- 238 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
LORİ.
LORİ KRALLIĞI TARİHİ.
Lori, 1010 ve 1020 yılları arasında Tashir-Dzoraget Krallığı’nı ( daha sonra Lori Krallığı ) yöneten genç Bagratuni kolunun bir üyesi David I Anholin kuruldu . 1050’de David’in oğlu II. Kiurike döneminde başkenti oldu . 13. yüzyılda nüfusu 12 ila 15.000 arasında olan önemli ticaret ve zanaat merkezi . Ancak başkent Haghpat ve Sanahin kraliyet manastırları ile aynı zamanda 1105 yılında Selçuklular tarafından yağmalandı ve 1113’te son kral II. Kiuriké’nin oğulları tarafından Tavush lehine terk edildi . Şehir 1118 veya 1123’te Gürcistan Kralı IV. David tarafından işgal edildi , ve 1176 veya 1177’ye kadar Orbeli ailesine derebeylik olarak verildi: 208 günlük bir isyanın sonunda Zekerilerin eline geçti. Zakarid Ermenistan’a entegre edildi . Refahına geri dönmesine rağmen, 1225 ile 1230 arasında Celaleddin’in Harezmîleri tarafından yağmalandı daha 1236’da Moğolların eline geçti ve onlar da onu yağmaladı. 14. yüzyılda , Lori, 15. yüzyılın ikinci yarısında bir cami inşa eden Beyaz Koyun konfederasyonundan Uzún Hassan tarafından fethedilmeden önce , Orbelian Syunik topraklarına dahil edildi; şehir daha sonra 16. ve 17. yüzyıllar boyunca Osmanlıların ve Safevilerin eline geçmiştir .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.