- 266 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
laik yaşam tehdit altındamı
1
laik yaşam tarzı tehdit altında.bunu savunuyor zülfü livaneli.yani anlamsız hale gelebilir ideolojiler.bu nedenle yerel seçimler önem kazanıyor çağdaş bir ülke özlemini yaşatmak için.esasında modernizmin yaşadığı krizde var bir düşünce çölleşmesinin asabiyeti yaratması.bu asabiyetin kültüre dönüşmesiyle sonuçlanmalı baharın gelmesi için.türkiyede sol partiler kitlelerin sözcüsü olamıyor.bunun nedenlerini açıklamalı siyaset.türkiye işçi partisi mecliste temsil hakkı kazanıyor yüzde 1lik bir oy oranıyla.ak partinin başarısızlığında hangi etkenler var.dünyayla savaş halinde türkiye kendi çağını yaşamak arzusuyla bir kutuplaşma siyaseti izlerken.uyum yasaları unutuldu abnin türkiye için bir hayal olmasıyla.70li yılların nostasljisinde var siyasal çoğulculuk.12 eylülün ardından 28 şubatın post modern darbesinde var radikal islamın önünü kesme isteği.15 temmuz etkisini halen sürdürüyor toplumdai fay hatlarında yaşanan kırılmayla.fetönün bu teşebbüsten zararlı çıktığı anlaşılıyor.kemalizmin ölmediğini kanıtlar gibi adnan oktar örgütünün nasıl çökertildiğine tanıklık edince.irtica güç kaybetmişmidir bu operasyondan sonra.islamcılık kendi kültür hegomanyasını kurmak istiyor.şeriat için hiç bir engel kalmamıştır sözünde her şeyin kontrol edildiği anlamı gizli.bir kültür devriminden sözetmenin akıldışılığı böyle pervasız hale getiriyor özgürlük düşmanlarını.sahte felsefemi islamcı dergilerin yayın anlayışını belirleyen.çünkü hayatın içinde bir aksi yoktur modernin içinden gelmiş olsada poetikaları.
2
kahrolsun şeriat pankartı açanlar islama savaş açmış durumda.şeriat dini hükümleri ihtiva eden bir terim.kimse islamın dışında bir şeriat heveslisi değil.şeriat kendini yeniliyemediğinden çağdaş hayatı din dışı görüyor alimlere göre.islam hukuku uygulanabilirmi modern yoruma göre.temel hak ve özgürlükler kısıtlanıyorsa şeriat adına.islam ülkelerinde bir zülme dönüşmüş dini kaideler.buna yasakçılık deniyor literatürde.allahın koyduğu kanunlar deniyor şeriata ne kadar içtihatlar bütünü olmuş olsada.selefi geleneğinde buna itiraz küfür kabul ediliyor.büyük yıkımlar getirmiş ümmete islam ülkelerinde şeriat kavgası yaşandığından.buna itişraz getirenler küfürle itham edilir nedense.türkiye üçyüz yıllık çağdaşlık tarihinde bu tür tartışmalarla geçirmiş bütün zamanını.batı kültürü amaçlanmış daima hürriyete duyulan özlemlerin bir hayal dünyası içinde.ateizmin reddettiği biliniyor kutsalla yorumlanmasını dünyanın.inançlar her defasında karanlığa hapsetmiş idrakleri tecrit vedilmiş insan için ne kadar mümkünse beklenilen halisane niyet.kadınları toplumdan dışlamanın bir namus kaidesi olması.buna itiraz getirenler için bir engel teşkil etmiş faili meçhüller.
3
kuranda insan aklı nasıl cevap bulmuş sorularda.tevhit inancı nasıl şekillenmiş kültürde.pagan inançlar akıldışı görülmüş kuranda bilginin bir akıl ürünü olduğu düşünülürse.cahiliye kültürü denmiş paganizmin felsefesinden gelenlere.tanrının bir ışık olduğu kabul ediliyor kuranda bir lambanın aydınlığı misal verilerek.kuranın öngördüğü hayat biçimi nedir günümüze yansıyan şekliyle.dücane cündioğlu bu sorulara yanıt arıyor kuran felsefesinden uzak tutarak hayatını.aristonun metafiziği üstündür bu görüşe göre.ibni sinanın tıp bilimine katkısı inkar edilemez.modern tıbbın kurucusu hipokrat için doğa felsefesi ne demekti.bunlar anlaşılmaz kuranın yorumuna başvurmadan.mekkeye gelen haberlrer kuranın iskeletini oluşturmuş cündioğluna göre.bilginin din dışılığı ne anlam ifade ediyor sorusu.islama ait geleneğin çıkış yaşadığı toplumla ilintili olması.hidayetin bir çağrıya dönüşmesi kuranla.sorumsuzluk birazda insanın tabiatında var bilginin olanaklarını çürüten.biraz ilgilidir insanın vicdanıyla inanç.ateist felsefede teoloji insanın tanrı hakkındaki düşünceleridir nede olsa.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.