- 532 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Turan Yalçın
Kültür Sanat Elçisi Turan Yalçın
.
1967 Tokat’ın Pazar ilçesi doğumlu.12 yaşında geçirdiği Menenjite bağlı çok ileri derecede işitme kaybı olan. Değerli Şairimiz Yazarımız eğtim kültür elçimiz Güzel yürekli insan Turan Yalçin Bey evli iki çocuk babası gelin biraz Turan Yalçın bey hocamızı tanıyalım.
İstanbul Üniversitesi İkitisat Bölümü ve Tokat Meslek Yüksek Okulu Elektrik mezunudur. Tokat kütüphanesinde çalışmakta ayrıca 6 yayınlanmış kitabı bulunmaktadır.
1982 den beri yerel gazetelerde ve Genç Gelişim ve Süper Beyin Dergisinde yazılar yazmaktadır. Üniversitelerde ve okullar konuşmalar yapmakta
.
Üniversitelerde ve liselerde çok okumakla nasıl gelişim sağladığımı, insanın çok okuyarak ve okuduklarını anlayarak uygulayarak nasıl geliştiği konusunda konuşmalar yaparak zaman zaman Üniversitelerde hoca ve öğrencilerle bir araya geliyor.
.
2016 yılında engeli kardeşlerimiz yararına çıkarılan ve gercekten Sivas belediyesinin Cumhuriyet üniversitesinin büyük destekleri ve işitme engelliler derneğinin büyük çabası ile basılan yayımlanan Dikensiz Güller adlı Eserinde tanıtımı için bende davet edilmiştim.
.
Türkiye’nin değişik illerinden yazarların şairlerin katıldığı bu güzel etkinlikte bir birinden değerli güzel insanlar tanıdım.
Bu güzel insanlar arasında gerçekten çok etkilendiğim kültür sanat eğtim gönüllüsü Abimiz Turan Yalçın beyi de tanıma fırsatı bulmuştum.
.
O kadar okumayı araştırmayı bilgi paylaşımı seviyor ki anlatmakla kelimeler kifayetsiz kalır gerçekten, okumanın önemini her sohbetimizde dile getiriyordu.
.
Bir zamanlar Tokatta görev yapan Süper Vali olarak tanıdığımız Recep Yazıcıoğlu ile ilgili yazdığı Recep Yazıcıoğlu liderlik sırları ve ayrıca hizmetkar Recep Yazıcıoğlu adlı iki kıtabı bulunuyor
.
Ayrıca kendisinin de menenjit geçirip ileri derecede işitme sorunu yaşadığı ve sosyal hayattaki engellilerin yaşadığı sorunları kaleme alip örneklerle güzel bir sonumla kitapta anlatıyor ve Engellerin gerçekten imkan verilirse başaramayacağı hiç bir şey yoktur başarının yüzde doksan dokuzu çok okumakla geldiğini vura vura dile getiriyordu.
.
2016 da tanışmıştık biraz geç oldu ama olsun böyle eğtim sever kültür sanat insanı yazmadan anlatmadan olmaz diye düşündüm.
İyiki tanıştık iyiki tanıdım sizi güzel insan
.
Yayınlanmış kitaplarının toplamı
Sesiz dünyada esintiler
Engelleri aşanlar
Sende kafadan engelisin
Tuncay ile nehir söyleşileri
Tokattan zirveye doğru
1. sessız dunyadan esıntıler2006
2. Tokattan zirveye Doğru 2007
3.Hızmetkar lıder recep yazıcıoglu 2007
4.Recep yazıcıoglunun liderlik sırları 2013 2. baskı 2021
5.Engelleri aşanlar2014 2. baskı 2018
6. sen de kafadan engellisin 2018.
Tuncay ile nehir söyleşi kuantum rüya 2021 az kitap antolojılerde
dergılerde gazetelerde cok şiir ve yazıları bulu maktadır.
.
.2.6.3021
Servet BARDAK