- 307 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ömrün prizması
1
ailemizde yakalanmayan az bu hastalığa.insanın robotlaşması demek hikayeden kopunca maneviyat.mesnevi ayazmalarda donuyordu babamın zihninde.evin tek suçlusu bendin mananın akışı içinde.şimdilerde bestesine hasret bir özgürlüğün insana uzak duran melaneti.düşünmenin yetisinde var musanın rabbine iman.öldürülmek kurban gitmektir hayata anlaşılması bekleniyorsa hakikat.tutkuyu yok etmenin harbiliği var bağnazlıkla.bunun için savaşmiş dünya.iliklerimizde hissederken dinsel çözülmeyi.zaman nasıl bir oyun oynamış insanlara.selefilikle tahrip edilmiş şehirler için aynamıza yansıyanlar.işte hayal kırıklığı yaşamanın fotoğrafını gösteriyor afganistan.bir manasıda insanı anlamak olunca tevhidin.bunları anlamanın uzağındaysa islam.din değiştirmek kadar basit değilse gönül kazanmak.sineklerin tanrısında bu problem var.uyarmak gerekiyordu insanları bilgeliğe inanmış olmakla.ama söz konusu yaşam tarzı olduğunda.aksini göremiyoruz tevekkülün.neye umut bağlamakla süküne erecekse bu tufandan gökler.hangi tarafta olduğuna dair bir alamet beklemek çağdan.bütün vazgeçişlerde bu sabıkalı röller var.savunmasız kalmışsak bu insan öğüten değirmende.adaletin inandırıcılığı olmalıydı oysa.onca kitap çocukluğa kurban edilemezdi yoksa.yanlışlıklar komedyası her zaman vardı.bunu anlayabilen aşkı biliyordu doktora göre.
2
türkiye nasıl bir politika izlemeli ortadoğuda.erdoğanın gündeminde bu konular var.tuik eleştiriliyor medyada türk parasının değerini düşürmekle.erdoğan buna bir çözüm getirmeli resmi paranın lira olduğunu hatirlatmakla.enflasyon bu nedenle fiatları uçurmuş haberlere göre.türkiye bu sarmaldan kurtulmak için çırpınıyorsa çözüm odaklı düşünmek gerekiyor.borsanın kıymet kazanması bir anlam ifade etmeli piyasalar için.
3
rusya genişlemenin olanaklarıyla düşünüyor savaşı.güç kazanmak için avrupaya doğru yayılmak var tarihsel rus mirasında.ukrayna türkiyeden barışa katkı bekliyor.tahıl anlaşması bu açıdan önemli.ruslar akdenize inmek için prova yapıyor bir bakıma.bir imparator heveslisi olmakla tek güç olmak için savaşıyor aslında.buna fırsat tanırmı amerika.sırada bulgaristan ve türkiye var.islama sıcak bakmasıda milli bir politikaqnın gereği.kendi ülkesinde müslüman bir azınlık var nede olsa.
4
dünya siyasetine yön verenler nasıl bir gelecek tasarlıyor.ideolojik duyarlılık varmı düşümcelerde.batı için sömürgecilik demekti dünya siyaseti.bu nedenle barbarlığa varan bir yol izlendi fikirlerin yenilmesi için.varşova paktına karşı kurulmuştu kuzey atlantık paktı.kominizmin çöküşüyle bir güç olmaktan çıkmıştı bu ittifak.bireysel manada mesaj vermenin tehlikesi vardı yinede.komplo teorilerini haklı çıkarmıştı istihbarat savaşları.sanatın anlamını kaybetmesiydi söz konusu olan.buda boşa çıkarıyordu beklentileri.tek bir sanatçının varlığı demekti dünya siyaseti.işkenceler kuruldu akıl hastanelerinde.kominizm sonrası dünyanın vazgeçilmeziyidi faili meçhuller.
5
vav tvde islam medeniyati tartışması vardı.kuranın kaynaklık etmesi bilgiye.hz.ömer örneğinde hüküm vermenin ilk delili fetvanın kurana uygun olması.işte bu gelenekle oluşan islam hukukunda tek ölçünün kısas olması.ancak şeriatın bir içtihatlar bütünü olmasını açıklarmı bu görüş.kuranın rehberliği nasıl mümkündür toplumda.eshab-ı suffede yetişen zeyd b.haris ve ebu hureyre gibi muhaddisler.doğrumudur muhaddis denmesi alimlere.peygamberde bir alim değilmiydi ilahi bilgiye kaynaklık ederken.asrı saadet denmiştir islamın çıkışındaki ilk yüzyıla.ancak fitnelerle imtihan olunmuş ümmet.hilafetin saltanatla imtihanı pek yadırganmamış tarihte.nihayetinde güçlü devletler vardı bu bayrağı taşımış olan.öze dönüşün bir hesaplaşma olması yeniden cihada dönülmesi güç kazanmak anlamına geliyorsa.işte selefiliğin böyle bir düşüncede olması.demokratik teamüller ahlaksızlık demekse batıda.bu nedenle hilafetin islam idaresine yakışır tarafta olması demekti ittihad-ı islam.eksik bir tarafı yoktu bu düşüncenin alimlere göre.ancak modern bilimin öncüllerinde vardı bilimsel bilgi.türkiyede milli görüşün amaçladığı ağır sanaiyi.işte bunu başarmanın uzağındaysa ümmet.islam ülkelerinde bu eğitim metoduyla yaklaşmalı medeniyete.islam biliminde var olanın modernle yorumlandığında anlaşılır pratik bilgi.
6
insan olma vasfı sanatla kazanılır.ibrahimin davasında tevhit gibi bir mektep var.ilk önce allaha ulaşmanın yollarını aramış.sonra kurban geleneğini canlandırmış.rüyasında kendine verilen işaret için oğlu ismaile konuyu açtığında ondaki tevekkülü açığa çıkarmış teslimiyet.bunun bir imtihan olduğunu anlamış ibrahim.başka şekilde izah getirilemez konuya.ilk mabedi inşa etmesiyle halil makamına yükselmiş derecesi.günümüz dünyasında şirke düşmenin sakıncasıyla yaşıyor insan.kainattaki düzenin şirki kabul etmiyeceği gerçeğini anlamak gerekiyor göğü bina ettik ayetine açıklık kazandırmak için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.