- 274 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
IĞDIR DÜŞÜNCE OTAĞI ŞAİR YAZAR MİRZE ELEKBER SABİR'İ ANDI
Iğdır Düşünce Otağı bu hafta olağan sohbet toplantısında Azerbaycanlı şair yazar Mirze Elekber Sabir’i andı.
Gazeteci Yazar Ali Eşref Uzundere’nin anlatımı, Yazar Dr. Mehmet Kum’un modaratörlüğünde yapılan sohbette hiciv şairi Sabir’in bir çok bilinmeyen yönleri , hayatı, şiirleri, düşünceleri anlatılmaya çalışıldı.
"Harda bir Müselman görürem gorxuram, Fikrini gan gan görürem gorxuram", "Millet nece tarac olur olsun ne işin var, Düşmanlara möhdaç olur olsun ne işin var", "A Şirvanlılar", "Uşağ menim değil, Oxutmuram el çekin", gibi hiciv şiirleriyle yanlışları eleştiren şair Sabir ’in ülkemizde ve dünyada yeterince tanıtılmadığı, bu nedenle Türk dünyası bölgesinde tanıtılabildiği, şiirlerinin batı dillerine çevrilmesi gerektiği vurgulandı.
Şair / Yazar Sabir, cahilliğe, zorbalığa, çocuk yaşta evliliğe, aydınların halktan kopuk olmalarına, ağa, bey kesiminin halkı ezmesine karşı çıkmış, halkı din adına kendi çıkarları için kandıran, mezheplere bölüp işini yürüten, cahil olmalarını çıkarlarına uygun gören zihniyetteki ilahiyatçıdan, siyasetçisine, öğretmeninden doktoruna kadar her kesimi yazı ve şiirleri ile eleştirmiştir.
Yazı ve Şiirlerinde kullandığı HopHop ismini tepkilerden dolayı korunmak amacıyla rumuz olarak kullanmış ve Hophopname adlı eser yayınlanmıştır. (Prof. Dr. Abdulkerim Doğru, Hophopname) (Prof. Dr. Yavuz Akpınar)
Sabir’in, birden çok gazete ve dergide şiirleri yayınlanmış olup, en uzun süreli olarak Molla Nesreddin dergisinde hiciv şiirleri yayınlamıştır.
Hayatının son demleri fakirlik ve hastalıktan dolayı çok sıkıntılı geçmiştir.
Sohbet, katılımcıların görüşlerini belirtmeleri, unutulanları tamamlamaları ile sona erdi. Emir Şıktaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.