- 502 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SUÇ VE CEZA
SUÇ VE CEZA
Bu kitap SADECE BİR ROMAN DEĞİLDİR
Nereye kaçarsanız kaçın, nereye giderseniz gidin kendinizden de kaçabilir misiniz ?
Asla!
Kaçamazsınız çünkü insanın içinde kusursuz yüce bir mahkeme var. Hiçbir zaman aşımına tabi olmayan...
İster mahkemeden kaç. İstersen hapishaneden. İstersen hangi.. cezayı çekersen çek şayet işlediğin suçun cezası senin içindeki mahkemede tatmin edilmemişse asla huzur bulamaz asla kendinle barışamazsın.
Mutlaka bir gün kendi içindeki mahkemede yüzleşmek zorunda kalacaksın.
İdamdan son anda kurtulmuş olsanız nasıl bir psikolojiye sahip olurdunuz.
Bir yazarı mükemmel yapan belki de bu yaşadıklarıydı.
Gözünüzün önünde taşıyamayacağı bir yükü çekemediği için kırbaçlanan bir at görseniz içinizde nasıl bir duygu belirir. O atı kırbaçlayanlara karşı nasıl bir öfke ve nasıl ruh haline sahip olursunuz.
İnsanın merhamet, vicdan , Adalet, Erdem duygularının limitlerini aşan gerilimlerle yazılmış bir kitap..
Suç ve ceza dünyada yüksek bir deha seviyesinde yazılmış ender kitaplardan biridir.
Sadece kötüler suç işlemez.
İyiler de suç işlemeye mecbur hissedebilir kendini. Zavallı insanlara karşı yapılan eziyetlere sessiz kalan bir toplumun sessizliğine karşı bir hukuk öğrencisinin isyanıdır bu kitap...
Ancak ulaşmak istediklerinle yaptıklarının arasında bir gün sıkışıp kalabilirsin..
Bu kitabı okumayanlar bu ülkede mafyanın neden güçlendiğini anlayamazlar.
Bu kitabı okumayanlar insanların neden mutsuz olduğunu anlayamazlar.
Bu kitabı okumayanlar bu ülkede neden bu kadar suç işlendiğini anlayamazlar.
Saadettin Ökten hoca diyor ki dünya klasikleri her 10 yılda bir okunmalıdır.
Ben de diyorum ki suç ve ceza mutlaka her 10 yılda bir okuması gereken kitaplardandır..
Paslanan vicdanlarımızın cilalanmasına sebebiyet verecek kitaplardan biridir bu..
Hukukçuların zaten her 5 yılda bir okuması gerektiğini düşünüyorum..
İddia ediyorum
Kitap okumayı sevmiyorum diyenler sabırla Sadece bu kitabı okusunlar..yeter.
Kendilerini nasıl bir okumanın içinde bulacaklarını hayal bile edemezler..
YORUMLAR
güzel bir tavsiye.. artık internetten okumaya başladık lakin yürümüyor sayfalar nedense; en son knut humsın ın toprak yeşerince kitabına başladım 150 sayfa yürüdü durdu. nye diye soruyorum kendimi, 2-3 gün de bitecek bir kitap sonuçta. suç ve ceza? evet okunmalı, güzel bir tavsiye, lakin oku oku nereye kadar üstadım, bir dem geliyor artık koyveriyorsun kendini.. ne hali varsa görsün dünya... dünyayı bırak kendine bak diyorsun sonra, sonra yine ne hali varsa görsün diyor iç sesin de kendine... garip zamanlar...
kitap kokusunda bahsedenler de ortadayken hala, ekran kokusu da olmayınca...
suç ve ceza.. yeniden okur muyum, okumuş muydum yoksa okudun diye zihnim mi yanıltıyor beni..
üstadım en iyisi suç ve cezadan; 1000 soru çıkarın, cevaplamaya çalışırken okuruz mecburen... espirisi bir yana.. güzel bir yazıydı, teşekkürler. saygılar efendim.
Necati Daştan
Hani derler ya
Testide ne varsa sa dışarıya o sızar l.
Önce testinin içini su doldurmak gerekiyor testi suya dolarsa dışarıya da sızar.
Biz Eğer bilgi mutluluk ve huzur içerisinde iç dünyamızı dizayn edebilirsek mutlaka bu dışarıya yani etrafımıza yansır.
Etrafımıza sızdığında yansıdığında da etrafımıza ışık olmaya başlarız O yüzden iç huzurumuzu iç bilgeliğimizi asla boş bırakmamalıyız dışarıya mutluluk vermenin birinci kuralı budur O yüzden okumaya devam