BU ÇAĞ KİMİN AZİZİM?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Miladi 2023.İki bin adet yüz yıl ve yirmi üç yıllık çentik.Tarihine bir dön bak ,nereden nereye geldik?..
Sıfırdan öncesinden kaldı kümbet-tümülüs.Artı sonsuza doğru sıkı adım yürüyüş.Kabileden beyliğe, beylikten devlet kurduk..İmparatorluklar çöktü savaşlardan yorulduk.
Geçmiş geçmişte kaldı, yalnız ders almak gerek.Son yüzyılın içinden geçiyoruz gülerek.İkinci yüz yıla emin adımlar gerek.Ne heyecansız, ne heyecan dayanamaz kof yürek.
Bu çağ kimin azizim!..Bireysel değil asla, birlik olmak gerektir.Omuz omuza olmak zafer için bir erktir.Maneviyat olmazsa her şey yüreğe yüktür.Pası silemez isen yürek zaten çürüktür.
Özgürlükten sayılmaz soyunmak ve boyanmak..Destek bulmak adına çürük sete dayanmak.Yürümek gerekiyor her an kendinden emin.Öyle bir yürüyüş ki; ses versin sağlam zemin.Kula kulluk etmesin son asrın uleması.Mert ellerde yücelsin doğruluk flaması. Yemine gerek var mı sözünü tutmak için?Çok çiğne,az dolandır helali yutmak için.
Kalemi al eline doğruyu yazmak için.Menfaati gereği doğrudan sapmak niçin?Vicdanın rahat ise huzurla dolar için.Çeri-çöpü bırakın,hakikatleri seçin.
Çevirmeyin çöplüğe fezanın boşluğunu.Bırakmalı azizim asrın sarhoşluğunu.Fenada ne var ise insan için var oldu.İnsan kendin unuttu, yer kürede kayboldu.Yerküre dolup taştı amaçsız ve cüceyle.Düştüğünde kalkmalısın Yaratıcı gücüyle.Dikkatini dağıtma çıyan-akrep-böcüyle.
Sürünerek menzile varmak uzun mesele.Ar damarın çatlar ise yüzün olur kösele.Merhametten maraz doğmaz bulut ol ve çisele..
Çağ kapatıp çağ açmak yüce bir merhaledir.Cehaletin karasını ışıtan bir hâledir.Cehalet her toplumun başına bir beladır.Doğdun, yolun başından sonuna dek öğreti.Ayakların düzgün bas ,durma asla eğreti.Anlatılan ne var ise hepsi birer söyleti.Gerçek bilgiye ulaş,araştır ve incele.Bulduğun teoremi dönüştür son güncele.Zaman bozar her şeyi bozar-çürütür-yıprar.Kir akar korumazsan hiç bir şey kalmaz ebrar.
Temiz insan,temiz toplum iman olmalı kavi.Uçsuz-bucaksız gök yüzü, pırıl pırıl masmavi.Yalan -riya-sömürü bitirir sayılı günü .Geleceğe emsaldir hatırlar isen dünü.Her gün daha çok çalış kurtarmak için günü.Gelecek de gelecek asla uzakta değil.Kuru gürültülere vermeyin asla meyil.
Gelecek ellerinde ışısın ve boy versin.Öyle bir yaşanmalı ki,felaketler yakamızı koy versin.
Çağa mührü vuracak yine imanlı eller.Sonuç güzel olacak yine açacak güller..
SEÇKİ KURULUNA,OKUYUP PUAN VEREN EDEBİYAT DEFTERİ AİLESİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM.
BU KIRMIZI KURDELEYİ HAKKIYLA ÇAĞ KAPATIP ÇAĞ AÇAN İNSANLARA ARMAĞAN EDİYORUM.
YORUMLAR
Mısralarla örülmüş , şiir tadında, tüm insanlığa seslenen harika bir yazı okudum. Kaleminize ve kelamınıza sağlık!..
mutlu_gavcar tarafından 4.6.2023 16:52:19 zamanında düzenlenmiştir.
neneh.
Muazzam bir soylesi muaazam bir hedef var
Okuyup anlamali icinde bir cok kär var
Tenrikler
neneh.
neneh.
neneh.
neneh.
neneh.
neneh.
:) Üstad döktürmüşsün lakin hala aynı tas aynı hamam:).. Takipteyim sizi..
lakin gaza durmadan zam geliyor, motor hararet yapir, togg sadaka diniyle zam üstüne zam yapi.. nassı olacak, ..
çağa mühür vurmak mu? tamer karadağlı'yı atmış ev sahibi evinden.. :))
üstad kusura bakma lütfen, gece gece kılavyem düştü...
ağlanacak halimize kahkaha atıyoruz, başka türlüsü kotarmıyor zihnimizi:(
eksik olmayın.. saygılarımla..
neneh.
Tamer Karadağlı için ev mi yok?Hayranları bağışlasın,yılların aktörü.Her aktör millet vekili seçilmiyor ne yazık ki..Asil olarak görevine devam etsin.
En önemlisi bizim için klavye..IQ klavye olmalı ve kopmadan dağılmadan yazmalı.Hamdolsun elimiz tuttuğu, gücümüzün yettiği müddetçe yazıp-çizmeye devam..Gelecek insanilerin elinde şekillenecek.
''Ey yükselen yeni nesil!..Türkiye Cumhuriyetini biz kurduk.O'nu yükseltecek ve yaşatacak olan sizlersiniz.'' M.Kemal ATATÜRK
Bu çağda eksik olmayın hep olun Üstad.Selam ve dua ile.
Harika olmuş.
Tebrik ederim kardeşim.
Şiir tadında.
Selam ve saygılar.
neneh.
Şiir gibi akıp giden bir yazıydı, her bir cümle atasözü niteliğinde, tek kelime ile muhteşemdi candan tebriklerimi sunuyorum ,kaleminize sağlık.
neneh.
İŞTE İKİNCİ YÜZ YIL MANİFESTOSU...
Ne kadar anlamlı ne kadar da doğru.
Bilene anlayana...
Yüreğine kalemine sağlık...