- 243 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
oryantalist bakış açısıyla
1
edward w.saidi bilmeyen yoktur.bir çok düşünceye kaynaklık etmiş oryantalizm kitabı.şarkiyatçılık ve doğuculuk anlamına gelen kitabında ezoterizm denmiştir bu kültürlere.afrodizyakla sarhoş kadınların neden olduğu cinayetler.inandırıcı olmasada bu bakış açısı değişmemiş.bu yanlışlığın tuzağına yakalanmayla başlar her türlü çarpıtma.bütün dinlerin vatanı ortadoğu olmsında ayrı bir gizemi var bu kürtürlerin.geothe ve nietzsche iyilik ve kötülük kavramını taşımış felsefeye kadim kültürün tanıdığı olanakla.aynı şekilde freudun totem ve tabula açıklaması kutsaldan anlaşılan korkuları.dj tanrı şarkısında aynı anlayış var.kuranda bu ezoterik çarpıtmanın art niyetine maruz kalmış felsefe tartışmalarıyla oluşan bilincin dumura uğraması neticesinde.her tür inancın varlığına karşın pozitif bilime uzak kalmasıyla açıklanmış bu halkların yoksulluğu.son dönemde pornografi girmiş hayatına insanların.bunu inancın emrettiği görüşünde adnan hocacılar gibi tarikatler.bunu itirafçilerden öğreniyor kendisine güven duymuş insanlar.kuranla bir çok kişinin sapıttığı biliniyor.incil ve tevratta olmayan mana alemine yolculuktur ayetler.günümzde oryantalizm anlam değiştiriyor islamın farklı bakış açısıyla bir umut olması batı için.oysa bir din olarak hristiyanlıktan farksızdır ontolojik gerçekliğe göre.dinlere bağlılık için inançta aranmıştır hakikate duyulan sadakat.
2
halk tvde yoksulluğun nedeni tartışılıyor.murat ağırel yolsuzluğa bağlıyor gelir uçurumunu.kılıçdaroğluda 5li çetenin ihaleleri nasıl kaptığını açıklamış defalarca kamuoyu önünde.bir dolar cennetinde liranın dolaşımda olmaması.timur csoykan yerlilkiği tartışmaya açıyor erdoğanın kimleri düşündüğünü açıklamak isteyince.halka inanmanın varlığından sözetmek için siysete değişim yaratmak.erdoğan şark kurnazlığı derken kime ayna tutmuş siyasette.halk vefa duygusunu kaybediyor timur soykana göre.bunun nedenide insanların saygısını yitirmesi olabilir.şule aydın programın sonunda bu açıklamaları istiyor timur soykandan.barış pehlivanda bu konuda farklı düşünmüyor.
3
kübra par sunuculuğunda uzay tartışmaları var habertürk kanalında.geleceğin teknolojisinde uzayda kültür seyahatları var programa konuk olanlara göre.uzayda yerleşik hayatı hayal etmek hiçte zor değil teknolojiye göre.şimdilik koşullar araştırılıyor dünyaya yakın mars gibi gezegenler için.selçuk bayraktar bu işin öncülüğünü üstlenmiş.uzay yolculuğu için planlama şimdiden başlamış.yakında tüm ülkelerin uzay istasyonu olacak gelişmelere bakınca.türkiye bu yarışta nasadan bilgi alarak çalışmalar yapıyor.türkiye çok daha ileride uzay teknolojisinde konuklara göre.bir fiyasko yaşanmaz umarım türkiyenin itibarı açısından.
4
devlet yatırım yapıyor ama bir refah getirmiyor ülkeye küçük bir azınlığa tanınan haklar.meral akşenerin bugünkü mitinginde temas ettiği konular.birzda görüş farklılığında görmeli siyaseti.millet ittifakında fetö ve pkk gibi terör örgütleri umut bağlamış siyasete iktidar olmak için.erdoğan uzun bir iktidar dönemini halkla kurduğu iletişime borçlu tek adam deniyor başkanlık rejimine.sanayileşme için gösterilen çaba bizi avrupaya yakınlaştırırmı sorusu.batının güçlü türkiye korkusunda var savunma sanayinin gelişmesi.hdp demokratik taleplerle kılıçdaroğlunu desteklemiş görünürde.iki ittifakta kazanacağına inanmış seçime giderken.hayırlısı olsun demekten başka çaremi var.
5
demokraside her türlü sorun çözülür.buna inanmış millet ittifakını oluşturan partiler.iktidare geldiklerinde demokratik taleplerini anlayışla karşılayacak devlet.bir bölünme tehikesinden sözetmenin anlamsızlığı.türkiyede kimlik politikası etnik temele dayanıyorsa.eşit haklara sahip olmalı halklar.hdpnin kaos beklentisi var gelecekten.chpnin devlette devamlılık ilkesi için hükümranlık haklarında görmesi ülkenin güvenliğini.atatürk fikirleriyle yaşıyor aydınların zihninde.kültür sanat anlaşılır kılıyorsa siyaseti.bunu keşfetmiş chp burjuva sanatından medet ummakla.akp nin kültürle olan mesafesi kendini ifade etmedeki en büyük zaafı.memura verilecek zammın dışında siyasal islam topluma bir şey vadetmiyor.zaten dünyada bir gerileme yaşıyor islamcılık.yeni bir heyecan siyasetten beklenmeli oysa.akpnin tabanında kendini ifade etmenin yolları aranmıyor malesef.din eğitimi dışında bir kültür faaliyeti yok önyargıların sosyalleşmeye engel olmasıyla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.