- 238 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ORHAN GENCEBAY HAYRANI OLMAK
ORHAN GENCEBAY
HAYRANI OLMAK
Orhan Gencebay dinlemek ve onun hayranı olmak bir ayrıcalıktır.
Orhan abi her yüreğe misafir olmaz. İnsanın önce mayası ve toprağı ona uygun olmalıdır. Bencil ve egoist insanlardan Gencebay hayranı çıkmaz.
Gencebay hayranları mütevazi şefkatli ve yardımseverdir..
Orhan Gencebay hayranları kimseye kötülük düşünmez ne yaparsa kendilerine yaparlar.
Başkalarına acı çektirmeyi bırakın akıllarından bile geçirmezler.
Başkaları için kendilerini heder eder adeta kendilerine acı çektirmekten zevk alırlar. Ancak bunun sonunda mutluluğu umarlar.
Aşk önce acıyla başlayan bir serüven olup sonunda mutluluğu hedeflenen bir yolculuktur...
Aşkın önündeki engellerde zaman zaman feleğe suçlamalar yönetilse de burada ölçü hiçbir zaman kaçırılmamıştır.. Kader insanın tercihleridir... Zaman mutluluk yerine acı tercih edilir Çünkü acı benliğin ve olgunlaşmanın ilacıdır..
Orhan Gencebayı sevmeye başladığım ilk şarkı :
iki elin kanda olsa da gel
Ecel bize pusu kursa da gel
Korkma Tanrım sevenleri korur
Sevenlerin dualarıyla gel.
Sevgiliyle yaradan’ı sürekli aynı pencereden izleyen bir müzik üstadı sevgilisinden ışık ve Umut bulamadığında yaradana sığınan yaradandan sevgilisini ilgisini isteyen bir Gönül erbabı..
Orhan Gencebay hayranlığında sevgili acı çektirmekten zevk alır Ancak bu acı keyif veren bir acıdır. Bu acı olgunlaşmanın ilk basamağıdır, bu acının verdiği haz bizi olgunlaştırır ve pişirir.
Dün gece hep seni düşündüm Söylediklerine aklım takıldı.
Uykumda bir sağa bir sola döndüm
Allaycı gülüşe aklım takıldı
Sevgili her zaman bizimle dalga geçen bize eziyet veren bizi şüpheye düşüren bizi meraklar içerisinde bırakan bir figürdür.
Sevgilinin elinde adeta Orhan Gencebay hayranları bir oyuncak gibidir. Sevgili hep zalimdir hep acımasızdır hep nankördür.
Ancak yine de Orhan Gencebay hayranları sevgiliye küsmeyi beceremezler.
Sevgiliye asla beddua edemezler.. onun mutluluğu dahi Gencebay hayranlarının mutluluk sebebidir..
Seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli olsa gerektirmiş şair.
Çoğunlukla platoniktir gencebay hayranları.
Aslında sevgiliye ulaşıldığında buruk bir acı hissedilir. Çünkü kalp alışmıştır hicran’a hasrete ve Özlem çekmeye..
Acılarlar yoğunlaşan bir gönül yurdudur Orhan Gencebay hayranlığı..
Bugün bir gariplik var ki üstümde
Seni arıyorum
Senin yokluğunu Şu Garip gönlüme anlatamıyorum
Diyecek kadar çaresizliğini mısralara döken gönüllerin şarkısıdır Orhan Gencebay şarkıları.
Çaresizliğin melankolik ruh yapısının ve kevgire dönmüş Bir kalbin meydanıdır Orhan Gencebay şarkıları ve Orhan Gencebay gönüllüleri.
Cesareti olmayanlar gizli gizli dinler cesareti olanlar ise müziğin sesini tüm mahalleye duyurmaktan keyif alırlar.
Orhan Gencebay kalpleri nakış nakış işler.
Batsın Bu Dünya derken bile yeni bir dünyanın hayalini kurar Gencebay hayranları
Hiç kimseyi sevgisiz bırakmak istemezler herkesin bir sevgisi ve sevgilisi olsun ve en son bizim sevgimiz olsun düşüncesi hakimdir.
Aşkı ve acıyı kutsallaştırır hiçbir zaman acıyı tepelemezler hiçbir zaman aşkı küçümsemez ve aşkı ayağa düşürmezler. Aşk bu mahallede daima kutsal daima yücededir aşk yaratanın bize en büyük hediyesidir.
Bir Orhan Gencebay geldi bu dünyadan
Kimileri der ki bana kimsin diye sorsalar Orhan gencebayla aynı çağda yaşamış biri olarak tanımlarım kendimi.
Sen benim içimde korkulu rüya
Her gün sevip sardığım bir hülyasın
Yokluk ateşten gömlek sensizlik ölüm gibi Rüyam dünyam benim hülyamsın.
Adeta sevgiliyle iç içe geçmiş bir ruh halinin yansıması.
Sevgili dünyanın her tarafını kapatmıştır belki benliğin üstüne çıkmış benliği kuşatmıştır.
Buradan Sezai karakoç’a bir geçit yapıp şu mısraları yazmak istiyoruz.
Sen merhamet Sen Rüzgar Sen tiril tiril kadın
Sen bir mahşer içinde en Aziz yalnızlığı yaşadın.
Sevgili ne kadar kalabalıkta olursa olsun ne kadar şaşaalı bir hayat yaşarsa yaşasın aşığıından habersiz ise onun olmadığı bir dünyada yaşıyorsa yapayalnızdır o.
Yeryüzünde Ben ürettim veremi
Lokman hekim bulamadı çaremi
Asli İçin kül eyledim Kerem’i
İbrahim’in atıldığı kor benim
Aşkın çaresizlikle eş değer tutulduğu aşka köle olmuş ruhların bir araya toplandığı aşkın bir muamma bir bilmece olarak görüldüğü ruh halinin yansımasıdır Gencebay hayranlığı. Aşk ancak müzikle ve şiirle anlatılabilir bu mahallede..
Orhan Gencebay hayranları yalan söylemez kötülük düşünmez şiddet uygulamaz.
Merhametli ve vicdanlıdır hayırseverdir.
Sevgili eziyet ederse en fazla Allah’a şikayet edilir..
Sevenleri buluşturmak ister ayrılanları birleştirmek ister sevgilinin mutlu olması için hayatını önüne sere.
Aşk kullanılıp atılan bir meta değildir.
Aşk bir kimlik bir ruh bir bedendir.
Aşk bir ömür kalbe tutulmuş ağır bir hazine çok değerli bir kıymetli hazinedir.
Son olarak bize ait olan dizelerle bitirelim.
Biz solan Sevda yapraklarını cariyelerin kucağında harmanlayan ucuz aşıklardan hiç olmadık.
Onları kalbimizin Zümrüt sandıklarına koyduk her gece öpmek için..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.