- 192 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kolektif Alan 43 / 44
43
Yine kolektif alanlı yapılar, özneler bileşimli birliğin kolektif birim zaman gücü nedenle adeta iniş aşağı durumla yükten hafiflerler. Ayrıca hafiflemek; sinerjin bir hız kazanmak, sinerjin bir gayret kazanmak, sinerjin bir şevk kazanmak olup, kolektif alanlar kolaylık ve zorluğun alan yönleri olması nedenle çift yönlü bir alan karakterlidirler.
Görüldüğü gibi kolektif yapılar özneler gibi, yardımlaşma gibi, dayanışma gibi, iş bölüşümü gibi birçok parçalı alanların bileşimleriyle, unsur saldırlar.
Kolektif bir yapının etkileştiği fiziki bir alan ortamı vardır. Yine kolektif bir yapı fiziksel alan taşıyıcılı modülasyonlarla özne ve özneler nedenlidirler. Ortak sağlatmalı paydaşlık ilişkileri kolektif yapıların temel ve öznel çevrim eksenidirler. Doğanın kendisi gibi evrenin dokusunda gelmekle kolektif alanlar da enerji nedenlidirler. Kolektif alanlar paydaşlık durumlusu enerji akışını ve enerji üretimini kesikli, sürekli ve düzenli hale getirirler.
Kolektif yapı içinde kısmi bir dış çevre vardır. Yine kolektif alan içinde hayata değin nesnel ve öznel bir yapısallardan kaynaklı parça etkilerin, etkileşimleri bulunur. Örneğin; çevredeki sıcaklık, soğukluk, yağış gibi çevre sel olgu ve olaylar fiziki alan etkileri iken; yine kolektif alan içindeki düzenli iletime ilişkilerle; paylaşan, yardımlaşan, dayanışan iş bölüşümü de yapının öznel alan etkisiydiler.
Kişiler üzerinde dışardan sağlaması gereken günlük ve zorunlu belirmeler vardır. Bunlar vücut lokasyonu içinde (özel bağıntısı içinde-yerellik içinde) bin bir kılığa bürünen enerji akışlı, enerji çevrimli, enerji dönüşümleriydi. Enerji dönüşümleri kendisini çağıran kendisini tekrarlayan evrensel dokulu süreçlerdi. İşlerlik ilkesi yazıma bkz.
Evrensel dokuya dek bu tür analog ve analoji benzerliklerin lokal özelleşmesi içinde kişinin duygu, duyum ve kaygıları vardır. Giderilmesi gereken bu tür kaygılar kolektif alanın parçalı belirmeleri içinde parçalı durumların etkinliğidirler.
Kaygılar; sıralı belirmeler olabileceği gibi karmaşık ya da değişken, öncelikli davranışlar da olabilirler. Soğuk olmayan, yağışlı olmayan bir gün de güvende olmanın kaygısı biraz geri plana düşer. Bu durumda örneğin açlığın giderilmesi, açlığı bastırılması duyumlu bir kaygı ileri çıkmakla bir öncelik alabilir.
Ya da kuşların bile şakımayı kesmesiyle aniden sessizliğin oluştuğu bir ortam, özne için dikkat çekici bir uyarılmadır. Yani kişi için sessizlik durumu güvenlik kaygısıdır. Eşleyişle güvenlik kaygısı da organizmanın bencil duyumla kendisini tekrarlayan, kendi korunum yasası içindedir. Bunlar kaygılardaki sıralı veya karmaşıkça belirmekle değişkenli olabilen kaygıların belirme biçimleridirler.
Öznenin günlük yaşamı içinde gözlem ve deneyleri sonucunda edindiği izlenimlere göre sessizlik özne için hiç de hayra alamet olmayan tehdit bir dış durum uyaranıdır. Öznenin hayali içinde bu sessizlik etrafta av için gizlenmiş tehdit bir yırtıcının varlığına yorumlamasıyla, öznenin güvende olma kaygısı öne çıkabilir.
44
Kişinin üzerindeki kaygılar kişiyi günlük tasarrufları içinde tutmayı gerektirir bir tetikleyicidirler. Beslenme duygusu dışta nasıl ki elmalı ağaç ile kişi arasında bir eğimse; benzer duygular kişi ile kişiler arasında da ortak özellikle ve sağlasan etkili eğim alanı oluşturur bir tasarruf biçimidir.
Bu eğimler yardımlaşma, dayanışma, iş bölümü yapma gibi paylaşımlar içinde kişinin günlük kaygılarını birlikte giderilmesi işine dönük amaçlı özne eylemlerdi. Bu eğimlerin öncelik durumu yüksek potansiyeli belirler. Geriletilmiş duygular düşük potansiyelli enerji karakteri taşıyan eğilimlerdi.
Kişilerin dışsal olarak ve günlük olarak yerine getirmesi gereken karşılanmaları; kişi-kişiler arası eğime konu olmakla; kişi-kişiler arası eğim bağlanımı kişiyi kolektif bağlanımla olacak davranışlara doğru iter.
Ya da açlık gibi zorunlu eğilimlerin karşılanması içinde olan kişi, dıştaki benzerlerin bağlanımıyla kolektif girişimlerle olacaktır. Yine kolektif bağlanımın kişiye verdiği iniş aşağı enerji durumu, kişiyi cezbeder. Kişiyi cezbeden eğim kişideki şev duygusunu kabartır. Şev duygusu kabaran kişi de bu kolektif cazibe ile kolektif davranışlara doğru yönelir.
Minerva’nın baykuşu gece öter misali (önce olaylar yaşanır, sonra o olayın bilgi ve bilincini edinir misali) ilk kez kolektifi olan hemcinsler kolektif davranışı biliyor değildiler. Dışta, yardımlaşmalı girişen kişi-kişi davranışları ortam içinde kişilere yeni bir bağıl kolektif davranışlar alanı açar.
Bir ortam içinde oluşan eylemli üst üste kolektif zamanlar, evren sel dokunun lokasyon içinde kalan parçalı kısmından ileri geliyordu. Evrenin vakum enerjisi kendisini tekrarlayan dalga süreçleriyle sürekli kaynayıp sabun köpüğü gibi var olup, saf enerji biçiminde yok oluyorlardı. Evrensel dokunun çalkantılı dalgalanması lokalizasyon içindeki üssü ve üstel durumların Per türbülansıdırlar.
Çalkanmalar en az durumla nesnel dünyadaki kuantum alan etkisinin özelliğidir. Frekansın dalga boyu ve dalga genliği farkları, frekansları iç içe, üst üste, yan yana dünyalar şeklinde konumlayıp birbiri üzerine binmesi ortam içine açılan yeni ortam alanlardı.
Günlük olarak karşılanması gerekli kaygılarıyla olan kişi, türlü eğilimlerle güdülüdür. Güdü eğilimler de davranışsaldır. Bu dış ortamlı davranışlardan birisi de kişi-kişiler arası girişimlerle, kişiler arası bağlanım yapmanın çekiciliğidir. Kişi ve kişiler arası çekim ilişkisi kolektif sinerjini kolektif bağ ilişkisi olarak belirir.
Kolektif bağ ilişkisi sinerji verir. Sinerji kişi üzerindeki sağlama zorluğu olan enerjiyi, yokuş aşağı enerji kolaylamasına çevirir. Yükü kolaylaştırma sinerjisi oldukça çekici bir sosyal bağ ve kolektif bağ ilişkisidir. Kişi ve kişiler kişi sel duyum ve kişi sel doyum farkları nedenle, kolektif alanın hem aksağıdırlar hem düzenleyicisidirler.
Değilse kolektif tabanlı köleci bir alan içindeki köleci mana, “kolektif sağlatma yerine” mülk sahibi olan birilerinin kişileri mülksüz kılmasıyla; sağlamaları rızk verme lütfu üzerinde açıklıyor olması “kolektif aksamayı büyütür”. Kolektif alanlı kişi, köleci mülk sahipli yoksunlukların uzlaşılmaz olan çelişki ve çatışmanın sübjektifliği içine dönüşür. [/ikiyanayasla]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.