- 307 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
günaha çağrı
-bunlarda öyle ekmek yiyor normal karşılıyorum.bunları düşündükten sonra aklına islamcı yazarlar geldi.neyi amaçlıyor bunca yazarın varlığı.eskiden gazeteler makale yayınlardı bir okur kitlesine hitap eden.yada roman tefrika edilirdi gazetelerde.şimdi havuz medyası için önceliğin algı operasyonu olduğu.nasıl işletiliyor tezgah ona bakmak gerekiyor.yaşadığı krizde yağmurunda suçu vardı.tabiki cihadın anlamı değişti günümüz sosyolojisinde dini yaşama biçiminin şekilciliğe kaydırılmasıyla.kominizmin çöküşünde payı vardı islamcıların.islam yalnızca reddetmenin aracımıdır cemaatlara bakınca.modern kültür çok şey ifade ediyor uygarlık için.işte bir davayı omuzlamanın örneğinde yaşananlar için akılcılığı kabullenmiyorsa dünya.insanların önceliğinde var uzaydaki bilinmezi keşfe çıkmak.belkide marsta hayat vardır dünyaya benzeliğini anlamak için gezegenlerin.
-darvinin açmazı ruh kitabı bunları anlatıyor galiba diye konuştu ulu orta.insanları ilgilendiren bir tarafı varmıydı bu tür kitapların.ayrıca ruha inanmayan insanlarda vardı.bunlar için organizma demek insan anatomisinden anlaşılan.adnan oktarın kitaplarında fantastik öğeler vardı kendi yaşam biçimini nakzeden.
-yazılarımı adnan oktara göndermek niyetindeyim demişti çevresindekilere.
-boşver gitsin o ibneyi demişti ona arkadaşı.
-ben kendisi için gönderiyor değilim adamın tüm dünyada şöhreti var diye yanıtlamıştı soruyu.kafelerde sigara içen ak partili muhafazakar kızlar.bunların yaşam tarzı sevap üzerinde kurulmuştu.zaten menzildeki murşitler gibi inanmışlığı vardı tevbeye.hayatı ciddiye almanın bunlarla ilgisi varmıydı.bir çok insanın bunlara bağlılığı inancın hayatta kattığı anlamda vardı.cübbeli ahmette nakle başvurmuyormuydu sebebi nuzülle tefsir ederken kuranı.işte bunun anlamı mushafta yazılanların hikmeti demekti peygamberin çevresindekiler.ayrıca bütün bilgilere sari bir ilmi vardı resulun.gelecek takdir edilmiş tiyatro gibiydi ehli sünnete göre.
-neden islam ülkelerinde geri kalmışlık var.cumhuriyet halkın isteğiyle meşrulaşır.atatürkten çok milletin beklentisinde vardı çok partili siyasi hayat.ihtilaller bu gerçeği bilenlerin demokrasiye müdahelesi demekti.yani mustafa kemal laikliği orduya emanet etmiş.söze arif girmişti bu durum hiç hoşuna gitmediğinden
-hayır modern kültürün doğasında var sekülarizm.atatürkün emperyalist karşıtı olmasında var gerçek halkçılık.hastalıklı toplum çağdaş bilimle tedavi edildi.bunlar siyaset üstü knular.gerçek atatürkçülük nedir onu anlamak gerekiyor.
15 temmuzda sokağa dökülenler iman gücüyle tankları durdurdu.pek inanmadığı halde bu sözü söylemişti nihat.fetö terör örgütüne sözü getirdi müslüm
-bunlar inançsız kimseler kendi halkına silah doğrultmak ihanettir vatana.15 temmuz çok tartışıldı medyada.devlet düşmanlığı amerikayı akla getirir türkiyede.camilerden sela okunması orduyu işgal gücü görmenin din algısı demekti.niyazi itirazla konuşmaya katıldı.
-askeri boğazlayanların inancı sorgulanmalı öncelikle.bugün türkiyede devlete sızan cemaatlerde var bu tür bir inanç anlayışı.ne anlamı var böyle düşünmenin.bu sözlerle sohbet sona ermişti.irtica pkkdan daha tehlikeliydi anlaşılan.kalkıp yine yürüyüşe çıkınca havanın çok sıcak olduğunu farketti.sokaklarda dolaşıp evin yolunu tuttuktan sonra belediyenin açtığı parkta dinlenmek geldi aklına.aileler çocuklarıyla oyun parkını doldurmuştu.bir vkenarda biraz oturduktan sonra parktan ayrılmak için izin istedi.sonra iki tane kızın yalnız olduğunu farketti.bu mahallede kimse çıkmaz sitelerden dışarı.evew geldikten sonra babasıyla konuşması gerekiyordu.
-sen ticaret lisesinde okudun değilmi diye sordu babasına.gençliğinde okumak merakı vardı babasının.ama para kazanmak cesaret isteyen bir işti annesine göre.bunlar dile getirildikten sonra konu kapandı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.