- 219 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
SARI SAÇLIM, MAVİ GÖZLÜM
Sarı saçlım, mavi gözlüm;
Sarı saçlım, mavi gözlüm neredesin? Sen gittiğin gün yemyeşil yapraklar sararmaya durup mevsim hazana döndü. Sadık yâre sarıldığın gün cenkte bastığın kızıl toprak kurudu ve karalar bağladı. Kırlangıçlar nota değiştirip özlem kokan bir nağme icat edip yasa durdu. Neredesin sarı saçlım? Haydi gel. Ya da ben geleyim. Bekletmeyelim birbirimizi. Kasım ayının palazlanmaya başlayan ayazında yalnız bırakma beni. Bunun daha Aralık ayı var, Ocak var. Şubat var. Mart’ı hiç sorma! On iki ay, dört mevsim hasret kokuyor caddeler ve sokaklar. Yüzün belirse de gözlerimde eksik olan bir şeyler var. Kış güneşi sen kadar ısıtmaz yüreğimi ve bedenimi. Yokluğunun verdiği titrek üşümem sensiz geçmez, sarı saçlım. Neredesin mavi gözlüm. Haydi gel. Ya da ben geleyim. Bekletmeyelim birbirimizi. Deniz mavisi gözlerinle sevgi dolu bir bakış at bana. On Kasım’da sönen ışığıma bir mumluk dahi olsa ışık yak ve aydınlık ver karanlık dünyama.
Sarı saçlım, mavi gözlüm sana özlemim kelimelere dökülemez. Kalemimim mürekkebi bitti hasretimi boş kâğıda anlatırken. İmla noktalamayı gözyaşlarımla yaptım. Nokralar kocaman oldu nemlenen mürekekeple. Mavi gözlüm, ben seni çok özledim. En çok da sesini. Resmine bakıp sesini duyamamak ne kadar da zor geliyor anlatamam. Sınıfın duvarında yüzün, kitaplarımı süslese de masmavi gözün, kıyamete kadar unutulmayacak yüzlerce sözün varken ben sesini özledim, mavi gözlüm.
Mavi gözlüm, On Kasım’a sonsuzluk işareti koydum. İzmir’den Ağrıya, Sinop’tan Hatay’a sokak sokak adını duydum. Ben var ya ben, emanet ettiğin sıcak Vatanda her On Kasım sabahı buz gibi dondum. Sarı saçlım, mavi gözlüm neredesin? Haydi gel. Ya da ben geleyim. Bekletmeyelim birbirimizi. Eminim sen de özledin sesine, nefesine hasret kalan şu varisini. Kim sevmez ki; cennet vari bir vatanı miras bırakan dedesini. Haydi, gel, öpüvereyim ellerinden, hisset ellerimin heyecandan titremesini. Biliyorum duyunca sevineceksin torunun sana yazdığı şu dizesini.
Sarı saçlım, mavi gözlüm neredesin?
Sen, milyonların gönlünde her serdesin
Sen, Cehalete kılıç, karanlığa perdesin
Sen, Türk gencinin alnındaki terdesin…
YORUMLAR
Açıkçası IQ'su Celal Şengör hocamızın ve bilimin dediği gibi 90 ortalama olan bir ülkede Atatürk gibi dünyaya yüzyıllarda bir kez gelebilecek askeri ,siyasi bir dehayı anlamak ,onu hissetmek dahası sevmek bence suya yazı yazmak noktasına geldi!
Eğitim vs. gibi temellerle ülke Afganistan hatta daha altına kültürel seviyesi inmiş ,özgürlük vs. çökmüş ,ekonomi Arjantin altında ama malum dini oyunlarla aldatılan ,uyutulan bir ülke için MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ne ifade eder?
Cumhurbaşkanı olduğu 15 sene de mucizeler yaratmış, Kurtuluş Savaşındaki dehası ispatlı bir devlet adamının eserleri ,mirası yok edilmiş ,toprakları yabancı şirketlerin eline geçmiş ,halkı açlıkla terbiye edilmiş ki koşullar SEVR'den de ağırken halk hala ayarlı televizyonlarla ,inançla beyni yıkanırken Ata'yı anlayan kaç kişi kaldı?
Ben senelerce üniversite de dahi çırpınırken insanları uyandırmak için OKTAY SİNANOĞLU derinliğinde ki boşana mı savaşmışım !
Ülke yok olma eşiğinde ,halk açlıkla milyar dolarları bulan toplam borçla sürünürken ne diyebilirim ki şimdi?
Siz böyle bir eser yazmışsınız ki muhteşem bir cesaret örneği!
Benim yapamadığım bir çalışma ki umarım elime geçer yakında.
Ülkece savaşmak ,bu ayarlı zalimlerle yeni bir Kurtuluş Savaşı vermek zorundayız!
Kitabınızın umarım gerektiği değeri görür !
Başarılarınız daim olsun yazar.
Saygılar...
Kavramsal Empati Yılmaz S
Beni engellemen zevktir ki kim bilir ne yazdın da silip... koydun.
Yazdıklarım hepsi ispatlı ama anlamak zeka ister!
Ne küresel emperyalistlerin tarihini ne de günümüz tarihi okursunuz!
Gerçekler acıdır. Millette uyanan var ya siz😆😆