır.
Sevgili dostum,
Hasta yakınları doktora sormuşlar “ Hastaya ne yedirelim. Doktor “kötü söz yedirmeyinde ne yedirirseniz yedirin” demiş. “Sevgi en büyük ilaçtır” sözünü boşuna dememişler değil mi? O yüzden hasta ziyaretlerinde uzun uzun kalıp faydasız sözler ile hastayı rahatsız edenlere kızarım. Hasta sakin ve sessiz ortada daha çabuk iyileşir. Güzel söz söyleyenleri de hastalar sever ama gene de ölçü kaçırılmamalı.
Sevgili dostum,
Son zamanlarda ziyaretlerde herkesin birlerini şişirdiğini ve abarttığını gördüm.Şu şöyle yapmış şu şuraya adaymış falan gibi. Sanki kendi kafasındaki adayın kesin kazanacak bigi konuşmak da yanlış. Hiçbir şey kesin olamaz seçimden önce . Ama insanları aşırı övenler, umduklarını bulamayınca da hayal kırıklıklarına uğruyorlar. Bu konuda insanların fazla eleştirilmesi dedikodu yapması kadar çok meth edilmesi de insanlara toksik enerji katar.
Sevgili dostum,
“Sevmemek” de normal bir şey ama bunu sık sık dile getirmek topluma zarar verir. Onun yerine daha çok sevdiğimiz şeylerden bahsetmemiz topluma daha faydalı. Güzel ve kötü söz aynı olamaz. İnsanların sevdiklerimizi sevmesi veya sevmediklerimizi sevmemesi gibi zorunlulukları yoktur. Sık sık sevmediğimizi seven insan gördüğümüz zaman “ o yanlış düşünüyor” havasına girmek bencilliktir.
Sevgili dostum,
İnsanların sevmediği şeyleri insanlara inat olsun diya yapanlarda hasta kişilikli insanlardır. Faydan olmuyor, insanı sevindirecek iki kelime konuşmasını bilmeyecek kadar konuşmadan yoksun insnaların insanlara faydası olmuyor bari sussunlarda zarar vermesinnler. “insanların hayırlısı insanlara faydalı olandır” sözü gerçekse “insanların şerliisi de insanlara zarar veren alay eden insanlardır”
Sevgili dostum,
İnsan dünyaya insanlara faydalı olan işler yapsınlar, insanların hayrına konuşsunlar, umut aşılasınlar diye gelmişler. Aksini söylemek sadece bilgisizlik değil cehalettir. Cahil insan bilmediğini dahi bilmeyecek kadar düşük , bilgisiz insan ise bilmediğini öğrenecek kadar asildir.
Sevgili dostum,
Olumsuz konuşan ve davranan insanlar ile uzak mesafe kurmaya çalıştığım muhatap olmamaya baktığım ve uzaklaştığım çok olmuştur. Ama yüzsüz insan o kadar çok ki sataşmak için illa da senin önüne çıkmak isterler. O ortamlarda bulunmamak da kendimize ve ona da iyilik etmektir. İnsanlara iyilik için gerekirse mekan da değişmek, ortamdan da kaçmak gerekir çok zaman.
Sevgili dostum,
Bir mektupta daha seninle dostluğu pekiştirdiğim için mutlu oldum. Bu mektupta sana bir iyilik bir şifa gibi geliyor biliyorum. İnsanlara iyilik yapmak bizim sanırım fıtratımızda var ya da anne ve babalar bizi böyle kodladı. Ne güzel de kodlamışlar Şükür.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.