- 458 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÖLLER VE GÜLLER YÖRESİNE TUR SEÇENEKLERİ
GÖLLER VE GÜLLER YÖRESİNE TUR SEÇENEKLERİ
Profesyonel bir turist rehberi ve 18 yıl geçmişte seyahat acentası işletmesi kurucusu ve işletmecisi gözüyle Antik Psidia’nın vahşi doğal ve kültürel güzelliklerinin bütün yıl boyunca geziler düzenlenebilecek bir turistik potansiyel değer taşıdığının bilincinde olarak bölgeyi tanımayan organizatörlere yol göstermek amacıyla bu yazıyı kaleme alıyorum.
Daha önce bölgeye ilişkin yazdığım yazılar hedefine ve amacına ulaşmış olmakla birlikte bölgeyi yakından tanımayan seyahat acentası ve organizatörler yolları bilemedikleri ve yöreyi daha önce gezip görmedikleri için, hatalı, eksik programlar yapmaktalar zamanlama ve güzergahı yanlış düzenlemektedirler. Bu da gezi sonunda müşteri memnuniyetsiziliğine şikayetlere varan durumlara neden olmaktadır. O nedenle acentecileri müşterilere daha özenli ve kaliteli hizmetler sunmaya davet ediyorum. Rehbersiz gezi düzenlemeyiniz..
Öncelikle Göller Bölgesi iklim özellikleri yönüyle kısmen karasal iklim kısmen Akdeniz iklimi özellikleri taşıyan ortalama 1000 m rakımın üstünde bir yayla bölgesidir ve ilkbahar aylarında Mayıs başından itibaren gülün güzelliğini Haziran ayı başından itibaren yazın yakıcı sıcak günlerinde lavanta baharını ve Eğirdir gölünün ve Salda Gölü’nün serinletici atmosferini sizlere sunmaktadır. Yaz günlerinde yüzme bilenler için tatlı sularda yüzmenin keyfi bir başkadır, geceleri serin serin derin bir uyku çekmenin de hazzı yine bir başkadır.
Antik kentlerinin zenginliği ve kültürel dokusuyla Sagalassos, Kremna, Kibyra ( Gölhisar) Pamukkale- Hierapolis ve Laodikya (Denizli) eşsiz tarihi kültürel değerlerdir. Sadece Antik Helen Roma/ Bizans kültürü açısından değil, tarihin çok eski Neolitik Dönem izlerini yansıtan dünyaca ünlü Hacılar ve Kuruçay Hüyüklerinin arkeolojik buluntularıyla Burdur arkeoloji müzesi çok görülmeye değerdir.
Yöresel lezzetler açısından ise Eğridir Gölü’nü Levrek balığı ve istakoz,; Sagalassos antik kenti yakınlarında Ağlasun ilçesinde Yesilbaşköy’de fırında Alabalık, Burdur Merkezde Burdur Şiş damak zevkiyle yenilebilir.
Yöresel ürünler olarak gül ürünleri( Gül suyu, gül yağı, gül sabunu, gül kremi gül kolonyası, gulb losyonu gul reçeli keza lavanta benzer biçimde lavanta yağı lavanta dondurması lavanta kolonyası, lavanta balı, haşhaş ezmesi, ceviz ezmesi, susam ezmesi tahin helvası, çerez türleri, meyveler açısından kiraz elma şeftali kavun karpuz olağanüstü lezzetli ürünlerdir.
Ayrica Burdur Karaken köyündeki Lisina Aromatik Bitki Yağları üretim merkezinde üretilen saf bitki yağları ( yaklaşık 30 cesit) sağlık acısından son derece yararlı bağışıklık sistemini güçlendiren saf yağlardır.
Seyahat acenteleri bölgeye geliş yönüne göre yolda ilk ulaşılan görülmeye değer yerleri öncelikli olarak müşterilerine gezdirerek ve uygun yerde konaklama noktasını belirleyerek geceleri yapılan uzun yol yorgunluğunu minimize edebilirler.
Bu nedenle düşündüğüm biçimiyle aşağıdaki gezi seçeneklerinin turizm ve seyahat acentalarının dikkatine sunarım. Bu konularda isteyen her acenteye danışman olarak telefonla yardımcı olabilirim. O NEDENLE TÜM SEYAHAT ACENTALARINI BÖLGEYİ TANIMAYA DAVET EDİYORUM.
Her yıl Nisan başından Ağustos ayı sonuna kadar seçenek tur programları 1)1 . gün; Isparta lavanta bahçeleri gül ve lavanta ürünleri alışveriş imkanları Isparta kent merkezi, Etnografya Halı ve Kilim Müzesi( ( veya Demokrasi Müzesi ve külliyesi) Eğirdir Gölü ve Kovada Gölü Tabiat Parkı, Yazılı Kanyon Tabiat Parkı Antalya’da geceleme ve Kaleici Yat limanı gece turu 2. gün: Antalya Arkeoloji Müzesi, Düden Selalesi, öğle yemegi Aspendos Tiyatrosu ve dönüş
2) Lavanta Bahçeleri, Gulyagı Fabrikası ve gül ürünleri , Salda Golü , Pamukkale Hierapolis antik kenti 2. Gün; Çeşme Alacatı, Ilıca Halk Plajı’nda yüzme molası ve dönüş
3) 1.gün; Isparta kent merkezi, Etnografya halı kilim müzesi Sagalassos antik kenti, Burdur’da geceleme. 2 Gün; Burdur Arkeoloji müzesi Salda Gölü Pamukkale ( Hierapolis antik öğle yemeĞi kenti) tekstil ürunleri alışveriş olanakları ve dönüş
4) Çivril Işıklı Göl’de tekne gezisi ve nilüfer çiçekleri, Kaklık Mağarası( Pamukkale minyatür) Pamukkale travertenleri - Hierapolis antik kenti 2. Gün Kibyra antik kenti & Afrodisyas antik kenti ve dönüş
5) 1.Gün: Pamukkale Hierapolis, teleferikle Bağbaşı Yaylası, Acıpayam’da Konaklama 2.gün: Kibyra Antik kenti, Salda Gölü ve dönüş
6) Fethiye yolundan gelinirse
1.Gün: Kibyra antik kenti oğle yemegi Salda Gölü lavanta bahçeleri yemeği Burdur’da veya Ispartada konaklama . 2 gün Isparta kent merkezi Prof. Dr. Turan Yazgan Etnografya halı kilim müzesi Gün Eğirdir Gölü Süleyman Demirel Anıt Mezarı & Demokrasi müzesi ve külliyesi ve dönüş
7) Konya istikametinden Isparta’ya gelen gruplar için 1. Gün : Egirdir Golünde kahvaltı, Sagalassos antik kenti, Yesilbasköyde veya Burdur merkezde oğle yemeği Burdur Arkeoloji Müzesi Lavanta Bahçeleri gül ve lavanta ürünleri alışveriş olanakları ve Burdur veya ispartada konaklama. 2 gün Salda Gölü Pamukkale Hierapolis antik kenti Tekstil ürünleri alişveriş olanakları ve dönüş..
8) Şanlıurfa Gaziantep Erzincan Adana Iskenderun’dan gelen gruplar için 1 gün: Konya Mevlana Müzesi Sille Antik kenti ( veya Çatalhüyük) Konya Tropikal Kelebekler Parkı, Lale bahçeleri Konyada geceleme. 2 gün: Beyşehirde Eşrefoglu Ahşap Camii, Eflatunpınar Hitit Su anıtı , Psidia Antiocheiası ve Müzesi Yalvaçta veya Egirdir’de konaklama.
3. Gün: Eğirdir Gölü Suleyman Demirel Demokrasi müzesi ve Külliyesi, S.D. Anıtmezar ziyareti Lavanta bahçeleri ve gül ürünleri alisveris olanakları Burdur Arkeoloji Müzesi Isparta kent merkezi Etnografya Müzesi ve dönüş.
Seyahat etmek her insanı rahatlatan, ruhsal gerilimin boşlatarak ruhuna yeni yaşam enerjisi katan rekreatif bir eylemdir. Tedbili mekanda ferahlık vardır. "Çok gezen mi, çok okuyan mı" sorusunu sorup tüm gezginlere mutlu seyahatler dliyorum. Gezilerle ömrünüz uzun, neşeniz yerinde olsun.
Sağlıcakla hep mutlu kalasınız ülkemin güzel insanları..
Şaban AKTAŞ
Profesyonel Turist rehberi
0542 614 44 25
Gösel: Sagalassos Antoninler Çeşmesi’nde ben ve bir gezi grubum Temmuz 2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.