- 355 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
BİR MASAL
Bir varmış bir yokmuş. İnsanların cebine girecek kadar küçülen şu koskoca dünyanın bir yerlerinde bir güzel ülke ya da ülkeler varmış. Kiminin dağlarından yağ ovalarından bal akarmış. Kimi karlı dağların eteklerinde soğuktan tir tir titrer, kimi uçsuz bucaksız çöllerde don gömlek şıpır şıpır terlermiş. Kimi yalın ayak-başı kabak süklüm püklüm merkep veya develerle gözleri dolu dolu yol gider, kimi yemyeşil vadilerde son model Mersedeslerle “al gülüm ver gülüm” mutlu mutlu gününü gün edermiş. Kiminin karnı önüne gelen her şeyi silip süpürmekten ağrılarla boğuşur, kiminin karnı hiçbir şey yiyememekten "Yandım Allah" türküleriyle yanıp tutuşurmuş. Dahası aç çocukların midelerinin ortası ile, aşırı tokların Mersedeslerinin kaportası beraber kazınırmış.
Mesut ÖZÜNLÜ
YORUMLAR
Deizmin ve ateizm veya agnostizmin kutsalları neler olabilir hocam? Yani bu üç grup hangi nedenlerle savaş çıkarır, kafa göz kırar, karşı gruba küfür eder, insani ve sosyal ilişkiler için hangi yasa ve kuralları aşağı yukarı 3-6 bin yıllık kültüre karşı öne süreler?
Ateizm çok su götürdüğü için, deizm fazla manşete çıktığı için, modern agnostikler de aynı dinlerin doğuşu gibi gizli saklı, kimseye duyurmadan yeni kurtarıcı inançlarını yaşıyorlar, :) Ki zati dinlerin ilk yılları da gizli saklıdır. Ses vermezler, renk belli etmezler.
Lakin günümüzde birazcık arabi berberi ve israili kökenli dinlere laf etseler ne kelleleri kalıyor, ne yedi sülaleleri, dinist siyasetçiler incille kuranla bol bol resim verip, hatta onların ekmeğine yağ süren kitap yakan insanlara karşı vay benim kitabımı yaktı, vay bizim kutsalımıza laf etti diye ortalığı toza dumana katıp, arkadan yine götürecekleri ne varsa mal mülk makam rüşvet adam kayırma yapıyorlar.Şimdi içinde tevrat incil veya kuran bulunan bir hdd yakılsa veya geri dönüşüm tesisine götürülse, acaba kitap yakanlar ile kitap yakılmasından nemalanan dinistler vay içinde benim kutsal kitabım bulunan hdd yi yaktı veya benim kutsalımın bulunduğu pc'yi geri dönüşüme gönderdi diye ortalığı bulandırırlar mı acaba?
Çağ değişti bunu görmemek geleceğe zarar verir. İnsanın değişmesi gerekmez ki zaten çağ değişirken. Dinler çağı geldiğinde insanlar yine aynı insandı. Dinler çağı zevale ererken de insanlar yine aynı, bildiğimiz tarihte insan fazla tür, inanç veya kültür değiştirmedi. zaten bu inanç değişimleri de toplumsal olarak pat diye olacak şeyler değil. Örnek veriyorlar mesela; islam kültüründe yaşadığımız için, ya hu diyor hiç arkasında Tanrı veya Allah olmasa Mekkeden çıkan biri koca bizansa kafa tutabilir veya koca bölgeleri zap edebilir mi, buradan düşün demek ki hak var, arkasında manevi bir destek var. Niye inanmıyorsun? sonra bakıyorsun cengiz han, kısa bir sürede bir çok ülkeyi devleti toplumu egemenliğine almış, demek ki onun da arkasında ilahi bir tanrı veya allah var ki, kısa sürede onca yere hükmediyor? orası başka onu karıştırma diyor ne desin.
Tarih vahşet dolu. Dinler tarihi de bundan aşağı kalır yanı var mı? Araştırmışsınızdır dinlerin hükmü ele geçirince neler zulümler yaptığını ? Yoksa sadece önümüze sunulan veya konulan kitaplardan mı okumak zorundayız dinler tarihini. İncil yazılırken mesela; şu kitabı alamayız, bu belgeleri halka sunamayız gibi bir çok tartışma olmuştur. Ki Kuran yazımına girmiyorum bile. ki hepsi birbirine benzer süreçlerden geçmiş. Bir farkla hepsi birbirinin karşısına çıkan zorluklardan ders alarak tabii.
Dinist kültürün baskın olduğu yerlerde, Peygamberlerin özel hayatlarındaki çarpıklıkları dile getirenleri kurşunlarlar, şeyhlere yanlışlarını dile getirenleri topa oturturlar, dinistlerin çok olduğu ülkelerden kaçsan da gittiğin yerde bırakmazlar, mesela rusyaya gitsen orda da seni şikayet ederler bu adam islama laf etti kitabımızla dalga geçti diye şikayet edip dava ederler, yiğit adam da hadi mahkemede ispatlayayım kitabınızın kutsal olmadığını dese, bu sefer de mahkeme heyeti bunun yeri burası değil diye işi erteler veya sümen altı eder. çünkü din en kullanışlı tarihi bir argümandır, eh rusyaya siyaseten de olsa araplarlar iyi geçinmek sorunda bu çağda, çünkü karşısındaki avrupa veya japonya hatta çin pek sevmez rusları çıkar çatışmaları. ruslar ile arapların ortak çıkarları doğrultusunda mecburen yüksekten gelen emir gereği kutsal denilen kitapların kutsallığının kendi ülkelerinin mahkemesinde tartışılmasını istemez. İzin verse çürütlecek ama sonra akdeniz veya afiraka kim rusayayı besler veya kucak açar değil mi?
bir ülkenin (hindistan diyelim ) kralı veya yöneticisi çağırsa tüm din halifelerini (ki hindistanda epey din ve inanç var sadece hristiyanlık veya islamiyet değil) veya çok kalabalık tarikat ve cemaatlerin liderlerini ve dese ki; ya hu niye kavga edip ediyorsunuz, niye birbirinizi öldürüp dövüyorsunuz gelin oturun işte meclis hepiniz dindar insanlarsınız, tüm insanları kucaklayan ortak bir kitap yazın dese, kimse diğer dinin kitabını kabul etmezmiş, ardından yine hurra onun kaşı var bunun gözü. kral ne yapsın bu durumda? en çıkar yol deist olması :)
günümüz ülkemizde, şöyle bulunduğunuz şehirden ilçelere veya köylere bir yolculuk yapsanız, yollarda, kasaba ve köylerde en çok görülecekler; cami, cemevi ve cuma mescitleridir, 1000 yıldan fazla uzun süre buralar dini mabetler aynı kiliselerin doğuşu gibi toplum yönetimin, sosyal, iktisadi ve kültürel inançların düzenleyicisi oldu. Ülkemizde sol veya marksist kesim dini mabetlerin yerine ilimi yani okulu koymaya çalıştılar ama öyle ha deyince binlerce yıllık kültürü inançları veya oturmuş algıları değiştiremezsin ki, ki başaramadılar. şimdi kırsalda okullar out mabetler in oldu yine. bolca oy deposu.
fazla uzatmak da istemiyorum; şimdi internete çok müslüm var ülkemiz için diyelim, bu müslimler durmadan dinim şöyle güzel, allahım şöyle büyük diye durmadan güzellemeler yapıyor, kim iman kurtarır kimi sevap için dinsiz arayışına girer şikayet etmeye kalkar vb vs.. ya hu internette bari rahat bırakın, zaten toplum sizden, camide mi ibadet yapıcan cem evinde mi, kilise de mi ( Allahul aziym katolikler yok ülkede bir de onlar olsa seyret gümbürtüyü ) ne işin var internette Allah verdiği nefesi boşa harcama desen, kıl namazını tut orucu , fakir fukara ara, ev sahibi ile kiracıların arasını bul, internet sana sosyal hayattaki uğraşlarından daha fazla sevap kazandırmaz desen, sanırım ya küfrederler, ya hakaret ederler ve bin bahaneyle ütü üstüne ütü yaparlar zihnimize? elbette onlara da hak vermemek eldedeğil artık tespih tanelerini yerine klavye tuşları geçti ya orası da ayrı mesele.
mesele sadece bu olsa iyi; internette haremlik selamlık da yok, herkes bir arada. kadın erkeğe yorum yapıyor, erkek kadına yani bunlar da dini açıdan sıkıntılı değil mi?
İşin özü vatanımız alevilik kültürünün üzerine devlet baskısıyla veya devlet desteğiyle (akademik, ekonomik, siyasi vb) cem evinin üzerine minare yani sünnilik kondurulmuş bir kültür. Bu kültür ve inancı internet sayfaları veya intenet coğrafyası kaldırabilir mi düşünmek lazım.
Şahsen izliyorum, değerlendiriyorum, islamı terketmiş biri olarak acaba yanlış bir karar mı verdim diye lakin yanlışımı göremiyorum, gösteren bir yazı şiir veya kişi de çıkmadı karşıma.
Bugün eski kardeşlerden biriyle parkta dolaştık, konu dine geldi, ya hu dedim ne din ne diyanet işim olmaz, ya abi öyle deme, bir sınav olarak görmek lazım falan dedi.. İçimden ey büyük tanrım bi de farklı bil dille gel karşıma diyorum, Tanrı duymuyor ihtimal.
klavye klavyeyi açar hesabı, geçen hafta memleketime kırsala gittim, ev tadilatı yaptıyoruz orada, tabii saçlarım uzun, bağlamış da bulundum boya falan yaptım, yüz el göz biraz boya üst baş da, kolsuz bir tşört vb vs, neyse komşumuz geldi hoşgeldin ne yaparsınız falan diye, hoşbeşten sonra durduk yerde, ya hu dedi senin alnın secdeden kalkmazdı, camiden çıkmazdınız falan ne oldu sana? bu diyen ihtimal 65 yaşının üzerinde. ne demem iccap eder bilemedim:) konuyu değiştirdim. şimdi benden önceki kuşak hatta iki önceki kuşak komşumla bu konulara girsem ihtimal selamı sabahı keser yani..bir de böyle bir sorun var, sizin bahsettiğiniz deistler, ateistler veya agnostikler için sosyal alanda pek bir pozitif ortam yok yani.. ne yapacak bu insanlar?
deist, agnostik bir şehir veya kasaba var mı ülkemizde yok. Ülkemizde huzur var mı o da yok. Huzur dinlerde mi? Bu soru size?
ülkeden gitsen ayrı dert, ülkede kalmaya devam etseler ayrı dert, ki ülkenin durumu belli.
lütfen bi rahat bırakın be üstadım deistleri ateistleri agnostikleri.. huzur verin. Yani lehabi firavunu geçti dinim de dinim diyenler. devamlı iğnelemekle, devamlı pislik gibi veya akılsız, geri zekalı gibi görmek veya göstermekle (bu eleştiri size değil genel anlamda hocam, lütfen yanlış da anlamayın) sevap işlediğinizi sanmıyorum. Yani şu noktaya gelindi, hani müslümler şeytandan Tanrıya sığınır ya, deist veya agnostikler de müslim veya isevi veya hindu veya budacılardan vb vs Tanrıya sığınıyor artık. Bizim ülkemizde bu durum müslümandan Tanrıya sığınmak gibi görülür.
Saygılarımla
Sürçi lisanım olduysa kusuruma bakmayın Mesut Hocam.
En sevdiğinize emanet olunuz.
Mesut Özünlü
Kinaye ile harika bir anlatım, okuyunca
bi waw dedim...
Günümüz neyi götürüyorsa moda ne ise biz hemen ona asimile oluruz.
Ataizm ve deizm, in... İslamiyet...out!!!
Kur'an ı okumak ve anlamak ta zor, meşakkat ister ki, hepimiz zaten bu konuda uzmanızdır hattâ çoğumuz dört kitabı da biliyoruzdur böylede bilgili kültürlü insanlarız, şeytanın empoze ettiği fikirler de cazip gelir nefse, ne uğraşalım din ahlak namus gibi banal fikirlerle!!!
Kutluyorum Mesut bey güzel bir yazıydı umarım güne seçilir.
Saygı ve selam ile...
Mesut Özünlü
Bir deist olarak en yumuşsk dille söylemek isterim ki; deisliğin bu sözde müslümanlık meseleleriyle hiç alakası yok.
Coğrafi olarak nerde doğduysak o dine mensup yaşadı insanoğlu yüzyillardır. Italya'da katolik, İsveç'de hristiyan, Türkiye'de müslüman -ve hep biri diğerini sahteleyerek bugünlere kadar gelindi. Smdi ise uygarlığın zirvesini yaşıyor insan. Yedi yaşındaki çocuk bile elinin altındaki internetle sorgulayabiliyor bunları.
Agnostik, ataist, deist vs.. kendisini hangi gurupta görüyorsa saygı duyulmalı.
Kaldı ki bu diğer gurubu kötülemenin modası çokran geçti. İnsan hiç kendisini "ben deistim" diye başkalarına kandırmak ister mi! Bu zaten bir arayış..
Yazınızın şü tarafından bakacak olursak üç milyar müslümanın üç milyon yahudiyi tükürükleyip Filustin'deki zulme engel olamaması beni de soğutuyor müslümanlıktan ki zaten deistim.
Bir araştırın derim. Samimi bir gözle ama.. önyargısız..
Şahsen ben ait olmadığım görüşlere bir göz atmayı seviyorum.
Bu arada -ben başımızdakilerin de müslüman olduklarını pek sanmıyorum. Yoksa "itibardan tasarruf yapılmaz" deyip 50 bin dolar çanta ile gezerken millete "porsiyonları küçültün" demek zaten ayrı bir mesele. Ben ilgili peygamberden böyle bir söz okumadım. Hatta tam tersiydi..
Neyse, derin mevzular, okuyan zaten alacağinı alır anlayacağını anlar.
Saygilar..
Mesut Özünlü
sokakşairi
Selam, sevgi ve saygılarımla..