- 261 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ülke olarak hükümranlık
1
erdoğan lgbtye karşı çıkarken ailenin kutsiyetine sarılıyor.dünyada yaşanan yeni ahlak tartışmaları için reddediliyor din dışı kimlikler.aile bankası kurularak ev hanımlarına maaş verilecek.aynı şekilde ailenin toplam geliri asgari ücretin altındayda 10.000 liraya kadar para verilecek yani ortalama gelire bakılacak nakit destek için.zaten sosyal yardımlar büyük meblağlara ulaşmış durumda.ülke ekonomisi ihracatın artışıyla nefes alıyor.liranın tedavülde olması gerekiyor refahın genel bir amaç olması için.işçiler asgari ücretle maaş alıyor.sendikalaşma dünya geneli altında istatistiklere bakınca.öncelikle yoksullukla mücadeleye ayrılmıştı ak parti davası.chpnin türk soluna kaymasıyla bir dönüşüm yaşandı türkiyede.atatürkün çağdaşlık anlayışında vardı modern kültüre işlerlik kazandırmak.bunun yoluda sanat ve eğitimden geçiyordu.günümüzde bir sosyalleşme olgusu var her kesim için.buna yabancı kalmamıştır islamcı camia.ancak şekilcilikten öte bir anlamı yoktur tesettürlü doktorların olması.ülke birliği amaçlanmıyorsa yüksek kültürle amaçlanan.henüz gerisinde kalmıştır özgürlükler ülkesi olmanın.
2
ülke tvde süleyman soylu açıklamalarda bulunuyor güncel sorunlara temas etmekle.türkiyenin popülaritesi artmıştır soyluya göre.özellikle gelir eşitsizliği bağlamında sorunlar nasıl aşılacak sorusu üzerinde duruluyor.mülteci sorunuda bu bağlamda ele alınıyor.hüda parın terörle bağı tartışılıyor medyada.buna karşın chpnin çözüm odaklı siyasetide riskler taşıyor.çünkü hdpnin türkiye özleminde suriye şartlarına benzer bir demografik yapıya gitmek var cepheleşmenin iç savaş riski barındırmasıyla.bir kardeşlik ülküsüne dayanmıyor dışlayıcı mücadele.emperyal ülkelerin planlı kışkırtmasıyla düşmanlık tohumları ekiliyor halklar arasında.
3
türkiye bir ortadoğu ülkesi her ne kadar avrupalı olduğu iddiasıyla hareket etsede.ayrıca kendi tarihinde var batıyla girdiği savaşlar.coğrafi keşifler dünyaya açmıştı avrupayi yaşadığı sıkıştırılmışlık içinden.modern çağın düşmanları değişiyordu soğuk savaşın şartlarıyla düşünürken emperyalizmi.ve kuzeydeydi güneş şarkısı var ya.sömürgecilikle zengin olmuştu batı.soğuk savaşın sona ermesi tek kutuplu bir dünya demekti.islam ülkeleri bu hegomonyadan kurtulmak için savaştı.özgürlük talepleri provoke edildi her defasında.kan ve barutla yoğrulan bir dünyanın mazlumlarına kucak açmıştı islam.bu nedenle bir ontolojik farkı vardı diğer dinlerle.kendini son din olarak tanımlıyordu islam.diriliş düşüncesinde vardı dünya hayatının devamı.hesaba çekmeli kendimizi hesaba çekilmeden önce.hesap verilirlikle anlaşılırdı hayatın anlamı.işte zülme batan bir dünyada adalet fikride kaybolmanın eşiğindeydi.neyi amaçlıyordu islam düşmanlığı.yalnızca tanrısal iradenin iyilik ve güzelliğe daveti.hayata anlam katan bu değerlerdi aslında.hikmet müminin yitik malıdır dustürü için yaşardu mümin.küfrün tek millet olmasında gizliydi verilen savaşın anlamı.birde cihat vardı can ve mal konusunda fedakarlık gerektiren.soğuk savaştan sonra bu argümanlar kullanıldı islamı çirkin göstermek için.insanlar nefret duysun istiyorlardı islama.ak partinin iktidarında camiler ve külliyeler açıldı.fetö gibi örgütlerin alternatifiydi seküler kesim.bir propaganda savaşına dönüştü kendi içimizdeki cepheleşmeler.15 temmuzun anlamı siyasi hesaplaşmaydı laik cumhuriyette bulunan farklı arayışlar için.cemaat devlet ve tarikat söyleminden uzaklaşıldı son seçimlerden sonra.kılıçdaroğlunun gerçek ülkücü olduğu iddiası yanlış bir söylem olarak toplumu manipüle etmenin bir aracıydı türkiye şartlarında.nede olsa tahamül göstermenin uzağındaydı toplumu ayrıştırmanın tuzağındaki tehlikenin varlığı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.