- 306 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
tkp'nin davasında ülküsel söylem
tkpnin kılıçdaroğlu desteği bir seçenekmi yoksa cumhur ittifakına karşı protest bir tavır sergilemekmi.gezi direnişi bir eylemsel tavrın harekete geçirdiği birlik ruhu tkpnin devrim için hayal kurmada anti-emperyalist tutumu.milli irade aranan bir vasıf sol partiler için.ekonomi için tkpnin üretim ekonomisi diyeceğini tahmin etmek zor değil.örgütlü toplumun refahı paylaşmada bir araç olması grev ve sendikayla birlikte.sol literatür çok eskidir teşkilatçılıkta.tkpnin kitle partisi olmaya sıçratacak anti-kapitalist düşünceyle bir hareket kazanması için türkiyede devrim adına.kominizmin inanca bakışında farklılık görülmüştür daima emek odaklı düşündüğünden devrimi.devrim hangi amaçla yapılır sorusuna uzak değildir sosyalizm.bu nedenle yoruma açıktır ayetler.sınıfsallığı kabul etmez kuran adaleti zülme karşı emrettiğinden.yoksa bir anlamı yoktur kuranda vazedilen hükümlerin.atatürkçülük çağdaş uygarlıkta görmüştür ilericiliği.ancak altı okun kendine has bir toplum düzeni için düşünülmesi fikri tartışmalara yol açmış cumhuriyet tarihinde.bugün sol partilerin zorlandığı bir konu haline gelmiş marjinalliğin topluma örgütsüzlüğü dayatması.islamın mesajında her konuda eşitlik arandığından mülkiyet tartışması yaşanmış tarihte.günümüz dünyasında bir estetik eksikliğini hissediyor islam dünyası.çünkü tutarlı bir düşünceye uzak düşmüştür eşrefi mahlükat olma onuruna uzak düştüğünden ümmet.sol partiler bu ortamda hürriyeti amaç edinmiş söz konusu kapitalizmin rekabetçiliği olunca faşizmin emek sömürmedeki realitesini reddederken.varoşlardan oy gitmiyor sol partilere.tkpnin bu noktalarda güçlü olmadığı biliniyor.chp gibi partilerin oy deposuydu geçmişte bu bölgeler.özellikle 90lı yıllarda büyük oy kaybına uğradı sol partiler seçimleri refah partisinin kazanmasıyla.ülkücü gençlik sahte din anlayışını görmüştü tarikatlerde.radikal islamcılığın yükselişine tanık olduk 2000li yıllarda.milli görüşten ayrılan yenilikçilerin akpyi kurmasıyla iktidar olma şansını yakalamıştı erdoğan.doksanlı yıllarda sosyal demokrasiye şans tanımıştı büyük kentler shpnin iktidar yolunu baçmakla.ancak beklenen sonuçlar elde edilemedi solculuğun bir makyaj olduğu anlaşılıncaya kadar.tkp böyle bir mirası kendine yakıştırmış olmasada sosyalist partilerin ittifakıyla seçimi kazanmak için çalışıyor.ayrıca buna benzer oluşumlar var seçmen listelerinde.nasıl bir rüzgar yakalarız sorusuna odaklanmış parti.erdoğan gibi güçlü bir adayla yarışmak.buda seçimi zorlaştıran bir faktör.dsp erdoğanı destekliyor seçimlerde.buda kamuoyuna bir mesaj ideolojik seçicilik açısından.hüda par ve yrp gibi partilerle güçlü olduğu imajı veriliyor.tkpnin seçimi kazanması tabiki zorda olsa bir olasılık.seçmeni inandırmak gibi bir sorun var söyleminin tutarlılığı açısından.direniş ezgileriyle seçim startı verilmiş.kendi bayrak ve afişleriyle bu demokrasi şöleni için meydanlara çağrılacak halk.sosyalist kültürü güzel sanatlarda görmek mümkündü önceleri.proleter savaşın sınıf mücadelesiyle anlam kazanmasında etkili olmuştur halk kvramı.chpnin halkçılığı geleneksel kültürü dışlamış cumhuriyetin kurulduğu yıllarda.sol hareketler gadrişne uğramıştır devletin emperyalizm karşıtlığının tek örneği olması nedeniyle.70li yılların karışık dönemini akla getiriyor provakosyon amaçlı eylemler.sonunda işçi sınıfı kazancak emek odaklı çalışmalarla bir hak arayışı olarak görülmesiyle demokrasinin.hak şerleri hayreyler denilsede helak olmanın gecesini yaşar insanoğlu.tabiki şafakla aydınlanır gece umut kesilmişken gecenin en karanlık saatinde.nzım hikmetin güneşli günlerine uzak bir zaman saatinde dünya.tkpnin parti tüzüğünde marksın öğretisine sadakat var bütün insanları bu oluşumda görmek için.dinin ideolojik yorumuna ışık tutmuştur das kapital.yeryüzünde fitnenin kalkması demektir bu ideolojiye bağlılık.islamın rükünleri ne kdar bilinsede insan tabiatıyla sınanmaktır iman.şeytani güçlerin böbürlenmeleri böyle bir müsavatın erdemiyle aşılır ancak.kominizme komüncülük denmesinde kardeşlik ikliminin özlemi var işçi sınıfı için.tkpnın bu değerlere bağlılığında etkili olmuş zamanın şiiri.en umutsuz anlarda yolumuzu aydınlatmış sosyalizm.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.