- 922 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAİDİ KÜRDİ SULTAN REŞADI NASIL DOLANDIRDI???
1. Meşrûtiyet 29 yıl askıda kaldıktan sonra 2. Meşrûtiyet 24 Temmuz 1908’de yeniden ilân edilir. Sultan Reşat Meşrûtiyetin ilânının ikinci yıl dönümü münasebetiyle anayasanın dine aykırı olmadığını kamuoyuna mal etmek için sarayda resmî bir merasim tertip eder. Bu merasime devrin âlimleriyle birlikte Saidi Kürdiyi’de dâvet eder. Sarayda düzenlenen törenlerde bile edep Erkan bilmeyen Saidi Kürdi türlü edepsizlikler yapar. Tarikat ve cemaatlere musamahakâr davranan Sultan Reşad bunları görmezden gelir. Sultan Abdülhamit’in deli divane diye zindana attığı Saidi Kürdi kendisine meydan bulmuş olacak ki Van’da kurmak istediği medresenin yolunu yapmak için fırsat kolluyordu.
Sultan Reşad’ın Rumeli’ye düzenlediği geziye onun özel misafiri ve Kürdistan âlimi sıfatıyla 06 Haziran 1911 tarihinde katılır. Sultan Reşad’ın refakatindeki büyük bir heyet Barbaros Zırhlısı’yla İstanbul’dan yola çıkarlar. Sultan ve heyeti 7 Haziranda Selânik Limanı’na varır. Sultan heyetle Selânik’te üç gün kalır ve buradan Kosova’ya trenle gider. 11 Haziranda Üsküp’e vardıklarında kurulması plânlanan Üsküp Üniversitesi’nin temeli atılır. Ancak bu seyahatten kısa bir süre sonra Balkan Savaşları başlar ve Üsküp düşer. Üniversitesinin yapımı mecburen durdurulur. Saidi Kürdi, bu üç gün süren tren seyahatinde Sultan Reşat’a Van’da kurmak istediği Medresetüzzehra projesini teferruatlı bir şekilde anlatır. Hâlbuki Sultan Hamit Saidi Kürdi’ye projesini anlatma fırsatı dahi vermemişti. Onu önce tımarhaneye ardından da cezaevine göndermişti. Saidi Kürdi, Sultan Reşat’ın kendisine gösterdiği yakınlığı ve dostluğu önemsediği için ona Osmanlı’nın geleceği ile ilgili Medresetüzzehran’ın önemini anlatır.
Sultan Reşat ve heyeti Osmanlı’ya sıkıntılar yaşatan Arnavutluk’a dost olduğunu göstermek için Üsküp Hükümet Konağı balkonundan halka hitap eder. Kendine yakın gördüğü Saidi Kürdi’yi hemen yanı başına almıştı. Saidi Kürdi ise nev-i şahsına münhasır ayağında çizmesi, elinde gümüş saplı kamçısı, belinde fildişi kaplı bir kaması ve başında siyah bir poşu ile kalabalığı izliyordu.
Bu seyahat sonrası Sultan Reşat, Saidi Kürdi’nin söylediklerine inanır ve ikna olur. Böylece Medresetüzzehra için istediği kararı hükümetten çıkarır. Saidi Kürdi’de Medresetüzzehra projesini fiiliyata geçirmek için 1913 yılında İstanbul’dan ayrılarak Van’a döner.
Medresetüzzehra’nın yapımı için on dokuz bin altın tahsis edilir ve temeli Van Edremit’te atılır. Kısa bir süre sonra Birinci Dünya Savaşı patlak verince Medresetüzzehra’nın yapımı öylece kalır.
Sultan Mehmet Reşad’ı Ondokuzbin Reşad altını dolandıran Saidi Kürdi Güya Ruslara esir düşer,nasıl esaret ise kamptan kaçar. Avrupa’ya geçer.
Velhasılı kelam olan Sultan Mehmet Reşad’ın Ondokuz bin Reşat altına olur. Ne medrese var ortada ne bir şey...
En son Rahmetli Aytunç Altındal hoca Vatikan papasına yazdığı mektupları yayınladı. Yani Hüseyin Nihal Atsız yine haklı çıktı.
İlhan Erdem
Tanrı Türk’ü korusun
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.