- 274 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CEMİYETİ AKVAM.
CEMİYETİ AKVAM NEDİR?
Cemiyet-i Akvam’ın diğer adı Milletler Cemiyetidir. Günümüzde BM’nin temeli olarak kabul edilen cemiyet-i akvam 1. Dünya Savaşı sonrasına 10 Ocak 1920’de İsviçre’de kurulmuştur.
Cemiyet-i Akvam’ın amacı milletler arasında yaşanacak problemlere barışçıl şekilde çözümler üretmekti. Fakat bir süre çalışsa da varlığını devam ettiremeyerek 2. Dünya Savaşından sonra 1946 yılında dağılmıştır.
Türkiye Milletler Cemiyeti’ne Nasıl Girdi?
Milletler Cemiyeti 1. Dünya savaşı sonrasında dünya barışını koruma amaçlı galip devletlerce kurulmuştur.
1. Dünya Savaşından sonra galip gelen devletler bu cemiyete mağlup olan devletleri ilk başta almamışlardır.
Milletler Cemiyeti’nin Musul Sorununa karşı takınmış oldukları taraflı tutumlardan dolayı Türkiye, Milletler Cemiyeti’ne üye olmamıştır. Ayrıca Sovyet Rusya’nın da bu cemiyete sıcak bakmayışından dolayı Türkiye Milletler Cemiyeti’ne müracaat etmemiştir.
Türkiye’nin ilk başlarda Milletler Cemiyeti’ne katılmaması Türkiye ile İngiltere arasında sorun teşkil eden Musul Meselinin çözümünde rol oynamış ve Musul Irak sınırları içinde bırakılmıştır.
Bu süreçlerden sonra Türkiye, 1931 yılında Milletler Cemiyeti’ne davet edilmeye başlanmıştır. Daha sonrasında ise İspanya’nın teklifi ve Yunanistan’ın da destekleriyle 18 Temmuz 1932 yılında Türkiye, Milletler Cemiyeti’ne katılmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.