Sigara İlleti
Tanrı’nın dünyadaki en büyük kötülüklerinden biri sigaradır. 25 sene içtim. 14 yaşımda başladım. O günden beri her günüm pişmanlık.
Bir lanet, bir illet, bir zehir... Günde 2 paket... Benim sigaraya 25 sene verdiğim parayla 25 sene geçinebilecek insanlar hatta aileler biliyorum.
Şimdi sırası. Bırakma vakti geldi. Bunu başarmalıyım. Ya da kendime saygımı yitireceğim. Zaten sigara kendime saygımdan hallice tüketti.
Insana yakışmayan bir davranış kesinlikle. Bağımlı yapma gücünü küçümsemiyorum. Gerçekten son derece bağımlılık yapıyor. Birkaç kere bıraktım. Ama yine başladım.
Bu dünyadaki en çirkin şeylerden biri. Biliyorum çünkü ben yaşadım. Yapışıyor. Bulaşıyor üzerinize lekesi gitmiyor.
Şu anda 39 yaşındayım. İleri yaşlarda mutlaka tekleyecek sağlığım. Hastane koridorlarında çürümek istemiyorum.
Bugün bırakma kararı aldım. Ama çok korkuyorum.
YORUMLAR
Sevgili yazar
''Tanrı’nın dünyadaki en büyük kötülüklerinden biri sigaradır''
Yazınızın girişine böyle bir ifade ile başlamışsınız.
Haşa...ALLAH yer yüzüne kötülük indirmez kul nefsine uyup istemedikçe.
Sigara meselesinde de şunu söyleyeyim ben 52 yaşındayım ve 13 yaşından beridir sigara kullanıyorum.
Günde iki paket yeri tütün içerim ve içtiğim sigara ben daha sakin ve sosyal bir insan haline getirir.
Sigara içmediğim zaman sinirli ve gergin oluyorum ve insanlarla iletişimim pek iyi olmuyor.
Ben sigaranın piskolojik anlamda faydasını görürken fizyolojik bakımdan zararını görüyorum ama irademle günde içtiğim iki paket sigarayı bir pakete düşürürsem daha iyi olacak benim için.
Yaşım ilerledikçe sigaranın zararını daha çok göreceğimi bende biliyorum lakin sigaranın zaralarına karşı bol bol yoğurt yiyp hareket etmeye çalışıyorum bu da bir nebze yararlı oluyor sigaranın zararlarına karşı.
İşin özü şudur hiç bir şey lüzumsuz yaratılmamıştır .kararında içersek faydası da oluyor
Hayırlı çalışmalar dilerim.