- 249 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
borsa ve döviz yükselirken
1
faizi yükseltmek türk lirasına itibar kazandırırmı.ekonomik daralmadan söz ediyor ekonomistler.borsayla doların yükselişi ne anlama geliyor.merkez bankası türk lirasına işlerlik kazandırmak istiyor.bundan daha kötüsü olmazdı ekonomide.risk faktörü böyle bir önlem almayı gerekli görüyor.dışa bağımlı ekonomi için şirketlerin ne kadar ihtiyacı var döviz cinsinden paraya.bunlar hesaplanmışmı ekonomide.asya ekonomileri bu açmazla savaşıyor anlaşılan.tuik döviz satışlarını baz alıyor liranın alım gücü karşısında.merkez bankası piyasaya dolar sürmeli talebi karşılamak için.türkiye gelir adaletsizliğini kaldırmak istiyorsa.refahı tabana yaymanın bir yoluda teknoloji transferini gerçekleştirmek.bunu başaran ülkeler için bir sorun değil zorunlu ithalatın döviz cinsinden olması.farklı seçenekler var dünyada milli paraya rağbeti artırmak için.yabancı sermaye ekonomik hegamonya demek.türkiye kendi bölgesinde bir güç olmak istiyorsa.buna aday konumunda ekonomik gelişmişlikle ölçülüyorsa uluslarası güç olma.savunma sanayii bunu başarmış görünüyor.benzer başarının her alanda olması demek güçlü bir üretimin kazandıracağı fayda.otomotiv sanayii yerli üretimde bir paya sahipse ekonomide.bunlar düşünülmüş anlaşılan faizi yükseltmenin riskleri göze alındığından.ortaasyada türkiyenin kardeş milletleri var ortadoğuda olması gibi dindaşların.türkiye bağımsız ekonomiyi teknolojik transferde görüyor.hayat pahalılığını yenmenin bir yoluda milli paranın değer kazanması.mehmet şimşek müdahalenin gerekçesini bu nedene bağlıyor.türkiyenin sosyal sorunları çözüm bekliyor büyük bir yoksullaşma yaşanırken.kültüre bigane klmanın zararlarını yaşıyor ülke.ak parti dinsel özgürlüğü türbanla tanımlıyor üniversitelerde.dinde özgürlüğü bulmanın garantisi gibi modern kültürde var olan sosyal ilişkileri ahlaksızlık olarak niteleme.tiyatro ve sinema böyle bir hayatın sakıncalarını görmüş toplumda.hayatı yaşanılmaz kılan yalnızca dini hayat değil.dinin anlaşılmasında şekilciliğe indirgenmişse islam ahlakı.tek amaç inancı yaygınlaştırma olunca.bir çeşit anlamı yoketmenin araçlarında var kültüre saldırı.toplumda bunun sakıncaları belirmiştir aslında özgürkükleri kısıtlanıyorsa bir örgüte bağlananların hayatlarında.inzivaya çekilmenin sakıncaları var herkese göre.sinema bunları hikayeleştirirken ucuz roman iddiasındaydı aslında.
2
türkiyede din istismarı tükenmez derken avrupa ülkelerini sarmış islam korkusu.kimseyi cehaletle suçlayacak değilim.ancak türkiyede sanatın hangi şartlarla ilerlediği gerçeği var sinemanın geçmişinde.bunlardaki hikayeler yeterli derecede anlaşılmış değil.90lı yılların kazanlığında çekilen gülün bittiği yer gibi filmlerde var şiddetin tasvir edilme sanatı.bunlar ideolojik filmler olsada halkın kültür derecesine takılıyor verdiği mesaj.sosyalizm konulu filmler soğuk savaş zamanında etkili olmuş.günümüzün durağanlığında bilim kurguyu aşan filmler çekiliyor.türk sineması kişisel çabalarla zengin bir filmografi yaratmak derdinde.bir kaç istisna dışında seyirciyle buluşmak imkanları yok.marksın hayatı eleştirilerin gölgesinde kalmış nedense.ne zaman piyasaya çıkmış bu kitaplar.kafkada insani olanlar çaresizliğin engeline takılmış.yeniden keşfediliyor batıda bu tarz yazarlar.tutunamayanlar bizdeki çaresizliği betimlemiş nede olsa.şimdi kalkınma sorunları yaşıyor ülke.yeni çıkan kitaplar beni ilgilendiriyor nede olsa.yabancılaşma ve sosyal sorunlar var avrupada.inanç arayışında görülüyor hakikat.buda bir kültür oluşturma gerçeğinden uzakta tutuyor toplumu.dünyaya savaş açanların gayesiydi islam.ancak bir gettolaşmaya dönşünce inan.sırf bu nedenle düzgün bir hayat özlemi için kıymet taşıması dinlerin.pagan kültüre karşı tevhidi savunmakla gayeye ulaşmış oluyor insan.buda fazlasıyla karmaşık kılıyor düşünceleri.türkiyede halen bir sorun irticanın devlete sızması kendi kültürüyle barışık yaşarken dünya.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.