Boşuna Kendini Yoruyorsun
İlk emri neydi Tevrat’ın, bilmem, İncilin İlk emri, nerden bileyim. Kuran’ın ilk emri: Oku. Hayatımızda kaç din kitabı okumuş olabiliriz diye sordum kendime.
Tevrat : Yaşat
İncil: Sev
Kur’an: Oku diye başlarmış.
Nasıl bitermiş bu kitaplar. son sözleri nedir bu kitapların.
... Minel cinneti vennas. Cinlerden ve insanlardan...
Duydum mu zilin sesini, okudum ve öğrendim ki; cinlerden ve insanlardan sığınmam lazım Tanrıya.
Cin? Var mı yok mu, eciş bücüş mü, uzun mu kısa mı, akıllı mı akılsız mı, dumandan mı yoksa kamuflaj mı kullanıyor... Bilen gören yok lakin bir sürü hikayesi mevcut.
Peki ya insan? Vahşi mi bu, elli ayaklı kafalı kollu, kulaklı burunlu gözlü bir şey. Kendini çözememiş bir mahluk, yani sen, ben o biz siz onlar. Ben senden sığınıyorum Tanrıya.. H (Hırıldık hı bu) Hıaınladın mı?
Anladım ki; Tevratçılar yaşatmıyor, İncilciler Sevmiyor, Kurancılar da okumuyor.
Nereden mi biliyorum. Asıl soru şu; nasıl biliyorum.
Anlaşılmayan bir kitap mıdır bu kitaplar. Ben Kurancı sayılırdım. İhtimal sen de öylesin, oysa biri çıkıp da burada ben İncilciyim dese taşa tutarlar, pis isevi, kafir, deyyus... Hele bir de Tevratcıyım dese; Siyonizm aşağı Siyonizm yukarı tu kaka.
Dur daha Tanrı meselesini halledemedik, ki kitap meselesini halletmiş olalım. Ya varsa; ben emirlerini kitaplarda veya sözlerde anlatıldığı gibi yaşamalıyım ki, cennette vere bana ikramlarını... Ya yoksa, ee ne kaybetmiş olurum ki, zaten gelimli gidimli dünya. Ömrün yarısı gitmiş, 10 yıl sonra başlar bel ağrısı, bacak ağrısı, saç dökülür, göz körelir, eller titrer. gibi.. Oyalama beni; varsa yoksa diye pazarlık mı edilir, kumar mı bu, ya tutarsa? Nasreddin Hoca misali çalalım mayayı deryaya ya tutarsa?
Tüh, iman elden gitti, ele geçmedi ki gitsin, göster bakalım imanını, iman gösterilir mi? Öncelikle haç işareti çizilmiş bir gömlek giy, gömleği boşver, boynuna bir haç tak, imanlı oldu şimdi.
Tüh, iman elden gitti, göster bakalım müslümanlığını? Vay kafir dinime laf etti, hurra din düşmanı, bak şuna oruç tutmuyor, verin sopayı sümsüğü vurun burnuna.
Şimdi iki söz paylaşırım, ayet numarası, tamam oldu şimdi, ben imanlı oldum. Allah dedim mi gam yok nasılsa.. Tanrı deyince gam kasavet mi çöker insana?
Şit, hey... ne var kardeşim, ya hu sen ne dersen de, sana gam yok nasılsa... Hııı
Tevratcı alimlerin insanlığa kazandırdığı alet edavat şunlardır ki? Geç kardeşim onları gel beriye, Ya hu sen değil misin Galilio’yu zindana tıkan, iğneli fıçı değil mi senin aşkın sevgin.. Ya hu kardeşim, kilisenin yaptıklarını tüm hristiyanlara yansıtmak ne kadar mantıklı. Hıı...
Müslüman bilim insanları? İnsanlar kendi toplumlarında çalışırken; mecburen bir iş koluna girer, o iş kolunda ilerler, ilerlemez kendi çalışma azmine bağlı. Yahu sen değil misin ispanyayı talan eden? Senin farkın ne ki, siyonizmden, farkın ne haçlı seferlerinden? Hııı
Hocam, diş fırçalamak orucu bozar mı? Sorsana, Hocam; Peygamber maaş almamış, siz kaç gayme alıyorsunuz bu meslekten. Kârlı bir iş mi? Tavsiye eder misiniz imamlığı, kuran öğreticiliğini, vaizciliği ... Ek gelirleri var mı? Hem dünyamızı hem ahiretimizi kurtarırız? Ne dersiniz?
Hocam esnaflar ticarethaneleri için faturalarını kendi ödüyor, sizin mescitler, camiler, cemevleri (?) kiliseler devletten bedava kullanmak için yasa mı çıkarttırdılar elektrik suyu doğalgazı kömürü? Farkınız nedir bir bakkaldan, bir avm’den? Hıı..
İsteyin cemaatinizden, toplayın, ödeyin, sor bir iş mi yani? Kur minareye, çatıya güneş, rüzgar enerjisi hallet, kaz artezyen kuyusunu suyunu çıkar... Biraz katkınız olsun, önderliğiniz olsun topluma. Hep toplumun sırtından, devletin sırtından geçinilmez ki ya, ahlaklı mı bu, etik mi bu? Hıı
Eğer bir ibadethane kendi giderlerini kendi karşılayabilirse, bunu başarır ve topluma yayarsa hiç olmazsa aileler aydınlanma ve ısınma giderinden kurtulur. Bir öncülük edin millete. Ya Allah Bismillah... Göklerdeki İsa babamız, ha gayret, başlamak bitirmenin yarısıdır demişler.
Satılık kilise ve arazisi? Kaç eruo?
Bizde de belediyeler vergi borçlarından düşmek için cami devretmeye başladılardı bir ara? Nereye devrediyorsun? Sağ cebinden sol cebine mi devletin, halkın. Hıı
Hadi geç ibadethaneyi, belediyeler bile kendi elektriğini üretemiyor ki daha..
Bir tane un firması, kendi elektriğini üretmek için tarla almıştı, 2-3 yıla un fabrikasında tükettiği elektriği kendi üretecek, hay maşallah.
Ülkemizde bir tane islami tarikat veya cemaatin, hadi onları geç, diyanetin üretime yöneldiğini görmedim, duymadım, enflasyonun indirilmesine bir katkınız olsun mübarekler. Zor mu bu, elinizde bir çok imkan var, olanak var.
Lan olum, sen deist misin, agnostik misin nesin be.. Hıı..
Bu çağda bir kabileye kabul ettiremeyeceğin hikayeleri, bu çağın gençlerine nasıl kabul ettireceksin.. Hıı...
Tanrım, bu ay ki elektrik faturamı sen öder misin, lütfen? Unutmadan, internet faturam da var daha... Oldu kulum, sen takma onları, ödenmiş say... Hıı.
Kalbimiz mi kirli, gönlümüz mü virüslü, yüce Tanrım; yüzüm suyu hürmetine yarın ki taamımı tepside göndersen...
Tanrım bu yazıyı okuyanların yüzü suyu hürmetine, onların gönüllerinin ve niyetlerinin hürmetine yarın 1 Tl 20 dolar olsun. Amin
Çocukça isteyin Tanrıdan ihtimal Tanrı orta yaşlı ve ihtiyarları duymuyor, dünyanın haline bakar mısınız ?
İlahiyatçının biri yapay zeka ve din hakkında bir makale şey etmiş, okudum biraz, biraz daha okudum, lakin okuduklarım beni sarmadı pek, yani bir dindar yapay zekadan ne isteyebilir veya yapay zekanın dine katkısı ne olabilir? Daha detay lazım. Günümüze göre sanki 20 yıl öncede kalmış bir zihin gibi geldi bana.. Okumaya devam, sevmeye devam, yaşatmaya devam.. Hadi bakem...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.