- 638 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞ GELDİN İLERİ DEMOKRASİ
Ne hayallerim vardı seni görmek için. Ben de tıpkı bir Avrupalı gibi hissedecektim kendimi. Değer verilen, yarın ne olacak kaygısı taşımayan Avrupalı gibi.
Bereket versin yüzünü çabuk gösterdin. Evvel Allah ülkemin kentlerinde cop sesinden geçilmiyor sen geleli. Sokaklar şenlendi. Kadın, hamile filan dinleme, vur copu, tekmeyi. Ölmüş, kalmış, sakatlanmış umurunda mı senin. Hatta kafeteryada karısıyla yemek yiyen yaşlı adamı da kahramanca tokatlayabilirsin. Tekel işçilerini sokağın çamuruna bazlaman da görülmeye değer doğrusu. Kadın hakları mı? Güldürme beni!
Bazılarına da güzel davranıyorsun, hakkını yememek lazım. Yeter ki üniversite öğrencisi olmasın, protesto etmesin. Araba yakmış, seni taşlamış, üzerine Molotof kokteyli atmış önemli değil. Onları koruyup şeker dağıtmaya devam da edebilirsin. Hele sakalları varsa bu protestocuların, onlar senin için dokunulmazlığa sahip.
Öyle bir nurlu yüzün var ki ileri demokrasi! Seni hemen her akşam, her televizyonda görüyorum. Kurulmuş saat gibi seni sevdiğini söyleyen adamların var. Onlar, hep güçlünün yanında oldular bu zamana kadar. Şimdi de senin yanındalar. Muhalefete muhalifler bu garabet ülkede bu garabet insancıklar. Karşı gelenleri susturup alt ediyorlar hemen. Rakiplerine “statükocu” yaftasını vurup, kin kusuyorlar adeta. Doğrusu en azılı faşistten daha acımasız ve tahammülsüzler. Hem hâkim oluyorlar, hem savcı. Birini kafaya taktılar mı, garibim Silivri’de alıyor soluğu. Bir Allahın kulu da çıkıp “bu nasıl iş” diyemiyor.
Sen geleli çok şeyler değişti ülkemde, ileri demokrasi. Envai çeşit yağ çıktı piyasaya. Eskiden sanayi sektöründe, mekanik aletlerin çalışmasında, mutfaklarda kullanılırdı yağ. Şimdi görsel ve yazılı basında da çok sık kullanılıyor. Besleme kalemşorlar türedi. Nereden beslendiklerini bile sıkılmadan açıklayabiliyorlar. Köşe yazılarının çoğunda yağ kabını andıran suratlara rastlamak mümkün. Ne de güzel sırıtıyorlar!
Az kalsın unutuyordum. Televizyonlardaki haberlerine de bayılıyorum. Allahtan küçük çocuğum yok. Torunlarım yanımda değil. Kim bilir birlikte televizyon izleseydik ne usturuplu küfürler öğrenirdi yaramazlar. Sözlerine başladığında “Alçak”, “namussuz”, “haysiyetsiz”, “cibilliyetsiz” gibi sıfatlarla konuşmasını sürdürüp, sonra da sözüm ona seviye dersleri vermeye kalkışan büyüklerini dinleyince, bana anlamlı anlamlı bakarlar, ben de kendilerine bir şey diyemezdim.
Sen nelere muktedir değilsin ki ey ileri demokrasi! Ülkenin doğusunda neredeyse İstiklal Marşı okumak unutulmuş. “Özel kolluk kuvvetleri” oluşturulmasından dem vuruluyor. Sen susuyorsun. Nedense işçilerden, öğrencilerden esirgediğin o engin hoşgörün buralarda fazlasıyla var. Aynı coğrafyada yüzde bin dört yüz artan kadın sorunlarını duymuyorsun bile.
Hani derler ya deveye “neden boynun eğri” diye. Cevabını biliyorsun. “Nerem doğru ki” demene gerek yok. Deveden de beter, kirpiye döndürdün ülkeyi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.