DİYETTEYİM.
Israrları sevmem.Israrla ’’ye’’ derler.Israrla memleketini sorarlar.Israrla’’ hangi tarikata bağlısın ’’diye sorarlar.
Bir gün bir davette imamın bayıldığı türden iki patlıcan tabağıma oturmuş bana göz kırpmakta.Bir de değil, iki tane.
Israrla ’’yeeee’’diyorlar.Yesem bayılmayacağım kesin.Perhizi bozmanın sonucu ne kestiremiyorum.
Yine bir gün toplantıda toplanılan salonda değişik dakikalarda aynı soruyla muhatap oluyorum.’’Nereli siniz?’’Toplantının formatında bu yok.’’Nasılsınız ?’’sorusu biraz daha mantıklı böyle toplantılarda.İlk defa karşılaşılan bir yerde künyesini okumak toplantının raconuna ters.
Allah’ıma bin şükür Ramazan geldi.Son on günün de Kadir Gecesini arayıp ihya ederken yolumuz camiye düştü.Namazı kıldık.(Allah kabul etsin).Yan taraftan cemaatten biri seslendi.’’Hangi tarikattansın?’’Haydaaa..Buyrun bakalım.Tarikatten olmayan yolsuz mu oluyor şimdi?..Tarikte karşılaşmadan refik olunamıyor mu şimdi?..İslamın ilk yıllarınta tariklere ayrılmışmıydı insanlar?..Kimin etrafında tek kale olarak toplanılmıştı?..Bölük pörçük olmak niye?.
At izinin it izine karıştığı devirlerin kapısı işte böyle aralandı.İnsanlığın tükendiği, dinin menfaate dönüştürüldüğü,inançsızların parayla cenneti parsellediği bir dönem.
Israr etmeyin kardeşim yemezler.Zira bütün bunlar yenilir yutulur şeyler değil.Diyetteyim.
YORUMLAR
Ben de diyetteyim. hem de
Enam suresi 159 önderliğinde diyetteyim
"Dinlerini parça parça edip fırkalara, hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah'a kalmıştır. Allah onlara, yapıp ettiklerini haber verecektir."
neneh.
Tam bir Ortadoğu kültürü. İlla birilerine biat edilecek. Birileri efendi birileri köle olacak. Türk Milletinde asla kölelik yok. Ne köle olmuşuz, ne de köle kullanmışız. Batılı bir bilginin bir sözü dikkatimi çekmişti. "Türklerin en büyük talihsizliği Araplarla karşılaşmalarıdır" diyordu.
Maalesef o biat kültüründe tüm toplumlar geri kalmışlardır.
Güzel bir yazı. Var ol kardeşim.
Selam ve saygılar.
İYİ ramazanlar.
neneh.
Kaleminiz daim olsun efendim güzel bir konu
Üstümüze vazife olmayan her şeyi merak ederiz bizim genlerimizde var sanırım
Yabancılar bizim tam tersi onlarda hiç ilgilenmezler
Saygılarımla 🌹
neneh.
İnsanlar eğer ki kendileri dini ya da içtimai bir oluşum içindeyse, sizi de başkalarını da bir yerin mensubu olmak zorundaymışsınız gibi algılıyor... Hazreti Muhammed sav. hangi mezhepten hangi tarikat tendi? Bu sorunun cevabı yok, çünkü tarikat ve mezhep yok, o devirde... İşte kitap, işte sünettullah, herkes kendinden sorumlu, al oku kardeşim yeter ki...
''Allah'a ve Peygamberine itaat edin; çekişmeyin, yoksa korkar başarısızlığa düşersiniz ve kuvvetiniz gider. Sabredin, doğrusu Allah sabredenlerle beraberdir.'' . Ayet açık ve net. Bazı tarikatların duyuyoruz kendilerine ait camileri filan varmış. Yazık gerçekten İslam bu değil, gerçek İslam... Niye parmağında oynatıyor batı batı dedikleri bazı İslam Ülkelerini, bunu bir düşünmek lazım... Kutlarım...
neneh.
Çok haklısın insanlar meraklıdırlar.
Allahtan benim öyle bir huyum yok.
Yazınızı beğeniyle okudum. Ancak;
İmambayıldı ayçiçek yağıyla mı, yoksa zeytin yağıyla mı yapılmıştı?
Toplantı hangi ilde, hangi salonda hangi tarihte olmuştu?
Hangi tarikattansın diye soran cemaat üyesi hangi tarikattandı?
At binek atımıydı, yoksa yarış atı mı?
İtin cinsi neydi?
Bunları belirtmemişsin !!!
Sahi sen nereliydin?
İlahi kardeşim kısa bir mizahi yazıyla çok şey anlatmışsın.
Sağ olasın...
Selam sevgi ve saygıyla...