- 306 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
24 NİSAN ERMENİ TEHCİRİ VE ORHANGAZİ'Lİ ERMENİLER
1915 Ermeni sürgünü ve tehcir olaylarında ilçemizde yaşanan hadiseleri hatırlamakta fayda var. O dönem ilçemize bağlı Çengiler köyü şimdi ki adı ile Yalova’ya bağlı Sugören köyünde vuku bulan olayları hafızamızı tazelemek adına tekrar yazıyorum... Köyde Abdülhamit han döneminde çekilen fotoğraflarda hali hazırda kaçak bir silah fabrikası bulunduğu ispatlı delilli elimizde mevcuttur. Hafiyeler tarafından yıldız sarayına gelen jurnallerden Sugören köyünde isyan hazırlıkları olduğu bildirilmiş.(1)
Kadı sicillerinde Orhangazi civarında yaşanan adli vakaalardan belgelerde elimizde mevcut. Hatta Sinan Çuluk hocamızın Osmanlı Türkçesinden günümüz Türkçesine cevirdiği Osmanlı İstihbarat subayının 9 sayfalık raporu elimizdedir. (2) Sinan Hocanın çevirisi epey uzun olduğu için kaynakça kısmında belirttim. Arzu edenler internette bulabilirler. Yanlız şunu vurgulamak istiyorum. Liyakat gerçekten bir devlet memuru, devlet adamı için çok elzem bir şeydir. Bu raporda okuduğum ve yıllarca değişmeyen kanayan yaramız. Liyakatli devlet adamı imiş bunu bir kez daha okumuş, görmüş oldum. O dönemde Orhangazi liyakatsiz kişilerin elindeymiş dün bugün degişen pek bir şey yok maalesef.
Bütün bu bilgilerin ışığında Orhangazi ilçemizde Türkler katliam yaptı denemez. Hatta size bir olay anlatacağım; Bu olayın şahitlerinden biriyim.
Orhangazi ilçemizde Cumhuriyet Halk partisi ilçe başkanlığına seçilen Osman Uçar abimiz seçildiği yıl Orhangazi’de Ermeni Konferansı düzenledi. Beni de davet etti sağolsun. Konferansa konuşmacı olarak Raif Kaplanoğlu davet edilmişti. Konferansın ilerleyen bölümlerinde Raif Kaplanoğlu biz önceden Ermeniler ile kardeştik diye bir çıkış yaptı. O esnada Orhangazi Çeltikçi köyünden Ali Sevinç abimiz yerinden fırladı ve kürsüye doğru söylene söylene yürümeye başladı. Bu nasıl kardeşlik ki dedemin başında balta parçalamışlar derken araya Osman Uçar abimiz araya girdi. Konferansa ara verildi. İkinci bölüm fazla sürmeden bitirildi. Şimdi bunu neden anlattım diye sorabilirsiniz.
Biz diyoruz ki bu iddialar enine boyuna araştırılsın. Üniversitelerimizin tarih bölümleri var. Osmanlı arşivlerimiz açık dileyen bunları araştırabilir. Bizim ilçemizde İngilizlerin ve Emperyalist güçlerin kışkırtmaları ile gerek Yunanlar,gerek yerli Rumlar,gerekse Ermeni taşnak çeteleri katliamlar yapmışlardır. Suça karışmayan bir Ermeni,Rum vs kimse ile meselemiz olamaz. Suça karışmış bize silah cekmiş kimseyede kardeş diyemeyiz. 2018 yılında ilçemize Fransa’dan gelen Ermeni asıllı Fransız bir Yönetmenin çektiği belgesel Fransa Kansas’ta derece alıyor. Diaspora propaganda amaçlı çektiği bu belgeselde bizi katliamcı göstererek algı oluşturulmaya çalışılmıştır. O dönem ki yetkililer bu çekimlere nasıl izin verdiği ise ayrı bir konudur. Yerli sözüm ona tarihçi nüsfetteleride diasporaya çanak tutmaktadır. Aslı astarı olmayan, akademik değeri olmayan uydurma,yanlı bilgileri gerçekmiş gibi sunmak hiç bir tarihçiye yakışmaz. Üniversitelerimizin tarih bölümleri,Osmanlı arşivlerimiz, tarafsız uluslararası bir heyet kurulup tarihi gerçekleri araştırmak için ilgilileri beklemektedir. Her gördüğü kalıntıları Ermenilere Rumlara mal eden yazarlar tarihe bir şey katamazlar. Akademik değerden yoksun bu çalışmalar beyhude ve boştur.
Orhangazi ilçemizde yapacağımız Sözlü tarih çalışmamız ilçemizde bir ilktir. Akademik bir çalışma olması hasebiyle önem arz etmektedir. İlçemizde daha evvel tarih alanı çok suistimal edildi. Masa başında tarih yazmaya kalkanlar bir nala bir mıha vurdular. Biz bir nebzede olsa tarihi meselelere bu çalışmamız ile ışık tutmaya çalışacağız. Bu vesile ile 24 Nisan Ermeni tehcirinde biz katliam yapmadık. Bilakis nefsi müdafaa yaptık. Vatan savunduk. Bu vesile ile bir kez daha vurgulamak istedim.
Tanrı Türk’ü korusun.
Kaynak; 1. Ruslara göre Ermenilerin Türklere yaptıkları mezalim sahife 57 Doç Dr. Azmi Süslü
2.ORHANGAZİ ERMENİLERİ NASIL DEVLETE KAFA TUTAR HALE GELDİ-İSTİHBARAT RAPORU
sinanculuk.blogspot.com/.../orhangazi-ermenileri...
Sinan ÇULUK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.