- 190 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAKİKAT NEDİR
HAKİKAT NEDİR?
Önce bu sorunun cevabini bulalım..
Hakikat sizin inandıklarınız mı yoksa bunların dışındaki bir şey mi ?
Bildiklerinizin hakikat olduğunu nereden biliyorsunuz, elinizdeki bilgileri test ettiniz mi, elinizdeki bilgileri diğer bilgilerle karşılaştırarak sağlamasını yaptınız mı?
Bildiklerinizin 10 yıl sonra çürütülmeyeceğinden emin misiniz?
10 yıl sonra bugün inandıklarınız için pişman olmayacağınızdan inancınız tam mı?
Bildiğinizin hakikat olduğunun kanıtı nedir. Kafanızdaki bütün sorulara cevap bulmuş bütün olumsuz ihtimaller giderilmiş midir? Bu konuda karşınıza çıkan her insanı ikna edebiliyor musunuz?
Sizin hakikate ulaşmanızı engellemek için yapılan karartmalardan ve manipülasyonlardan haberiniz var mı?
100 organize olmuş kişinin kurduğu bir manipülasyonu tek başımıza aklınıza çözebileceğinize inanıyor musunuz?
Bugün hakikat bildiğimiz husus 5 yıl sonra bizi yanıltıyorsa bizim düşünce sistemimizde sorgulama yeteneğimizde bir arıza var demektir.
Hakikat, eldeki bütün imkan ve verileri kullanarak dünyanın ulaşmış olduğu bilim ve teknolojik seviyeyi de göz ardı etmeksizin ulaşılan nihai sonuçtur diye düşünüyorum.
Hakikat zamana göre değişmez,
mekana göre değişmez ve kişiye göre değişmez.
Burada yolumuzu aydınlatacak olan önemli bir rehber var
Vehbi ilim, kesbi ilim
Bir başka tabirle ilm-i ledünnî ile
Bildiğimiz maddi ilimler
İlmi ledün Allah tarafından verildiği için bu boyuta biz müdahale edemeyiz.
Ancak bizler maddi ilim seviyesinin sınırlarını zorlayabiliriz.
2 ülkeden biri diğerini yönetiyorsa birinin hakikat ilmine ulaştığıni diğerinin ulaşmadığını anlayabiliriz.
Bir gömlek arıyorsunuz, en iyi gömleği bulmak için bütün gömlekleri gormemiz gerekir en doğru bilgi için de bütün bilgileri taramak gerekmez mi?
Şayet dünyadaki tüm bilgileri henüz incelememişken elinizdekinin hakikat olduğunu nereden bilebilirsiniz.
Sonuç olarak diyebiliriz ki hakikat bir arayıştır.
Elinizdeki bilginin hakikat olup olmadığını sadece kendiniz mi biliyorsunuz yoksa o konuda tüm evreni ikna edebilecek bir donanıma sahip misiniz.
Çıkış noktamız bu olsa gerek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.