- 344 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Tam Bağımsız Bir Türkiye İçin
Tam Bağımsız Bir Türkiye İçin
Türk Edebiyatının köşe taşlarından biri olan "9.Hariciye Koğuşu" ve "Fatih Harbiye" gibi devasa onlarca esere imza atan Peyami Safa’yi bilmeyenimiz yoktur.Onun önemli özelliklerinden biri de Milliyet, Yenigün, Yeni Mecmua ve Tercüman gibi gazetelerde uzun yıllar yazdığı makale ve gündem yazılarıdır.
O yazılardan mürekkep bir kitap olan "Eğitim,Gençlik,Üniversite" de 1939 -1959 yılları arası yazdığı yazılar vardır.O dönemin bu önemli konularını derinden ve yerinden yazmıştır.
Mesela Tercüman, 9 Aralık 1959 da yazdığı "Esaslı Bir Maarif Sistemine Doğru " adlı yazısında;
"Cumhuriyetin ilanından sonra kültürsüz inkılâp
mümkünmüş gibi en çok ihmal edilen vekalet (Bakanlık) , Maarifti ( Eğitim).En harap ve kullanışsız bina ona verilmişti.Öteki vekaletler için sıra sıra modern binalar yapılırken, Maarif eski bir salaşpur konakta bırakıldı ve nihayet bir kıvılcım o binayı da bir saman dengi gibi tutuşturdu, silip süpürdü.Vekaletin başına geçenler, adı sanı meçhul, kültürle , Maarifle ilgileri olmayan kimselerdi.Bazıları cehaletleriyle bazıları da gittikleri yerlerde sızıp kalacak kadar sarhoşluklarıyla meşhurdu."
Yine 9 Kasım 1959 tarihli Tercüman gazetesi "Maarifimizin Geçirdiği Buhran" isimli yazısında İlkokullarımızdan Üniversitelerimize kadar, bütün öğretim müesseseleri talebe ihtiyacını karşılayamayacak kadar az sayıdadır.Günde dört parti tedrisat yapan okullar var.Gene de açıkta kalan talebe pek çoktur.Üniversitelerimizde yer bulamayan gençler de ordu halindedirler."
Günümüz Türkiyesinde bu kadar üniversiteye okula ne gerek var diyen beğenmeyen güruh bu ve bunun gibi geçmişi yazan kitapları okuyun lütfen! Bir sente muhtaç olduğumuz dönemleri unutmayın sakın!!! Köyde seçilen muhtara kadar karışan emperyal güçler tam da bugün (27 Mayıs 1960) Bir Başbakan ve üç bakanı astılar. Önce türlü kumpas ve iftiralarla onur ve şereflerini linç edip sonra da onlara oy verip bel bağlayan halka rağmen gözlerini kırpmadan astılar.Ve dahi kanlı ellerini hiç yakamızdan bırakmayıp her on yılda bir ihtilal yapıp geleceğimizi ve gençlerimizi yok ettiler.
Bunu yaparken en çokta CHP baş roldeydi.Tıpkı bugün olduğu gibi.
Tam bağımsız bir Türkiye onların ( ABD Yahudi lobisi, İngiltere, AB, PKK, Ermeni,Yunan vs) hiç bir zaman istemedikleri şeydir.
Onun için bu yolda yani gelişmiş ve tam bağımsız Türkiye yolunda çalışanları ya astılar, ya suikast yaptılar, ya da hapislerde çürüttüler.
Gençler bunları iyi okuyun, araştırın ve yaşananlardan ders çıkarın.
Unutmayın ! Tam bağımsız bir gelecek güçlü Türkiye için elzemdir.
Selam ve saygılarımla.
Selim Adım
YORUMLAR
Bizler Türk Milleti olarak çok uzun zamandır tarih sahnesindeyiz ve tabi kolay kolayda esir edilemeyen bir milletiz, kırıp parçalıyoruz bize takılmaya kalkılan zincirleri, kelepçeleri... Gazi Mustafa Kemal de öyle diyor ''Bağımsızlık benim karakterimdir.'' Tarihimizin hazin günlerinden birisi bu gün 27 Mayıs, unutmak ve unutturmaya çalışmak gaflettir... Önemli bir konu bu günde... Kutlarım yürekten...