KENDİN PİŞİR KENDİN YE
Yemek deyip geçmeyin.Can boğazdan gelir.Şu sıralar mutfaktan buldozer geçse de doğal gaz bedava.Yak altını boş tencerenin..Kendin pişir kendin ye.
Ucuz gıda kuyruğuna girip sakın israf etmeyin.Ekmek pahalı,et pahalı süt pahalı.Peynir-zeytinin yanına varılmıyor zaten.Soğan-sarımsağın edebiyatını hiç yapmıyorum koku yapıyor.Üç defa öpünce yanaktan açılacak aralar.Tabi bu aralar tanısın tanımasın gelen giden sarmaş -dolaş.Eee birlikte yol alıp beş yılı birlikte marş..marş.
Ağızda diş,geçinmek için iş yok.Kadrolar-radyolar-tv ler parsellenmiş.Viyadükler tutulmuş.Ne kadar faydalı şey varsa yutulmuş.Diller pabuç..Atış serbest, alabildiğine uç.
Hızla atılan temeller..ileriye yönelik emeller.Güneyden-güney doğudan esen yeller zirveye selam söyler.Bulun müsebbipleri..geri dursun arabanın’’ bip ’’leri.Zira yollar bozuk ,kiralar pahalı, köprüler uçuk unuttuk artık özel jeepleri.
Bir evim olsun,bir de tütmeyen sobam.Gözlerim yanmasın budur tek çabam.Mezardan çıkıp da gelse de babam unutmam bir daha müsebbiplerini.Yapanın yaptığının yanına kâr kaldığı dönemeçleri geride bırakmak bizim de hakkımız.
Yiyenin -içenin ,tünellerden geçenin belli olduğu şeffaflığa hasretiz.Haramilerin sayısı, deli bal kovanını kıran ayısı,yoluna yürüyemeyenin dayısının kalabalık olduğu bir dönemden geçiyoruz.Bulunca şerbet, bulamayınca su içiyoruz.Sarhoşluk değil bu ipnotize ile kendimizden geçiyoruz.
Uyku ile uyanıklık arası..Artık uyanmanın sırası.İkram bekleme kimseden.Sonra tutarlar enseden.Düz yürü esnemeden.Varsa elinde dermanın.Savuracaksın harmanın.Tencere senin,tas senin.Ocak ve ateş senin.İki el bir baş için..Kendin pişir kendin ye.Şu pısırıklığı yen.Zekisin,çalışkansın.Senindir bu parlak gen.Çare biziz,çare siz,çare onlar,çare sen.
YORUMLAR
Buz tuttu bak pencerem,
Bitmez gönül cenderem,
Kaynamadan tencerem,
Varsın olsun doğal gaz...
Nurettin GÜLBEY
Saat :09:30
03.05.2023
Yalova
Tebrikler efendim...Anlamlı ve güzel bir yazı,kutlarım...Selam ve saygılarımla...
Nurettin GÜLBEY tarafından 3.5.2023 09:35:31 zamanında düzenlenmiştir.
Doğalgaz bedava bile olsa boşa yakmıyorum çünkü biliyorum ki hiç bir şey karşılıksız olmaz kaşıkla verdiğini kepçeyle alırlar o yüzden altın verseler acaba karşılığında ne alacaklar diye hep şüpheyle bakma tarzım var benim.
Ah sevgili nenehim boşverin ağır mevzuları sizde aşk meşk yazın bizim gibi diyor tebessümle ayrılıyorum sayfamızdan:)
Emeğinize yüreğinize sağlık
Sağlıcakla kalın
Dilek pınarı tarafından 2.5.2023 19:07:32 zamanında düzenlenmiştir.
Dilek pınarı tarafından 2.5.2023 19:07:59 zamanında düzenlenmiştir.