- 187 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SUÇLARI ÖNLEME SANATI
SUÇLARI ÖNLEME-
(BEYİN JİMNASTİĞİ)
İnsan, genellikle hazları peşine koşan bir varlıktır. Öfke de buna dahildir. Öfkede gizli bir haz vardır. Zira öfkenin neticesi insana garip bir haz verir...
İşte insanda var olan bu haz duygusu başka bir haz duygusu ile ikame edilirse insanın suçlu kişiliği terbiye edilmiş olur..
NE DEMEK İSTİYORUM.?
Çok kaba, kindar ve vahşi bir ruh(insan) düşünün.. Adeta suç makinası. Bu insanı suç işlemeye iten etken onun bu işten haz(olumlu veya olumsuz) almasıdır.
Zira insanı dövmek öldürmek ona karşı şiddet uygulamak belli belirsiz bir sürü etkenin doğurduğu bir haz bileşkesi meydana getirir...
Kendini göstermek isteyen bir insan da suç işleyebilir. Bu insan kendisini sanatla edebiyatla yaptığı işlerle eserlerle gösterirse suç işlemesine gerek kalmaz.
Pozitif değer her zaman negatif değerden üstündür.
İnsanları pozitif değerle mutlu etmeyi öğretmek lazım..
Pozitif mutluluğu bilmeyen insan negatif mutlulukla yetinmeye çalışır.
İnsanı yaşatarak mutlu olmak varken insan olmayı dener ki?
İnsan öğrendiklerinin çocuğudur.
Hırsızlığın övünç kaynağı sayıldığı bir toplumda insanı hırsızlıktan alık imkansızdır.
İnsan yaptığı şeyin yanlışlığını ancak aydınlanma sonucunda fark edebilir.
İnsanların ne kadarı aydınlanma yolunu tercih ediyor?
Bu insanın ıslah çalışması çerçevesinde ona sanatın edebiyatın müziğin veya başka bir ruh inceliği gerektiren bir işin öğretilmesi halinde insan yanlış bildiği hazdan doğru hazza geçiş yaparak ruhunu sakinleştirecek suç işlemekten alıkoyacaktır..
Maalesef ülkemizde yapılmayan budur ve bu yüzden cezaevinden çıkan sanık tekrar içeri girmek için can atmaktadır...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.