- 225 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"BİR SONBAHAR HÜZNÜ"
Şafak Yasin SAZAK, genç yazar ve şairlerimizden. 1 Temmuz akşamı, bir tatil seyahatimiz sırasında, yol üzerinde bulunan dünya cenneti köylerine (Fethiye’nin Nif Arpacık köyü) misafir olmak kısmet oldu. Bu vesileyle, onca izzeti ikramlarıyla birlikte, imzalı kitabıyla onurlanmak gibi hediye ve taltiflerine mazhar olduk. Kendisine ve konuksever ailesine, bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum.
Dolayısıyla en son okuduğum kitap, Şafak Yasin SAZAK’ın "Bir Sonbahar Hüznü" başlığını taşıyan, deneme türü eseri oldu. Kendisini, şu genç yaşta, nadir zamanların meyvesi olan "deneme" türüne ilişkin cesaret ve muvaffakiyetinden dolayı kutluyorum. Ve bu 64 sayfalık güzel, lirik ve içtenlikli ifadelerle bezeli çalışmasının takdire şayan olduğunu belirtmek istiyorum. Dahası bu kıymetli çalışmanın, bir deneme türü olarak kendine özgü birçok farklılık ve orijinallikler barındırdığını özellikle vurgulamak istiyorum. Her şeyden önce doğal, pürüzsüz, samimi ve kendilikli bir üslubu var Şafak Yasin SAZAK’ın. Bundan böyle kitabı meydana getiren başlıklar benden bize, aileden vatana, Nif köyünden İstanbul’a, şahıslardan toplumlara, yakınlardan uzaklara yelken açacak kadar kuşatıcı ve kucaklayıcı bir muhtevaya sahip. Bu gönül zenginliğinin, duru ve doğal anlatımının neticesi; sanki biyografiyi, coğrafyayı, psikolojiyi, edebiyatı, şiirselliği ve nesri "deneme" potasında eritmiş, yepyeni bir yazınsallığa ulaşmış gibi bir izlenim veriyor Yasin Şafak Sazak. Öte yandan yazarın "Ben Bir Arabayım" başlıklı yazısı, hem bir teşbihin ayniliğini yansıtıyor, hem arabaya olan tutkusunu dile getiriyor, hem bir nevi insan dışı canlıları konuşturmak sanatı olan fabl türünün daha da ilerisine geçiyor, cansızları da içine alan külli bir atraksiyona ulaşıyor. Öte yandan SAZAK’ın bu denemelerinde; Annem, Aşçı Merve, Babam, Benim Köyüm, Cennet Fethiye, Elif Su, Fırıncı Metin gibi sevgi, vefa ve hüzün kokan bazı başlıklarla birlikte; Engelli Olmak, Ey Çanakkale ve Kadın gibi bazı toplumsal görüşlerle, millî ve fikrî öngörüler içeren konular da yer alıyor.
"Sonbahar Hüznü" ile birlikte "Hayatımın Anlamı Sensin", "Yedi Tepeli Şehir" adlarını taşıyan iki de şiir kitabı bulunan Şafak Yasin SAZAK’ı tekrar tebrik ediyor, sağlık ve muvaffakiyetler diliyorum.
Mesut ÖZÜNLÜ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.