- 273 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YANLIŞ ANLAŞILMAK YA DA HİÇ ANLAŞILMAMAK
YANLIŞ ANLAŞILMAK YA DA ANLAŞILAMAMAK
2020 yılında yayınlamış olduğum
"Bir ceza hakiminin notları"
İsimli kitabımın giriş kısmında şöyle bir söz yazar:
" Adalet, öyle bir cevher ki değil bütün insanlık bütün dinler bile ona muhtaç.."
Kitabımı Erzurum’un büyük camilerinden birinin imamına hediye ederler ve imam Bu sözü okuduğunda etrafındakilere şöyle söyler Bu adam dinden çıkmış.
Ne kadar kolay değil mi?
Bir insanı tekfirle suçlamak.
İmamı görüşmeye davet ettim gelmedi
Sonra acaba benim görmediğim bir şey mi var diye konuyu birkaç ilahiyat profesörüne sordum Hocam gerçekten bu sözde bir yanlışlık var mı?
Hiçbirinden olumsuz bir cevap almadım. Sözün haklı ve yerinde olduğunu söylediler.
Her şeyden önce Adalet Allah’ın sıfatlarından biridir adil ismi vardır Allah’ın.
Allah adildir ve adil olmayı emreder..
Dünyada adaleti yüceltmeyen tek bir din gösterebilir misiniz?
Batıl dinler bile buna dahil.
Bir terör örgütü bile kendi içinde adaleti kurmak zorunda.. Çünkü Adalet insanın doğasında var.
En mükemmel olan İslamiyetin adaletsiz olabilmesi mümkün mü?
Adalet bir dinin mütemmim cüzüdür.
Nasıl ki kalbi olan bir insan olamaz adaleti olmayan bir dinin olması mümkün değildir.
Hocayı tanıyanlar vasıtasıyla Şöyle cevap verdim Mercedes mi Abs’ye muhtaç yoksa ABS mi mercedes’e muhtaç.?
ABS, Mercedes olmadan da varlığını sürdürebilir ama Mercedes ABS olmadan varlığını sürdüremez? (Burada kastedilen fren sistemidir)
Zaten Adalet de toplumların ve insan nefsinin fren sistemi değil midir?
Hiçbir din adaletsiz olmaz.. Zaten adaleti emretmeyen bir din, din olamaz.
Adaletin ve İslamiyet’in ne olduğunu anlamadan kürsülerde vaaz edenler. İnsanların kalplerine dokunamazlar.
Bir müddet sonra hocanın yanlışı fark ettiğini ve bu konuda bir yazı hazırladığını öğrendim ancak kendisi ile bir türlü yüz yüze gelemedim.
Adaleti anlamayan bir toplum Bir adım ilerleyemez.
Adaletin nasıl bir cevher olduğunu Ömer Bin Abdülaziz’in hayatına bakarak anlayabiliriz Hz Ömer’in hayatına bakarak anlayabiliriz Nuşirevanın hayatına bakarak anlayabiliriz.
Ömer Bin Abdülazize gelip diyorlar ki
" Ya halife halk yoldan çıktı Kural kaide dinlemiyor müsaade et bu halkı dayaktan geçirelim.
Halife şöyle cevap veriyor:
Yanılıyorsunuz siz adaletle hükmedin onlar kendiliğinden düzelirler.
Hz Ömer ki Dicle kenarında canına kıyılan koyunun hesabının kendisinden sorulacağı korkusuyla halifelik yapan örnek lider.
Nuşirvan’ın Hz Ömer ile hikayesini anlatmaya gerek yok bunu kitabında anlatmıştım zaten.
Ömrüm adaleti anlatmakla geçti.
Ancak anladım ki çoğu kulaklar sağır çoğu gözler kör çoğu kalpler hissiyatsız.
Sonuç olarak diyorum ki adaletin ne olduğunu bilmezseniz zulme nerede uğradığınızı anlayamazsınız...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.