- 263 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
milli marşlarla verilen mesaj
1
bu toprağın sesinde var aşk ve heyecan.bunlar dinlemekle yetinilecek idealler değil.savaşın renk değiştirmesi gibi hayatlarda var umutsuz yalnızlıklar.insanı anlamanın odağında var hakikat aynasından alınan diirenç esinleri.sıkıntı yazgısına dönüşmüş çağın rutinlerin sahteliğinde bulmak nezaketi.marşların ruhumuzu çevirdiği aydınlıkta var anlaşılma sorunu.şair diyorya ben kandan elbiseler giydim bundan senin haberin varmı.doğanın gizini yitiren insan için çırpınmakla ölçülür yazgısı.gençliğin damarlarında akan kanda köpürüyor cinnetten kaçışın savaşı.dönülmez akşamın ufkundayız belkide karanlığa alışkın gözlerimize.onun için devirmek karanlığı sığ düşüncelerden kurtulmanın durağında.kutsalı incitmeden savaş vermek idealler için.bu yalnızlık demek müslüman için.bundan kaçıiın hikayesidir aslında insan için.yenilgi yenilgi büğyüyen zaferde var yıldızların yol göstericiliği.basit sınırlarla düşünmek hayatı.buda iç dünyamızı sığlaştırıyor yalnızca.onun için arayışta görmek sanatı.
2
kapitalist dünyada ideolojilerin nasıl yer aldığı gerçeğinde var sömürmenin mantığı.faşizmin şiddetle hayatımızda yer alması.artık özgürlüğü yok etme biçiminde var dinsel buyruklar.insanın düşünceden uzaklaşması demek kuşatılmışlığın manasındaki tutsaklık.kendi türünü yok etmenin sancısını yaşarken dünya sosyalist kültürde saldırıya uğradı.insan tatmin olmanın sancısıyla yok ederken çevreyi.belkide uzayın tek anlama dönüşmesi gibi harcanan emeklerin anlamı.bir nostalji tadı vermesi kültürün.bütün kapsayıcılığını terketmiş sosyalizm.insanlar bunu kanıksamış.rekabetin konum aldığı bilgelik kadar reklamların dünyası.sabahın olmadığı bir gece gibi süregiden hayat için ideolojilere biçilen kefen.pornografinin duygusuzluğu kadar içimizde yaşıyor sadakat.
3
işte suç ve cezanın politiği.sinematografik bir anlatımla yeraltı dünyasının hikayesi.kan kokan bir coğrafyanın jeneriğindeki canlı anlatım.verilen görev ne anlama geliyordu.bir mafya savaşı içinde ülkesinin çıkarlarını korumak.ölümüne yalnızlığın anlamı demek tedirginlik.silahlar konuştuğunda mafya içi hesaplaşmada.dünya harikası bir insan olmak karısı için.bu yüzyılın tan kızıllığında şafağı görmenin sevincini çpk görmüşlerdi ona.nedeni neydi böyle bir kıymette tutan hayatını.anlaşılmaz bir yanı var işkenceyle geçen ömrün.şair diyorya neden neden neden beni bütün şeytanlar alkışlayacak.masumiyetin insana yakışması şeytanın suçu olduğundan.ağla azazil ağla derken şairin.kutsal öğretide yoktu böyle bir anlayış.suçlu görülmesinde bu etken vardı.
4
özgürlüğü ve aşkı soluksuz hissetmenin marşı için duygu dolu anlar.böyle marşlar her anın mutluluğu olabilirmi.enternasyonala giden yol için lirizmin doruğunda yaşamaktı devrim inancına bağllı kalma.amerikan iç savaşında vardı bağımsızlık duygusu.iki dünya savaşından sonra kültür emperyalizmine dönüşen dünya hakimiyeti.içte ve dışta tehdit demekti siyaset.hele söz konusu türkiye olunca.ancak soğuk savaşın dengeleri değiştirdiği görüldü.bir savaş makinesiydi amerika kızıl orduya karşı.uzak asyanın halkları bağımsızlık istiyordu emperyalizmin iradesizlik olduğu bilincine inanmakla.ancak amerika barış götürme bahanesiyle sosyalizme savaş açmıştı. dünya halklarına.mülkiyetin kutsallığına vurgu yapıldı türkiyede.60lı yıllarda milli görüş harekreti miili nizam partisiyle başlamış oldu.hangi amaçla moderni reddetmenin mantığında vardı manevi kalkınma.ak parti bu davayı sürdürüyor günümüzde.türkiye yüzyılı diyor erdoğan sistemde yapısal sorunlar varken.tek kutuplu dünya rusyanın kabullernemiyeceği bir boyun eğişti.ancak soğuk savaşın sınıf savaşlarıyla birlikte anlam kazanması.işçi sınıfı bu haklardan mahrum kalmıştı sovyetlerden sonra.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.