İLİM CEHALETİ ALDI EŞEKLİK BAKİ KALDI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gülgüle öğretmen doğunun bir ilinde.Dikiş diker,nakış işler mendili de elinde.Yaş yirmi bir deyince görücüler göz dikmiş.Birbirini takiben günlerce gelip gitmiş.
Günler günleri kovar her gün yeni gün doğar.Büyükleri günü gün evlilik der ve dayar.Gülgüle okumuştur okumuş ister elbet.Hiç düşünmez okumuş olsa da kimileri müebbet.Ben bilirim diyerek övünüyor zır cahil.Kibri tavan yapınca kimseye vermez mehil.
Benim dediğim olsun istişare kapalı.Kadın dediğin kim ki ,bir de narin yapılı.Gelin gittiği evden dönüş yoktur geriye.Gelinliği kefeni çıkış yok tek kapılı.Böyle anlatılmıştır ve köle yapılmıştır.
Damat dört yıl okumuş.Cehaleti dokumuş.Danışacak bir bilge ve büyüğü yokumuş.Sıktıkça sıkılmış,ipler iyice gerilmiş.İş bu ya; evin reisliği de kendisine verilmiş.Eve gelen akaret ellerinde toplanmış.Günler günü Gülgüle sopalarla joplanmış.Kanunun medenisi medeni kanun kitap.Her nedense erkeklerden duyulur en gür hitap.Çilesi tükenmeyen Gülgüle düşer bitap.
Ve bir gün..Sırtına takılı semer.Vücudundan sızan tüm kanı emer. Sıkmaktan birer birer dökülse de dişleri.Çektiklerini rapor eden küçük fişleri.Birnirine zımbalar.Sarı bir zarfa koyar.Zarf kapağını yalar.Gönderir mahkemeye boşayın der hakime.Hayat kendinin kime ne?Çektiği yetti.Yolun yarısı bitti.Adam olacağı yok.
Mahkemeden geldi celp.Pişman olunca eşi ,Gülgüley’e dedi; help!..
excuse-moa!..Yıllarca sana saldırdım oldum adeta boğa.Bundan böyle kötülük yapmayacağım sana.Bu davayı geri al ve yine benimle kal.
Gülgüle gözü yaşlı.Baba kapısı taşlı.Durup şöyle düşünür.Alışan hep eşinir.Zulmün affı olur mu?İnsan zulmü solur mu?Yıllarca kesilmişti yumruklarla nefesi.Nefes alamamaktan içinde kaldı sesi.İki el bir baş için çare kendi elinde.Sopa eksilmemişti yıllar yılı belinde.Çocukları evlenip yuvasını kurmuştu.Şimdi hayat kendinin..Ve tarta nişan aldı on ikiden vurmuştu.Tek celsede boşandı çekilen anıda kaldı.Güle güle Gülgüle.Hataya düşme bir daha bile bile.
YAZIYI GÜNE TAŞIYAN SEÇKİ KURULUNA VE OKUYUP PUAN VEREN EDEBİYAT DEFTERİ AİLESİNE TEŞEKKÜRLERİMLE.
KIRMIZI KURDELEYİ ŞİDDETE MARUZ KALAN KADINLARA ..HALDEN ANLAYAN VE KADINLARA HER KONUMDA DEĞER VEREN VE DESTEK OLAN İNSANLARA VE KURUMLARA ARMAĞAN EDİYORUM.
YORUMLAR
Esin verici bir metindi okuduğum. Yaşamdan böylesine dramların çıktığı kareler halen var malesef. Finali de özgürlüğe evrilen bu öykünün en can alıcı yanlarından biri de anlatım diliydi kuşkusuz. Eser,su gibi akıverdi lirik bir şiir gibi. Eser sahibi kalemi yürekten kutluyorum. Duyarlılık adına da bu emeği veren kaleme saygı ve selamlarımla.
Oğuzhan KÜLTE tarafından 7.5.2023 22:16:07 zamanında düzenlenmiştir.
Esin verici bir metindi okuduğum. Yaşamdan böylesine dramların çıktığı kareler halen var malesef. Finali de özgürlüğe evrilen bu öykünün en can alıcı yanlarından biri de anlatım diliydi kuşkusuz. Eser,su gibi akıverdi lirik bir şiir gibi. Eser sahibi kalemi yürekten kutluyorum. Duyarlılık adına da bu emeği veren kaleme saygı ve selamlarımla.