- 319 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
DEMOKRASİ ZAFERİ
DEMOKRASİ ZAFERİ
14 Mayıs,
Aylardır beklenen önemli gün geldi çattı, herkes eteğindeki taşları döktü. Eski seçimlere nazaran katılımın daha yüksek olduğu bir seçim yaşadık. Yediden yetmişe herkes oyunu kullanma telaşındaydı. Güzel de bir seçim oldu. Umduğunu bulamayıp hezimete uğrayanlar olduğu gibi parlak bir zaferle çıkanlar da oldu.
Başından sonuna kadar pek çokları gibi pürdikkat süreci yakından takip edenlerden oldum seçim sürecinde. Yeri geldi hop oturup hop kalktım ama ziyadesiyle keyif aldım bu süreçten. Ve uzun zamandır böyle bir seçim süreci yaşamamıştım. Mevcut iktidar Meclis’te çoğunluğu ele geçirdi yine. Sadece Cumhurbaşkanlığı seçiminde istenilen sayıya ulaşılamadı. İki hafta sonra adaylar yeniden yarışacak. Halk yeniden sandığa koşacak. O günü de dört gözle bekleyeceğim şüphesiz.
Tüm bunlar seçimin ayrı güzellikleri benim için. Ama beni asıl sevindiren ise kazananın demokrasi olmasıydı. Onun bunun dediği değil, milletin dediği oldu. Ve millet bir daha kendinin ne kadar önemli olduğunu, vazgeçilmez olduğunu gösterdi. Eğer bir adam, bir kadın Meclis’te söz sahibi olmak istiyorsa önce halktan icazet alacak, almasını öğrenecek. Dün vatandaş bunu canlı canlı gösterdi tüm siyasilere. Sanırım hepsinin kulaklarına küpe olmuştur bu seçim. Halk varsa siz varsınız, halk yoksa siz yoksunuz. Yıllardır bunu söylemekten dilimde tüy bitti ama yine de yılmayacağım söylemekten. Çünkü siyasiler halkla ayağa kalkar, yoluna devam eder. Halk yoksa yanında yaya kalır tozlu yollarda. E efendiler, beyler, hanımlar! Ankara ıraktır, yalnız gidilmez gidilse de bir daha dönülmez. Size yoldaş gerek. O da halktır, halkın ta kendisidir.
Bu siyasetin değişmez düsturudur, olmaya da devam edecektir. Her zaman halkın yanında, halktan yana olmanız temennisiyle. Bu düsturu a’dan z’ye tüm siyasilere öğreten, ezberleten halkıma teşekkürü bir borç bilirim. Halk el üstünde tutulursa ki sadece seçim zamanı değil, her zaman, o millet her zaman kazanmaya mahkumdur. Bu da ancak ve ancak demokrasiyle, seçimle olur. Bir sonraki seçimin de 14 Mayıs seçimleri gibi güzel ve memleket yararına geçmesi en büyük temennim. Her şey bu güzel ülke için. Her şey bu yüce millet ve devlet için. Hükümetler gelip geçer ama Devlet baki kalır. Vereceğimiz her bir oyun kıymeti pek fazladır. Bu düşünce içinde sandıklara koşmalı ve gerekeni yapmalıyız. Çıkan karara da saygı duymak en ulvi görevimizdir. Ülkemiz için hayırlısı neyse o olsun. Şimdi söz milletindir. Buyurun sandıklara.
NECATİ DİLEK