- 244 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOLİG AŞAĞI ÇARŞI VE AFATLAR MAHALLESİNİN BİLGE İMAMI AKİL İNSANI ŞEYH SIDDIK KORKUTATA
Çolig’in sakin ve huzurlu köylerinden biri olan Merkez Çan Köyünde doğmuştu.Özel bir ruha ve gelecekte toplumu etkileyecek büyük bir şahsiyete ev sahipliği yaptı.Şeyh Sıddık Korkutata, bu topraklarda doğdu ve dedelerinin alim geleneğini taşıyarak büyüdü.
Sadece bir köy çocuğu olarak doğmuş olabilir, ancak Korkutata’nın vizyonu ve dini bilgisi onu daha geniş toplumsal çevrelere taşıdı.Çolig Aşağı Çarşı merkezinde bizim toprak damlı iki katlı evimizin yanındaTarihi İsfahan Bey Camisi’nde yaptığı imamlık görevi, onun toplumu etkileyen bir figür olmasının temellerini atmıştı.
İnsanı derinden etkileyen ezan ve sela okuması, Sohbet ortamlarında, Camide yaptığı etkileyici dini sohbetleri, insanların kalplerinde iz bırakıyordu.Dini sahabe hayatını, Tarihi ve kültürel değerleri öğretirken, aynı zamanda toplumsal dayanışmanın ve samimiyetin önemini hep vurguluyordu.
Çolig Aşağı Çarşı ve Afatlar mahallesinde komşumuzdu. Baba dede dostu çocukluk ve gençlik ideolümüz Şeyh Sıddık Korkutata, sadece bir imam değil, aynı zamanda çocuklara gençlere evladı nazarıyla bakardı.Geleceği onlarda görürdü. Evlatlarına olan şevkati sevgisi ve onlara verdiği önem, onun insan ilişkilerindeki derinlik yaklaşımını yansıtıyordu. Toplumun sevdiği bir dava adamı olarak, akil bir şahsiyet olarak biliniyordu ve hafızalarımızda yer edinmişti.Onun yol gösterici kişiliği, insanları bir araya getiren bir güç haline gelmişti.
1971’de Çolig depreminin yıkıcı etkisiyle şehir yerle bir olmuştu.Depremden sonra Aşağı Çarşı sakinleri Afatlar Mahallesi’ne taşındıktan sonra da, Afatlar mahallesinde Şeyh Sıddık Korkutata’nın etkisi artarak devam etmişti.Afatlar Mahallesi camisinde yaptığı imamlık görevi, mahallenin ve toplumun manevi lideri olmasını sağladı.Dini, Tarihi, kültür, örf ve adetleri koruma konusundaki hassasiyeti, toplumsal birliğimizi güçlendirmişti.
Şeyh Sıddık Korkutata’nın mirası, sadece çolig’de sınırlı değildi.Onun etkileyici üslubu, toplumsal dayanışma vurgusu ve sevgi dolu kişiliği, sınırları aşarak insanları bir araya getiriyordu.Bu değerleri yaşatmaya devam edenler, onun mirasını canlı tutuyordu.
Şeyh sıddık korkutata o muhteşem sesiyle ezan ve sela okuyuşu bizleri başka manevi alemlere götürüyordu.Çocukluğumuzda ramazan ayında iftarımızı açmak için yazın kızgın sıcağında ellerimizde su bardaklarıyla caminin önüne gider minareden şeyh Sıddık’ın doyumsuz muhteşem ezan okuyuşunu beklerdik.İftarımızı ezan sesiyle açardık.aç olan nefsimiz ezan sesiyle doyardı.
1986 evlendim.Nikahımızı hayatımda iz bırakan ender şahsiyet baba dede dostu şeyh Sıddık korkutata kıymıştı.Buda beni fazlasıyla heyacanlandırmış, memnun ve mutlu etmişti.
Şeyh Sıddık Korkutata’nın hayatı, sadece bir mahalle imamının hikayesi değil, toplumu birleştiren ve sevgiyle hatırlanan bir şahsiyetin portresidir.Onun öğretileri ve samimi yaklaşımı, yaşadığı toplumu derinden etkiledi ve günümüzde hala anılmaya değer bir kişiliğin simgesi olarak yaşamaktadır.
Rahmetle yad ediyor.Allah gani gani rahmet etsin. Mekanı nur cennet olsun inşallah.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.