- 257 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Sihirbazlar Nasıl Yenildi?
Bir gün genç Musa çarşıda dolaşırken kavga eden İsrailoğullarından biriyle Mısır’lıyı görünce ayırmak istemiş olay büyümüştü. Hz. Musa sabah yardım etmeye çalıştığı aynı İsrailoğullarından olan kişinin iftirasına uğrayınca kendisinin öldürülme endişesiyle saraya dönmeyip, Medyen’e yöneldi.
Yedi gündür açtı. O esnada, Medyen civarında karşılaştığı hayvanlarını sulamak isteyen kızlara yardım etti. Meğerki bu kızlar Hz. Şuayb’ın kızlarıymış. Hz. Şuayb o bölgenin peygamberiydi. Bu hadiseden sonra Hz. Şuayb’la tanıştı. Başından geçenleri anlatınca Hz. Şuayb kendisini teselli edip, sekiz yıl yanında çalışması karşılığında maddi ihtiyaçlarını karşılayacağını ve kızlarından biriyle onu evlendireceğini bildirdi. Gidecek ve kalacak yeri olmayan Hz. Musa bu teklifi kabul etti ve orada kalıp, kızıyla da evlendi. (Kasas,23-28)
Hazreti Musa Medyen’de sekiz yıl dolunca, ailesiyle Mısır’a doğru yola çıktı. Tûr dağına yaklaşınca bir ateş gördü, insanlar var zannıyla ailesini bırakıp oraya doğru ilerlerken bir ses duydu.
“Ey Musa! Muhakkak ki ben senin Rabbinim! Hemen ayakkabılarını çıkar! Çünkü sen mukaddes vadi Tuvâ’dasın! (Kasas,29,Tâhâ,12)
Ben seni peygamber yaptım... Bana kulluk et ve anmak için namaz kıl... Sağ elindeki nedir, ey Musa? O benim asamdır... Yere at onu, ey Musa! Yere attığında asanın yılan olduğunu gördü. Hz.Musa’yı müthiş bir korku sarmıştı.
-Elini koltuğunun altına sok ki kusursuz, lekesiz bembeyaz olarak çıksın. (Tâhâ,13-18; Kasas, 31-32)
Allah’ın peygamberlik gibi zor olan bu görevde kendisine yardımcı olması için dua eden Hz. Musa asa ve yed-i beyzâ mucizesiyle sapıtmış olan zalim Firavunu ve halkını doğru yola iletmeye gitti.
Bu mucizeleri alırken Hz. Musa bizzat Cenab-ı Hak’la konuşmuş ve bu tarifi imkânsız lezzeti yaşamıştı. Bu hadise her şahsa hatta her peygambere nasip olmamıştır.
Hz. Musa Mısır’a gelince, peygamberliğini bildirip, Allah’a itaat etmeye Firavun’u davet edince Firavun kabul etmemek için elinden gelen her türlü mazereti ileri sürdü.
Ayrıca Hz. Musa’yı zor durumda bırakmak için Firavun:
“Gerçekten doğru söylüyorsan bir mucize getir” dedi. Hz. Musa asasını yere atınca çok korkunç bir ejderhaya dönüştü. Elini koynundan çıkarınca etrafa bembeyaz bir nur saçtı. (A’râf,106-108;Şuarâ,33)
Firavun iman etmemek için mucizeleri açıkça gördüğü halde sihir dedi. Daha sonra Firavun’un teklifi üzerine sihirbazlarıyla yarışmayı kabul etti. Yarışı mucizeleriyle kazandı. Firavun’un sihirbazları Hz. Musa’nın mucizeleri karşısında “Bunlar sihir değil mucize” diyerek imana geldiler. (A’râf,109-122;Şuarâ,34-48)
Firavun inadında ısrar ediyordu. İnananlara zulmünü iyice arttırdı. Hz. Musa iman edenlerin morallerini yüksek tutmak için elinden gelen gayreti gösteriyordu. Firavun ve halkının inadı artıp, iyice azgınlaşınca Hz. Musa Allah’a onlardan kurtulmak için dua edip, mallarının yok olması, kalplerinin sıkışması ve azap karşısında iman etmemeleri konusunda niyazda bulundu. (Yunus,88)
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.